חדשות יהדות

אבא התיר יותר מ-950 נשים עגונות

הראשון לציון הרב יצחק יוסף התארח בישיבת "כרם ביבנה" ונשא דברים לזכר אבין מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, וסיפר על הסייעתא דשמיא הגדולה של אביו בהתרת עגונות מלחמת יום הכיפורים

אא

הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א התארח בישיבת 'כרם ביבנה', ונשא דברים מרגשים לזכרו אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל על מסירות נפשו של מרן על התרת העגונות.

"אבא לא צריך את ההספדים. אבא היה כל כולו קודש. ההספד הזה הוא בשבילנו, כדי שנלמד מדרכו של אבא - את דרכנו אנו", אמר הרב יצחק יוסף בהספדו.

"הראש שלנו צריך להיות בלימוד התורה", הוסיף הראשון לציון. "זו ההצלחה האמיתית של האדם, וזה הביטחון האמיתי. פעמים רבות, קורה שאדם טועה בהלכה ולא פותח ספרים, לא לומד לתקן את טעותו. זה הלימוד שלנו מדרכו של מרן, שהיה בקי בכל הספרים והמקורות, ודווקא משום בקיאותו הרבה בלימוד, ידע להתיר בכל סוגיה, אף במקום שאחרים החמירו ואסרו".

הרב יצחק יוסף המשיך בדבריו וסיפר כי אביו זכר את כל שמות ההרוגים במלחמה, אשר נשותיהם הותרו על ידו. "היתה קבוצה שלמה בכרם ביבנה, שלקחו אותה למילואים בערב יום הכיפורים כדי שיהיו שליחי ציבור. 600 חיילים נהרגו לאורך תעלת סואץ בערב זה. רבים מהם היו בני ישיבות הסדר. אבא היה קם באמצע הדיון, הולך למטבח ושוטף את הפנים שלו מן הבכי שבכה עליהם. 'זה, בא ונבחן אצלי בעשרת ימי תשובה. הכל היה שגור על לשונו - פרי מגדים, ט"ז, ש"ס - ועכשיו, אני צריך להתיר את אשתו...', היה אומר".

הרב יצחק יוסף סיפר כי מכל אלפי העגונות שהתיר אביו, לא היה מקרה אחד שהתברר כטעות. "לא סתם ניתן לו השם של 'כוחא דהיתירא', שהרי חיפש את מה שמותר ולא את מה שאסור. רצה לעזור באמת. ומכאן הסייעתא דשמיא שהיתה לו".

(צילום: ויקיפדיה)

תגיות:הרב עובדיה יוסףהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה