טורים אישיים - כללי

עכשיו נזכרתם? הרהורים אודות אריק איינשטיין

האהדה הגורפת לאריק איינשטיין בעקבות פטירתו, מעלה הרהורים - איפה היתה אותה אהבה תקשורתית ב-15 השנים האחרונות? מדוע רק בפטירתו זוכה איינשטיין להשמעות רבות? ויותר מזה, למה אנחנו כחברה לא תמיד יודעים לכבד את המבוגרים עוד בעודם בחיים?

אא

למרות ריחוקו מחיי תורה מצוות, קשה שלא לראות את אריק איינשטיין בעין של כף זכות. אשתו הראשונה ושתי בנותיו עשו תשובה, הוא עצמו אהב את ארץ ישראל באופן שהשתקף היטב בשיריו ובאישיותו, הרב אורי זוהר דיבר רבות על טוב לבו, והמוזיקה שלו היתה ברובה מכבדת, נוסטלגית וחמימה. נכון שהאמונה היתה נעדרת, אבל כמובן שאי אפשר להתעלם מהדברים החיוביים, כאמור.

הדיסוננס שבין התעלמות הרדיו מאריק איינשטיין, לבין החיבוק הקולקטיבי שהוא זוכה לו בימים אלה, מעלה מחשבות על היחס של החברה הישראלית למבוגרים. עד ליום שלישי האחרון, התקשורת התעניינה באריק איינשטיין בעיקר בהקשרים נוסטלגיים, ספורטיביים וכו´, כאילו לא שחרר מוזיקה חדשה, ולא רצה לקבל תשומת לב על עשייתו החדשה ולאו דווקא הנוסטלגית. בפועל השירים שלו מהעשור וחצי האחרונים הושמעו מעט מאוד. זה השליך גם על מכירת האלבומים, ומן הסתם גם על מצב הרוח. "אל תשליכני לעת זקנה" הוא ביטוי מדויק, שקצת נשכח עכשיו, בצל תשומת הלב התקשורתית. אמנם לא השליכו אותו, אבל כשאמן בסדר הגודל שלו מוציא שירים שזוכים להתעלמות כמעט גורפת - המסקנה ברורה: חבל שאת אותו חיבוק שקיבל איינשטיין במותו, לא השכילו לתת לו גם בחייו.

אבל לפחות לגבי השאר - עדיין לא מאוחר. חיים מסביבנו המוני אנשים מבוגרים, שלא מקבלים את הכבוד המגיע להם, כל אחד בתחומו ובגודל מעלתו. זה יכול להתחיל בסבתא, שממתינה לביקור החודשי של הנכדים, שמצדם די עושים טובה, ומסתיים באמנים שזכו בעבר להצלחה כבירה, אבל כעת נותרים ללא מעש, עם מעט תעסוקה, עם יחס מזלזל מהרדיו, ועם תקווה קטנה בלב שאולי, רק אולי, ביום שיודיעו על פטירתם - הם יזכו לעדנה מחודשת.

תגיות:אריק איינשטייןזמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה