חדשות בארץ

יוזמה: סמכויות נרחבות לפקחי הכשרות

לפי חוק חדש יוענקו לפקחים מטעם המשרד לשירותי דת סמכויות לפשוט על בתי עסק שבעליהם חשודים בהונאות כשרות, ולבצע חקירות נצרכות. מטרת החוק להגן על "אזרחים המבקשים כשרות ונופלים קרבן להטעיות"

אא

הסוף להונאות הכשרות? לפי חוק חדש שהממשלה יוזמת, יוכלו פקחים מטעם המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית, לפשוט על בתי עסק החשודים בהונאת כשרות.

לדברי סגן השר לשירותי דת, ח"כ הרב אלי בן-דהן, שיזם את ההצעה בשיתוף עם הרב הראשי הרב דוד לאו, פקחי היחידה הקיימת כיום לאכיפת חוק איסור ההונאה בכשרות, מתקשים לפעול בהיעדר סמכויות ברורות, ונאלצים להסתפק רק בהטלת קנסות מנהליים על בתי עסק.

לפי ההצעה, יוכלו פקחים מטעם המשרד לשירותי דת לדרוש מכל אדם להציג תעודה מזהה, למסור כל ידיעה או מסמך הרלוונטיים לאכיפת החוק, ליטול דגימות של מוצרים וחומרים לצורך בדיקה, להיכנס לבית עסק ואף לכלי רכב השייך לו, ולהחרים תעודות כשרות שפג תוקפן.

במקרה של חשד לביצוע עבירה, הפקחים יהיו רשאים לחקור כל אדם הקשור אליה, לתפוס כל חפץ רלוונטי ולבקש מבית משפט צו חיפוש. זאת בתנאי שהמפקח לובש מדים מיוחדים, ועונד תג המזהה אותו ואת תפקידו. 

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, בירך את חה"כ בן דהן על היוזמה, ואמר: "אני מאמין שכל אדם בישראל - בין מי שהכשרות חשובה לו ובין שפחות - מבין את הצורך ביושרה כלפי אזרחים המבקשים כשרות ונופלים קרבן להטעיות".

ואולם יש מי שמוטרדים מהיוזמה החדש: בעלי עסקים למיניהם, איך לא, ואף אלו הרגילים לזעוק חמס על כל אלמנט יהודי במעוגן בחוק. על כל פנים, אין ספק שרובו המוחלט של הציבור בישראל, המקפיד על כשרות, מרוויח כאן את שביקש.

(צילום: פלאש 90)

תגיות:הרב דוד לאוכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה