חדשות יהדות

הרב זמיר כהן מונה לרב שכונה

הרב זמיר כהן שליט"א מונה לרב שכונת האתרוג שבבית"ר עלית. במעמד נכבד של מועצת חכמי התורה, רבני שכונות, אדמו"רים ואישי ציבור הוכתר הרב לתפקיד החדש

  • כ"ג ניסן התשע"ד
אא

במעמד מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, רבני שכונות, אדמו"רים ואישי ציבור הוכתר יו"ר הידברותהרב זמיר כהן שליט"א לרב שכונת האתרוג בעיר ביתר עילית. הרב זמיר כהן מתגורר זה שנים בביתר עלית ומשמש כראש ישיבת "היכל מאיר" לבעלי תשובה, הממוקמת אף היא בביתר עלית.

את הטקס פתח מנחה הערב הרב אברהם משה, אשר קידם בברכה את הרב זמיר כהן שליט"א, שנכנס מלווה באחיו הרב זבדיה כהן לקול כפיים סוערות של מאות מתושבי מהשכונה שעמדו לכבודו ושרו את השיר "מראה כהן".

הרב זבדיה כהן, אב"ד תל אביב, פתח וסיפר שלפני כחמש שנים ביקש ממנו מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל לקרוא אליו את הרב זמיר כהן. מרן סיפר לרב זמיר שעבר על כל ספריו הנפלאים בעיון, ומאז שררה חיבה גדולה בין הגר"ע זצוק"ל לרב זמיר כהן.

אחר כך נאם ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין וסיפר על הצורך העז למנות את הרב זמיר כהן לרב השכונה ועל הידידות הנפלאה ביניהם, וסיפר שכל פעם שהיו צריכים את עזרתו של הרב - הרב הסכים מיד לעזור, וכן כמה חשובה ההכתרה לרב השכונה.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א נשא דברים וסיפר כי מדי יום מביאים אליו אברכים שותי"ם וספרים כדי לקבל את הסכמתו, אך יש ביניהם הרבה שותי"ם שאין להם שום ידע אפילו בפשט... אך לפני כחודש הגיע אלי הרב זמיר כהן עם סיפרו  "נזר כהן", "עברתי על כל השאלות, התפעלתי מאוד מהבקיאות הרבה של הרב ושסיפרו לי שרוצים למנות את הרב לרב שכונת הגפן - מיד אמרתי שאין מישהו שיותר מתאים ממנו לתפקיד החשוב", התבטא הראשון לציון.

ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס וראש ישיבת פורת הגאון חכם שלום כהן שליט"א סיפר על ילדותו של הרב זמיר כהן שעמל ויגע שנים רבות בישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה בירושלים ואמר כי "כבר מקטנות ראינו שעדיו לגדולות". הרב שלום כהן סיפר כי אין דבר שהרב זמיר כהן עושה מבלי לקבל את הסכמתו. הרב הפליג בשבחו על למדנותו של הרב זמיר ועל ספריו הנפלאים.

בקריאת ההכתרה הוזמן הרב יעקב כהן ראש ישיבת נזר התלמוד ולאחר מכן נשאו דברים הרב דוד יוסף, רב שכונת הרב נוף וחבר מועצת חכמי התורה, הרב ברוך שרגא, אב"ד ירושלים, הרב אברהם שטרן, רב קהילת בני תורה, האדמו"ר מנדבורנה, הרב ישראל ברזובסקי, רב שכונת הגפן, וכן רבני קהילות נוספים בעיר ביתר עילית.

הרב זמיר כהן הודה לרבנים הגאונים שכיבדו את המעמד והבטיח לתושבי השכונה לכהן כרב השכונה ולעזור בכל דבר שאלה או התייעצות.

מיד לאחר טקס ההכתרה פרצו מאות מתושבי העיר בשירה וריקודים לתוך השעות הקטנות של הלילה וכן רבים שרצו לקבל את ברכת של רב שכונת האתרוג הרב זמיר כהן  שליט"א.

תגיות:הרב זמיר כהןהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה