חדשות בארץ

מציאות חדשה: מהישיבה לכלא 6

מאות בני אדם יצאו להפגין נגד מעצרו של הבחור יעקב ישראל פז, שנעצר על שלא התייצב ללשכת הגיוס. הורי העצור משתפים: "אנחנו מתפללים וסופרים את הימים והשעות"

אא

אתמול (רביעי) יצאו מאות בני אדם להפגין ברחבי הארץ נגד מעצרו של יעקב ישראל פז, תלמיד ישיבת גרונדא באשדוד, אשר נעצר לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס במועד שנדרש.

בשיחה עם "כיכר השבת" מבקר אביו של יעקב בחריפות את המערכת הפוליטית: "התחושות ברורות, בן אדם רוצה לשבת וללמוד תורה ועוצרים אותו, איזה תחושה יכולה להיות? שיש פה אנשים שרוצים להחריב את עולם התורה. זאת התחושה. אנחנו צריכים לזעוק ולהתפלל".

מבחינת האב, "ברור שהבעיה מגיעה מהפוליטיקאים, הצבא הוא זה שמקבל הוראות מהפוליטיקאים". האב הגיע לבקר את בנו בכלא 6, ואף שלח לו תפילין. כמו כן, האב הספיק לדבר עם בנו לכמה שניות בלבד בשיחה טלפונית. "לא נתנו לו כמעט לדבר, בקושי 20 שניות והם ניתקו לו את השיחה", מספר האב. "הוא לא אמר הרבה - הוא אמר רק שהוא ניסה להיות באגף יותר פתוח והם דנו בזה וכל פעם דחו את מתן התשובה ובסוף לא העבירו אותו והוא נמצא באגף יותר סגור, והסתיימה השיחה".

אמו של העצור, ענת פז, סיפרה גם היא על ההתמודדות הקשה. "אנחנו מתפללים וסופרים את הימים והשעות. התגובה שלנו היא בעיקר מתרכזת לנסות לא לחשוב על האי נעימות שהוא עובר שם. אנחנו סומכים על יעקב ישראל הוא בחור חזק, בחור שיודע לאן הוא הוא הולך. מצד שני", אומרת האם, "בכל זאת זהו ניסיון שלא הייתי רוצה שהוא יעבור אבל אם הקדוש ברוך הוא סובב את הדברים בצורה כזאת שזה הניסיון שהוא עובר אז אני יודעת שיש לו את הכוחות לעבור את זה ואנחנו מתפללים עליו וסופרים את השעות שזה יגמר".

ענת מוסיפה ומדגישה כי "אין לנו טענות על הצבא, אין בכלל טענות על הצבא. הצבא לצערנו הוא לא צד בכל העסק הזה, הטענות שלנו הם על הפוליטיקאים. הצבא מיישם הוראות".

עוד מוסיפה ענת ואומרת כי לדעתה המקור לרדיפה עולם התורה הוא אי התבדלותו של הציבור החרדי בדור האחרון: "אני חושבת שבאיזשהו מקום זה מגיע דווקא מאתנו, מהחרדים, ואני מצטערת שאני אומרת את זה, אני חושבת שזה מגיע מהמקום שאנחנו לא מספיק חזקים, שאנחנו לא מספיק מובדלים כמו שהיה פעם. היום אנחנו כאילו הציבור החרדי הוא קצת יותר מקבל, קצת יותר פתוח, קצת יותר רואה עולם וזו הבעיה שלנו".

תגיות:חרדיםגיוסהפגנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה