חדשות בארץ

הרב יעקב גלינסקי הלך לעולמו

אבל כבד ירד לעולם: ימים ספורים לאחר שאושפז בבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק, כתוצאה מהרעה במצבו הבריאותי, נפטר הגאון החשוב רבי יעקב גלינסקי זצ"ל, בהיותו בן 94. יהי זכרו ברוך

אא

עולם התורה כואב את האובדן הגדול – הרב יעקב גלינסקי זצ"ל, אשר במשך שנים רבות כיהן כראש ישיבת נובהרדוק-חדרה. הרב גלינסקי אושפז בבית החולים "מעייני הישועה" ביום ראשון שעבר, כתוצאה מקשיים של קוצר נשימה מהם סבל. הוא שהה בקומה השישית של בית החולים, במחלקה הפנימית. לאחר הבדיקות שעבר, נמצא כי הוא סובל ממים בריאות והוא החל בסדרת טיפולים.

אף על פי שהצליחו הרופאים לייצב את מצבו, ביום חמישי הוא הורע שוב, כתוצאה מחיידק שנמצא בדמו. בני משפחתו, מקורביו ותלמידיו, אשר הוזעקו אליו בדחיפות כדי ללוותו ברגעיו האחרונים, התמידו באמירת פרקי תהלים ליד מיטתו, עד לרגע בו יצאה נשמתו.

רבי יעקב גלינסקי נולד בעיירת קרינק שבפולין, לאביו רבי אברהם צבי גלינסקי ז"ל ולאמו מרת דבורה ע"ה, בשנת 1920. בנעוריו למד בישיבת 'בית יוסף נובהרדוק' בעיר ביאליסטוק. הוא ניצל מציפורני הנאצים ימ"ש כאשר הוגלתה ישיבתו, יחד עם עוד מאה בחורים, לסיביר, בזמן מלחמת העולם השנייה. לאחר המלחמה, שהה הרב במחנות העקורים בגרמניה ושם נישא לרבנית צביה תחי', בת הרב חיים בנימין הלוי ברוד ז"ל.

ברבות השנים כאשר עלה ארצה, התיישב בעיר התורה בני ברק וכיהן כראש ישיבה בראש העין בה פעל לקידום צעירי העדה התימנית. מאוחר יותר כיהן כראש ישיבת נובהרדוק-חדרה, בשיתוף עם הרב הגאון רבי אלחנן פרלמוטר זצ"ל.

הרב גלינסקי היה מקורב לבעל ה'חזון איש' ולגרי"י קנייבסקי זצ"ל. השקפתו הרוחנית התבססה על אסכולת המוסר של נובהרדוק וכן אף דרשותיו. במשך שנים רבות, נהג לפקוד יישובי עולים בארץ ולדרוש לפני תושביהם. דרשותיו, המתובלות במשלים ותיאורים מהתקופה בה למד בישיבת נובהרדוק, משמשות את הדרשנים השונים, עד היום.

במותו הותיר הרב את רעייתו תחי' ודור ישרים ותמימים, ביניהם בתו הבכורה אשת הגאון רבי חיים ברמן, מרבני כולל פוניבז.

תהי נשמתו צרורה בצרור החיים.

תגיות:הרב יעקב גלינסקיגדולי ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה