חדשות יהדות

יוני שטבון: הברית עם לפיד - טבעת חנק

חה"כ יוני שטבון מ"הבית היהודי" הצביע נגד הגיוס. הוא לא נמנע מלבקר את הברית עם "יש עתיד", ורואה לעצמו מטרה להחזיר את השפעתו של הציבור התורני. "יש היום שיח שמנגח את הציבור התורני"

אא

תקופה לא פשוטה עוברת על חה"כ יוני שטבון, ש"סירב פקודה" והצביע נגד חוק הגיוס. מילות תמיכה וחיזוק מרבנים בציבור הדתי לאומי והחרדי מן העבר האחד, מחאה וביקורת מהעבר השני ובפרט בתוך הבית היהודי. מה מוביל את שטבון לגישתו העצמאית בנושא הגיוס? 

"ברור לי שאותו נאום ומהלך התנגדות לחוק, הביאו לידי ביטוי תחושות של ציבור שהרגיש כבוי ודחוק", מספר שטבון ברעיון לשבועון "שביעי". "ישנו ציבור תורני גדול שבגלל החיבור עם ´יש עתיד´ נאלץ להידחק לפינה. המהלך הזה היה כמו מים קרים לנפש עייפה. הפקק שוחרר".

שטבון מתנגד לברית שנוצרה בין "הבית היהודי" ל"יש עתיד" ומצביע על הנזק שלדידו מתלווה לברית זו: "נוצרה טבעת חנק בעקבות הברית עם לפיד והתפיסה בתוך ´הבית היהודי´ שמובילה ל´התמרכזות´ הכוחות כדי לקרוץ לקולות נוספים, לאט לאט חנקה אותנו. אתה יודע מה זה להצביע בעד קיצוץ קצבאות ילדים? במשך שבועיים לא קלטתי שהצבעתי בעד הקיצוץ – מהלך הנוגד את כל תפיסת עולמי. גם לקיצוץ תקציב הישיבות הצבענו בעד. במשך שנה שלמה צייתנו ושמרנו על אחדות".

לשאלת המראיין, האם נפתלי בנט הופתע מכך שהוא מתלמידיו של הרב טאו, על כל המשתמע מכך, השיב שטבון: "אני רוצה להבהיר בצורה הכי ברורה שיש: מי שרוצה לייצר מציאות כאילו התקשרו רבנים באישון ליל וכפו עלי להצביע נגד החוק, כנראה חי בסרטים או ששתה משהו. במשך שנה אני אומר את תפיסת עולמי על הכרח הניתוק מ´יש עתיד´ ועל המהלכים הבעייתיים שנוצרים עם הברית הפוליטית הזו. יש רגעים שאתה מחליט לבצע את זה וזה מה שקרה בנקודת הזמן הזו".

שטבון מודאג גם מהיעלמותו של הקול של הציבור התורני בתוך המסגרת הפוליטית ואף בתקשורת. "מה שהם מנסים לעשות זה לקחת את הציבור התורני שיש לו קול מאוד אידיאולוגי, למזער אותו ולהפוך אותו להזוי ולא רלוונטי. בעוד שלתפיסת עולמי, המנוע של הציונות הדתית הוא הציבור התורני", אומר שטבון. 

"ישנם כוחות, לצערי, בתוך התקשורת המגזרית שלא אוהבים את הקו שאני מוביל ומשתמשים במקום העבודה שלהם על מנת לנגח בי. דווקא אצל הציבור הכללי במקומות שאני מגיע אליהם, יש הרבה כבוד והערכה למסרים הללו. גם כאן, אני חושב שהציבור התורני צריך להחליט, האם הוא נכנס לוואקום שיש גם בתוך התקשורת המגזרית. האם דמויות יותר ציניות כלפי הציבור התורני ינהלו את התקשורת המגזרית או לא. עם זאת, אני סבור שתהליכים משמעותיים לא מתרחשים רק בתקשורת אלא גם בשטח במציאות. יש היום שיח שמנגח את הציבור התורני".

תגיות:יוני שטבוןחרדיםגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה