תשובה בהידברות

"חזרתי משם אישה אחרת לחלוטין"

בעקבות טראומה בילדותה, עזבה שושנה אלקובי מחולון את דרך התורה והמצוות. אולם מסע בקברות צדיקים וערוץ הידברות חוללו בה שינוי עצום: "אני מסבירה לכל מי שאני יכולה שאין ביהדות שום פנאטיות, אלא רק רצון להתעלות יותר ולהיות טובים יותר"

אא

נולדתי לפני 64 שנים במרוקו, ועלינו ארצה כשהייתי בת שש. במרוקו שמרו הוריי מאוד על המסורת והשתדלו להמשיכה בארץ. אבא הלך לבית הכנסת בשבתות ובחגים, אבל חלה ירידה. התחלתי ללמוד בכיתה א' בבית ספר דתי. בוקר אחד הגעתי לבושה במכנסיים, והמורה, במקום לדבר איתי בצורה יפה, הגיבה בצורה חמורה שפגעה בי. נעלבתי מאוד ודרשתי לעבור לבית ספר חילוני, וכך הפכתי להיות חילונית, למרות שבנשמתי אהבתי את היהדות ומנהגיה. כאשר אתה מתרחק, אתה ממשיך להתרחק. אין חוכמות.

השנים חלפו, ובגיל 25 התחתנתי ונולדו לי שני בנים מקסימים - סער ותומר שגדלו באווירה מסורתית, שמרנו על החגים ועל ערכי היהדות של נתינה וכבוד לזולת. כאשר בניי גדלו הם נסעו לארצות הברית, ובני הצעיר תומר החל להתחזק שם ביהדות, חיזק את חבריו ואת אחיו. לאחר מכן חזר לארץ כדי להתחתן.

תומר עשה לי הפתעה וקנה לי כרטיס טיסה למסע קברות צדיקים באוקראינה. נסעתי עם קבוצת נשים ועם הרבנית חדווה לוי. זה היה המסע הכי יפה ורוחני בחיי. לא הלכתי שם על פני האדמה, אלא ממש ריחפתי. הכל נפתח לי. בכיתי והגעתי לרמות רוחניות שלא הגעתי אליהן מעולם. כל סרט חיי חזר אלי. האיר לי שם שכל התרחקותי מהדת נבעה מאותה סטירה שקיבלתי בכיתה א' מהמורה. חזרתי מאוקראינה אישה אחרת לחלוטין. התקדמתי בכל התחומים - תפילות בבית כנסת, שמירת שבת, הרצאות ויתר העניינים.

התחלתי ללכת להרצאות של הרב יצחק פנגר בפתח תקווה. אז נודע לי שיש ערוץ הידברות. צפיתי בערוץ ונדלקתי. מאז התחלתי לשמוע את השיעורים של הרב זמיר כהן שאליהם אני מתחברת במיוחד, גם רגשית וגם רציונאלית. למדתי בעבר במסגרות אקדמאיות היסטוריה ומקצועות נוספים, והוא ממש חיבר לי את הכל בהסברה לעומק. אני לא אוהבת את דרך ההפחדות. הרב זמיר כהן מביא דרך רציונאלית וחכמה עם ידע מודרני מתקדם, והוא מחבר את התורה למדעים. אני מתחברת לספרים ולחוברות של הידברות. הייתי בסמינר שלהם בטבריה וקיבלתי הרבה ידע.  

חתונת בני עמדה להיערך בירושלים. אמרתי לו: "אם הרב זמיר כהן יערוך את החופה שלך, אני מקבלת על עצמי לשים כיסוי ראש!". הזמנו גם את חדווה לוי והיא הניחה לי את כיסוי הראש. זה היה מאוד מרגש.

מתחולל שינוי גדול בעם ישראל. התחלתי להתפלל בבית כנסת לפני ארבע שנים. היו אז בקושי ארבע נשים בעזרה. היום המקום מפוצץ ואין היכן לשבת! המון אנשים מתחזקים, רק חבל שישנו קומץ של אנשי תקשורת שמעביר מסר מסולף על הדת ומרחיק רבים.

אני לא מאמינה בניתוק קשר עם חברות קודמות. להיפך, אני נפגשת עם חברותיי בבית קפה כשר ומשוחחת עמן. הן התרשמו מכיסוי הראש ואמרתי להן שזה גם נוח וכיף. אני מנסה להעביר להן את המסר שהדת לא מפחידה, ומשתדלת להתמודד עם הרושם השלילי שמציירת התקשורת. 

אני מסבירה לכל מי שאני יכולה שאין ביהדות שום עניין של פנאטיות, אלא רק רצון להתעלות יותר ולהיות טובים יותר. כאשר אני קוראת דברי תורה, פרשת שבוע ועוד, אני לא קוראת סתם, אלא חייבת להבין בצורה הגיונית כל מה שאפשר. אני מתקדמת לאט לאט אבל בטוח, בלי שום כפייה, וכך אני מתחברת באהבה וברצון לכל המצוות. כל היום אני מדברת עם הקדוש ברוך הוא, כל היום הוא לצדי. אני שואלת אותו שאלה ומקבלת תשובה באותו יום, אם זה דרך ערוץ הידברות או דרך הרצאה אחרת שאני שומעת או באופן אחר. אני מודה לא-ל יום יום על שחזרתי לשורשיי.

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה