פרשת נשא

ביטוח חיים כבר עשית?

תשקיע בביטוח חיים. הביטוח שמוביל אותך לחיי נצח מאושרים

אא

בפרשת השבוע פרשת נשא נקרא על ציווי התורה להפריש לכהנים מתנות כהונה, ביכורים ומעשרות. וכה כותבת התורה "וכל תרומה לכל קדשי בני ישראל אשר יקריבו לכהן לו יהיה ואיש את קדשיו לו יהיה אשר ייתן לכהן לו יהיה"

התורה מדגישה שהמתנות והמעשרות שמביא לכהן זה יהיה בשבילו, ועלינו להבין והרי הישראל מעניק אותם לכהן במתנה ומדוע אומרת התורה "לו יהיה"?

זאת ועוד יש להבין, מדוע ולמה עלי לתת לכהן, מכספי שהשקעתי עליו את כל כוחי ומרצי, כשם שאני עמל לפרנסתי כך גם הוא יעמול  לפרנסתו. מדוע עלי לשלם עליו?

נפתח במשל. ברוך היה איש עסקים ממולח. כולם ידעו שפתרונות ועצות פיננסיות עוברות דרכו. הוא ידע למכור מוצר גם שלא בעונה, ואם הרווחים מועטים הוא פתר זאת בהעלמת מס. את עסקיו המסועפים אף אחד לא ידע, תמיד הוא קנה ומכר סחר והימר.  אך כידוע סוף כל גנב לתליה רשויות המס עלו עליו והוא הוזמן לדיון בבית משפט.

ברוך חכך בדעתו מה לעשות. הוא החליט לכנס את שלשת ידידיו הטובים ולבקש מהם שיבואו להגנתו במשפט שייערך נגדו. הראשון דווקא חבר טוב אף הוא סוחר גדול, סירב בתואנה שבאותו יום מגיעה לנמל מכולה מטורקיה ועליו לשהות בנמל לשחרר את הסחורה.

חברו השני היה ידיד טוב, שנים הם צעדו יחד. בזמנו ברוך אף עזר לו להשתקם לאחר הקריסה שפקדה את עסקיו. הלה הסכים ללוותו עד פתח אולם בית המשפט, בכל זאת לתת לו תמיכה נפשית בכניסתו...

אך לא זאת חיפש ברוך. הוא חייב כאן עדות אופי חזקה ומרשימה שתשכנע את השופטים בצדקת דרכו. לבסוף פנה לשלמה שכן קרוב מאוד, שקט וחייכן, להפתעתו השיב שלמה בחיוב. הוא ליווה אותו לאולם בית המשפט, העיד עדות אופי טובה ומרשימה, והיה ניכר על פני השופטים שהם מקבלים את דבריו.

והנמשל. כולנו מחוברים חזק לכסף. אנו קמים עבורו מוקדם בבקרים וחוזרים לעיתים מאוחר בערבים, הממון מעסיק את כל מוחו ומרצו של האדם. היכן ירוויח והיכן יפסיד, היכן להשקיע והיכן כלל לא להתקרב, המוח עובד כל הזמן סביב הכסף.

אך דווקא אותו חבר קרוב ושמו "ממון" לא עוזר לאדם כלל כאשר הגיע זמנו ללכת מהעולם הזה, שום הון שבעולם לא יכול לעמוד מול גוף שעובר קריסת מערכות כללית וחוסר תפקודים בלב. הממון עוזב אותו ראשון. לאחר פטירתו, משפחתו, חבריו, ידידיו ואוהביו, מלווים אותו בדרכו האחרונה עד לפתח הקבר, אך לא יותר.

משם הוא נותר לבד.

בעומדו לפני האלוקים לתת דין וחשבון על מעשיו כאן בעולם הזה, עומדים על כף החובה כל העבירות והמעשים הרעים, הוא מבין לבד את המשמעות...

אך לפתע צצים מצוות ומעשים טובים שעשה, כאן רואים כיצד עזר למשפחה במצוקה בממון ובמזון. וכאן רואים כיצד קבע עיתים לתורה אפילו שהיה לו מאוד קשה. וכאן רואים איך עשה פעולה פשוטה ביותר, פשוט העביר ילד את הכביש. כן זה גם נחשב ונרשם שם למעלה. ועוד מצות שבעיניים שלנו נראות שוליות אך שם בעולם האמת יש להם משקל רב. והנה הוא שם לב איך אט אט כף הזכות מכריעה את כף החובה שלו. עתה הוא מבין היטיב מי הם אלו החברים הטובים שלו.

וזה מה שאומרת התורה "איש את קדשיו לו יהיה" התורה מעניקה בזאת הזדמנות פז. בואו ורכשו ביטוח חיים לחיי נצח. בואו ותנו לכהן את המתנות כהונה שלו, העניקו סיוע ועזרה לנזקק, אתם חושבים שזה עבורו אך האמת היא ש"לו יהיה". צדקה זו תעמוד לימינך שתעמוד שם בעולם האמת, לא כסף ולא משפחה יעמדו שם איתך. רק הזכיות שצברת כאן בעולם הזה.

"לפי שבשעת פטירתו של אדם אין מלווים לו לאדם לא כסף, לא זהב ולא אבנים טובות ומרגליות

אלא תורה ומעשים טובים בלבד" (אבות ו´ ט´)

תשקיע בביטוח חיים. הביטוח שמוביל אותך לחיי נצח מאושרים.

תגיות:פרשת השבועפרשת נשוא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה