חדשות בעולם

ליל הסדר הגדול בעולם - יתבטל?

בעקבות שביתת עובדי משרד החוץ, אירוע ליל הסדר הגדול בעולם המתקיים מדי שנה בקטמנדו שבנפאל - עלול להתבטל. צעירי חב"ד מנסים למצוא בכל זאת דרך לקיים את האירוע

אא

אמש (ראשון) פתחו עובדי משרד החוץ בשביתה בדרישה להעלאת שכרם ושיפור תנאי עבודה. מבין הנפגעים מהשביתה, נראה כי אלפי מטיילים יהודים, צפויים להיפגע מכך, שכן ייתכן כי אירוע ליל הסדר הגדול בעולם בקטמנדו, עשוי להתבטל בשל מחסור במזון כשר.

מדי שנה מארגנים בית חב"ד בשיתוף עם משרד החוץ אלפי מנות אוכל כשרות עבור סעודת ליל הסדר בבירת נפאל - קטמנדו. יותר מ-1000 בני אדם משתתפים בליל הסדר, בהם תושבי המקום ומטיילים, באירוע שנחשב לליל הסדר הגדול בעולם.

רבים מהמבקרים עוברים חוויה מיוחדת, במיוחד אלו הרחוקים מהיהדות אשר זוכים לחוות לראשונה את חג הפסח וליל הסדר. אולם השנה, בשל שביתת עובדי משרד החוץ, לא תהיה הובלה של מזון כשר מישראל לנפאל ועל כן האוכל לא יגיע בזמן לחג הפסח.

"לא יהיה סדר", אמר דובר משרד החוץ יגאל פלמור, לג´רוזלם פוסט. "בלי משרד החוץ והשגרירות בנפאל לא תהיה אפשרות לקיים את האירוע".

מזכיר צעירי חב"ד הרב דובער לוטין אמר כי ייתכן שאירוע ליל הסדר יתקיים, אך אם חב"ד ירצו לשמור על מסורת ליל הסדר בקטמנדו, היא תצטרך למצוא אמצעים אחרים על מנת לקבל את הציוד והאוכל הנדרש לקיום האירוע.

תגיות:ליל הסדרקירוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה