חדשות בארץ

החרדי שאמר לא לאח הגדול

מה הסיכוי לשכנע יועץ חינוך חרדי להשתתף בתכנית ריאליטי? השבוע ב"אח הגדול" ניסו את זה, וקיבלו שיעור מוסר: "מתכבד בקלון חברו"

אא

מלהקת תכנית הריאליטי הפופולארית "האח הגדול" ניגשה ביום רביעי שעבר לאריה, יועץ חינוכי ויועץ תקשורת חרדי, בעת שהגיע ללמוד במכללה ובפיה הצעה להשתתף בתכנית, אך נענתה בסירוב.

בראיון ל"כיכר השבת", הסביר אריה, בן 40 ואב לשלושה, בעל תואר שני הלומד במכללת נתניה, למה הוא חושב שההצעה הבלתי צפויה הגיעה לפתחו. "כנראה שהיא שמעה שיש כאן אדם חרדי עם כישורים רטוריים גבוהים. לכן היא פנתה אליי. היא גם הבטיחה שלא אצטרך לבזבז זמן על האודישנים להאח הגדול, ושהיא תסדר לי אודישן בסיסי בלבד", כך תיאר אריה את ההפצרות החוזרות ונשנות של המלהקת, שאף המשיכה והבטיחה התחשבות מלאה בכל הקשור לענייני דת.

לאריה לא נדרש זמן רב לסרב להצעה. לא עלה בדעתו אפילו להתייעץ עם רב. הוא סירב באופן מיידי, בתואנה שכרגע הוא עסוק מדי בלימודי התואר השני, אם כי בד בבד לא יכול היה שלא לחשוב על האפשרות שאכן תכנית כזו יכולה לגשר על הפער בין החילונים לחרדים ולהראות את הצדדים היותר יפים בעולם החרדי, ולאזן במידת מה את הצד האפל שבדרך כלל מוצא את דרכו איכשהו לעדשת המצלמה של התקשורת החילונית.

במענה לשאלה מדוע סירב להצעה, הסביר אריה: "גם אם ישנו סיכוי קלוש שהתנהגותי המכובדת תשנה את ההסתכלות על הציבור החרדי, יצא שכרי בהפסדי. שהרי לא מתאים ליהודי דתי להיות 24 שעות, במשך 3 חודשים, במקום בו לא נשמרת שבת כהלכתה, שלא לדבר על בעיות אחרות של צניעות וכשרות".

אריה גינה בכל תוקף את התנהלות מפיקי התכנית: "מצלמים את המשתתף 24 שעות ביממה וזה סוג של מתכבד בקלון חברו. מדובר בהשפלת כבוד האדם וחירותו. המפיקים יודעים במי לבחור. הם מחפשים דווקא את האנשים המוכשרים שרוצים לזכות בתהילה ובפרסום, תוך מחשבה שחשיפה זו תקדם את חייהם המקצועיים והאישיים, אך מה שקורה בפועל הוא ההיפך הגמור: אנשים אלו נכנסים לאינטריגות, תחרות ורצון לפגוע בשני".

בתכנית השתתפו בעונות השונות לא מעט אנשים המגדירים עצמם כדתיים. אכן, מתמודדים דתיים קוסמים ביותר למפיקי התכנית.  פנייה דומה לזו שקיבל אריה, קיבל אף יהודה משי זהב, יו"ר ארגון זק"א, בעבר. משי זהב, אכן שקל בזמנו להיכנס לתוכנית בכוונה לעשות קידוש שם שמים, אך לבסוף החליט לוותר. כנראה, כמו אריה, גם הוא הבין שהסיכון כאן גדול מדי.

(צילום: פלאש 90)

תגיות:האח הגדולחרדיםחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה