חדשות בארץ

הרב לאו: המענה לשואה - חיבור לשורשים

הרב הראשי דוד לאו השתתף בטקס שנערך בבית ספר יהודי בברלין לציון 75 שנה מאז אירועי ליל הבדולח, ודיבר על חשיבות החינוך היהודי בגרמניה. "כמו שעץ צריך שורשים עמוקים באדמה, גם אדם צריך שורשים עמוקים"

אא

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו השתתף ביום שישי האחרון בטקסט זיכרון לציון 75 שנה מאז אירועי ליל הבדולח שחלו בשבת. יחד עם הרב יהודה טייכטל, מרבני הקהילה בברלין, הדליק הרב הראשי נרות שש זיכרון בבית הספר לזכר ששת מיליוני היהודים שנרצחו בשואה, ונשא יחד עם התלמידים את תפילת 'שמע ישראל' לזכר הנספים.

הרב לאו הדגיש לפני הנוכחים את חשיבותו של החינוך היהודי בגרמניה, ואמר כי "האדם דומה לעץ. כמו שעץ צריך שורשים עמוקים באדמה, גם אדם צריך שורשים עמוקים. יש לנו, היהודים, שורשים עמוקים. עליכם לשמוח שיש לכם איפה ללמוד על שורשיכם".

בראיון לתקשורת הגרמנית אמר הרב לאו כי "החיבור של היהודים בגרמניה לשורשים הוא המענה הראוי ביותר לחושך ששרר כאן לפני 75 שנה".

בתום הטקס מסר הרב שיעור בפרשת השבוע באחת מכיתות בית הספר. משם פנתה המשלחת אל אנדרטת הזיכרון ברציף 17 של תחנת הרכבת גרונוולד בברלין. במקום הצטרפה אל המשלחת פמלייתו של רמטכ"ל צה"ל רב אלוף בני גנץ. במקום נשא הרב הראשי יחד עם רבני הקהילה היהודית בברלין תפילות לזכר ששת המיליונים שנספרו בשואה. רב אלוף גנץ נשא במקום דברים והניח זרי פרחים לזכר הנספים.

רציף 17 בתחנת הרכבת גרונוולד שימש אחת הנקודות המרכזיות שדרכן גורשו יהודי ברלין אל גטאות לודז', ורשה, וריגה, ובשלב מאוחר יותר ישירות אל מחנות הריכוז אושוויץ וטרזין. הרציף משמש כיום אתר הנצחה.

תגיות:הרב דוד לאוהשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה