סמארטפונים ואינטרנט

חדש: טיפול מונע להתמכרויות באינטרנט

כיצד ניתן להתמודד עם המכשולים שמזמינה לנו הטכנולוגיה הכי מתקדמת ולמנוע נפילות מראש? ראיון עם יחזקאל שטרסלר, מנכ"ל עמותת "שמור עיניך", על הפרויקט החדש: "ונשמרתם"

אא

רבות דובר על הבעיות והסכנות שמביא איתו האינטרנט, אך מעט יחסית מדובר על פתרונות פרקטיים לבעיות. אלפי אנשים כבר נפלו, נפגעו, ואף התמכרו ורוב הציבור חשוף לסכנות האינטרנט. ארגון שמור עיניך נטל על עצמו את המשימה לעשות מה שאפשר לפתרון הבעיה. "השקענו מאמצים רבים ביצירת פתרונות לכל מי שזקוק להגנה, או שכבר נפל באינטרנט", מספר יחזקאל שטרסלר, מנהלה המקצועי של עמותת "שמור עיניך". "יש לארגון אתר טיפולי שעזר למאות אנשים לחזור למסלול השפיות וריפוי ההתמכרות. כל השירותים הם אנונימיים ויש מאות עדויות להצלחה. הפתרונות הרבים שפותחו מוענקים בחינם, וכוללים את האתר, הפורומים, החיזוקים במייל, מדריך התוכנית עם 20 כלים, הקווים החמים וקבוצות 12 הצעדים המתקיימות הן טלפונית והן פנים אל פנים.

מדוע החלטתם לבנות אתר חדש?

"החלטנו לבנות אתר נוסף, "ונשמרתם", כדי לתת לקהל הרחב את היכולת להגן על עצמם מהסיכונים שיש באינטרנט - בשביל עצמם והמשפחה. הרעיון הוא למנוע מעוד אנשים לפול ולהזדקק למענה טיפולי.  

"ככל שהזמינות של המכשירים השונים גוברת - כך מחמירה התופעה של חשיפה לתכנים לא נאותים ואף מסוכנים. רוב האנשים, רוצים לנהוג באחריות ולא להיות חשופים לסכנות אך לא תמיד יודעים מה הפתרון הטכנולוגי הקיים עבור כל סוגי המכשירים השונים. למחשבים הנייחים והניידים חברות האינטרנט הכשר (כגון נתיב ואתרוג) מספקות מענה סביר לסינון ולהגנה בפני הסכנות. אבל היום כמעט לכל אדם יש סמארטפון או מכשיר מתקדם שעבורם בדרך כלל אין לחברות האינטרנט הכשר מענה נאות.  

"בדיוק עבורם הוקם האתר "ונשמרתם" שהושק בשבועות האחרונים. מדובר בפורטל חדשני, מקצועי ומרשים, הנותן מענה לכל הנושא של סינון, ניטור וניתוק מחשבים וסמארטפונים. ניתן למצוא את כל הפרטים על ספקי האינטרנט הכשרים השונים לצד מידע מפורט לסינון כל סוגי המכשירים, בין אם מדובר במחשב או באייפוד, באנדרואיד או באייפד. האתר מסביר את השלבים המדויקים אותם יש לנקוט כדי שתוכלו להחזיק מכשיר שהוא לתועלת - אך לא מסוכן. צוות של מומחים עמלים בשיתוף פעולה וחוקרים אחר פתרונות הסינון המתקדמים ביותר עבור כל סוגי המכשירים ודואגים לעדכן את המידע באתר. 

"האתר כולו והשירותים הניתנים בו הם חינמיים והוא הוקם שלא למטרות רווח, כשהארגון מתקיים מתרומות בלבד. אתם מוזמנים להיכנס לאתר ולהתחיל בגלישה בטוחה, לכם ולילדיכם.

האם העמותה פועלת גם במישור החוקתי?

"בנוסף לשני האתרים - הטיפולי והמניעתי - עמותת "שמור עיניך" משקיעה מאמצים רבים גם בהסברה ובלובי בכנסת, לקידום חקיקה שתחייב את ספקיות האינטרנט לספק אינטרנט מסונן כברירת המחדל ורק מי שיבקש יקבל אינטרנט פתוח, כפי שניתן לראות באתר היוזמה. הצעת החוק עברה את ועדת השרים לענייני חקיקה והצבעה בקריאה טרומית בכנסת. הדרך עוד ארוכה אך יש התקדמות של ממש".

תגיות:אינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה