כתבות מגזין

אבישי שטרית: שאלון יהדות+

קבלו את המדור החדש שלנו: שאלון יהדות+. האורח הראשון הוא אבישי שטרית, שמספר על הזיכרון היהודי הראשון שלו, מגלה עם איזו דמות תנכית היה רוצה להיפגש, ומסביר למה הוא מחכה דווקא לפסח

אא

זיכרון ילדות יהודי ומתוק: "אני זוכר שבבית הכנסת של ההורים שלי בקריית ארבע, הרב שמואל בן עמרם העביר שיעורים בזוהר. לא הבנתי כלום, אבל ישבתי והקשבתי. בתור ילד השקעתי והגעתי, למרות שלא הבנתי כלום, אבל היה שם משהו שגרם לי להרגיש טוב. אולי זו הפעם הראשונה בחיים שחוויתי לימוד תורה".

דמות מעולם היהדות שאני מחובר אליה: "הרב מרדכי אליהו. הלכתי אליו לפעמים עם אבא שלי, אבל רק אחרי שהוא נפטר נקשרתי אליו באמת. הבנתי מה עם ישראל איבד, וזה חיבר אותי אליו. הסיפורים עליו גרמו לי להבין את גדולתו. אפילו הבן שלו, הרב שמואל אליהו, אמר שגם הוא עצמו לא ידע את עומק הגדולה של אביו. עצם העובדה שהרב הקדיש את החיים שלו לטובת עם ישראל, נתנה לי תחושה שאני רוצה להחזיר לו - אבל אני לא יודע איך".

היהדות בשבילי היא "להיות דָבק בהשם, בכל מקום. יהדות בשבילי היא לראות עוד יהודי בעולם, שהקב"ה מתגלה דרכו. כל יהודי שחי לפי התורה והמצוות, הוא עוד נקודה בעולם שצועקת יש הקב"ה בעולם!".

מצווה שאני מחובר אליה במיוחד: "יש הרבה. אנחנו אמורים לחיות את כל תרי"ג המצוות, אבל אם לבחור בכל זאת, אז לימוד תורה גורם לך להרגיש קשר ממשי לתורה. כשעוד יום עובר עליך בלימוד תורה, זה מחבר אותך לתורה ולקב"ה באופן ממשי".

משהו שהיהדות לימדה אותי: "להאמין שיש משהו מעבר למה שאתה יכול לראות, משהו מעבר למה שאנשים אומרים לך שאתה יכול. תמיד יש את המעבר, את העל-טבעי, כי הרי יש קב"ה בעולם".

החג האהוב עליי: "אני חושב שאני מחכה לפסח, כי יש לי יום הולדת בסמוך, אבל לא בהכרח בגלל החג עצמו... כל החגים שווים בעיניי".

דמות תנ"כית שהייתי רוצה להיפגש איתה: "אני חושב שעם דוד המלך. החיים שלו לא היו קלים. תמיד רדפו אחריו. כילד הוא הוכרז כממזר, האחים שלו שנאו אותו, וגם כשהוא היה מלך רדפו אחריו. גם בתוך כל זה הוא תמיד חי את הקב"ה, והוא לא הרג את מי שרודף אחריו. הוא חי את הקב"ה גם כשמצב היה קשה. אלו כוחות אדירים".

ספר ששינה את חיי: "הספר של הרב הס זצ"ל, דרך העבודה. קראתי אותו כשהייתי בתיכון. כל החברה יצאו לטיול ונשארתי כי לא הרגשתי טוב. בעקבות הספר הזה אמרתי לעצמי לא אמשיך בתיכון, אלך לישיבת הסדר ואגדל כמו בן תורה. בתיכון אתה לא מבין ממש מה חשוב בעולם, אלא פשוט זורם. אתה לומד תורה לבגרות, ולא עושה את זה מתוך אמונה ודבקות במצוות. פתאום קראתי את הספר הזה, ועצם הקריאה מחוץ לשעות הלימודים, ובכלל, גם התוכן שלו על תפקיד האדם בעולם, גרמו לי לשנות כיוון".

פרויקט שהשתתפתי בו, והשפיע עליי באופן אישי: "בקרוב אשתתף בהצגה שומר הסיפורים שכתב שולי רנד. המסר היהודי הפשוט מדגיש ומחדד את מה שחשוב באמת בחיים, ואיך להתייחס לכל אדם באשר הוא אדם. והמסר היותר עמוק הוא מה אני עושה פה, ומהם הדברים שנראים חשובים בחיים - אבל הם לא באמת חשובים. זו בהחלט תפיסה שאני לוקח איתי גם הלאה".

תגיות:אבישי שטריתשאלון יהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה