גיל עקיביוב: "אני רואה את הכל כגאולה"

המוזיקאי גיל עקיביוב עומד לפני אלבום משותף עם עובדיה חממה, שיעסוק כולו בגאולה. "אני זוכר שעובדיה שמע את השינוי המוזיקלי-יצירתי שלי אחרי התשובה, ואמר וואו, איפה כל השירים שכתבת פעם? מעכשיו תיקח הכל מהמקורות?", נזכר עקיביוב בימי תחילת התשובה

אא
"עלה עד לצמרות העצים, קשור בחוט אל השמים ואל שורש אדמה \ עלה, לא אל תדבק בעפר, כי יועדה לך גלימה של הוד ושל נצח והדר"
(עובדיה חממה וגיל עקיביוב - "עלה")
 
אחד השירים המוצלחים ביותר שיצאו לאחרונה מבין קורות הבית הקטן והחמים של המוזיקה היהודית הוא "עלה" - שיתוף פעולה בין עובדיה חממה לגיל עקיביוב. מדובר בסנונית ראשונה לקראת אלבום משותף של השניים, ולפחות לפי השיר המקסים - אין ספק שיש למה לצפות.
 
עקיביוב, 42, נשוי ואב לשבעה, מוזיקאי מוערך המתגורר בכפר חב"ד, מוכר כמי שביצע את "הסבון בכה מאוד" עם צביקה פיק בפסטיבל שירי הילדים. מאז עבר שינוי מרחיק לכת. בגיל 25 חזר בתשובה, גנז תקליט בגלל שכאדם דתי הטקסטים כבר לא התאימו לו, והחל להתפתח כמוזיקאי דתי. במרוצת השנים ניגן עם עוזי חיטמן ז"ל, מני בגר, ארז נץ ועובדיה חממה. עד היום שחרר שלושה אלבומים - "תפילה לעני", "בשורה טובה" ו"חדווא דניגונא". כיום הוא מנגן עם אומנים אחרים, מעבד מוזיקלית, מופיע ביחד עם שיריו וסיפורו האישי, מפיק ועוד.
 
"את עובדיה הכרתי עם השחרור מהצבא", מספר עקיביוב. "עובדיה הגיע לאולפן של ניסים מורגן, חיפש מישהו שינגן לו פסנתר וקיבל המלצה עליי. זה היה לאלבום השני שלו, שני אנשים. מאז אנחנו בקשר מאוד צמוד של יצירה, הקלטות, עיבודים ונגינה. כשאנא בכח פרץ הקשר הפך להיות אפילו יותר רציני".
 
חזרת בתשובה כבר לפני שעובדיה התקרב ליהדות. איך היו היחסים ביניכם בהקשר הזה?
"עובדיה היה נוכח בכל תקופת המסע וההתקרבות, שלא היתה קצרה אצלי. עד שהתחלתי לשמור שבת לקח שנתיים, כך שהיה זמן לכל הסביבה לעכל את התהליך הזה. אני זוכר שעובדיה שמע את השינוי המוזיקלי-יצירתי שלי, ואמר וואו, מה קרה לשירים? איפה כל השירים שכתבת פעם, מעכשיו תיקח הכל מהמקורות?. זה היה נראה לו כמו מגבלה מסוימת. אמרתי לו בוא תכתוב לי טקסט, והוא כתב את נוסעים נוסעים שהוא באמת השיר היחיד המקורי באלבום הבכורה שלי. בסופו של דבר עובדיה קיבל את השינוי. ואז הוא התחיל לכתוב לי מילים גם לאלבום השני, שמכיל ששה טקסטים שלו, מתוך עשרה. הטקסטים שהוא כותב מאוד עמוקים".
 
אפשר להניח שגם בגלל החיבור אליך הוא התחזק בעצמו?
"ההרגשה שלי היא שהעובדה שעובדיה התחיל לכתוב לי את הטקסטים האלה, ועוד בימים שהוא לא שר שירי אמונה, זה לדעתי קירב אותו באיזשהו מקום. יום אחד הוא אפילו הגיש לי את הטקסט של יש בורא לעולם, שנכלל באלבום השני שלי. השיר לא נכתב כמנגינה שנכתבו עליה מילים אלא כמילים שאני כבר כתבתי את הלחן שלו בהמשך. כל התהליך התקדם לאט לאט, עד שעובדיה הלחין את אנא בכח. אחד הדברים המצחיקים בכל הסיפור היה שבזמנו הוא אמר לי מה קורה לך, אתה מתחיל לשיר רק שירים מהמקורות, ובסופו של דבר השיר שהוא פרץ איתו היה דווקא מהמקורות".
 
איך בעצם החלטתם ללכת על דיסק משותף?
"האמת היא שהרעיון הזה לא יאמן, אבל הוא עלה עוד לפני שאנא בכח שהצליח, לפני יותר מחמש שנים. היו לעובדיה שירים שהוא קטלג כשירי גאולה. הוא הציע שניקח את השירים האלה, וגם חלק מהשירים שלי, ומשם החלטנו לפתח את זה. תוך כדי קרו כל מני דברים - יצאו האלבומים שלו שמים וארץ, כשהנשמה מאירה ומרחבים והאלבום שלנו התפתח לאט לאט. אבל ממש לאט. עבדנו על זה ברמה האינטנסיבית בשנתיים האחרונות בעיקר".
 
למה בחרתם דווקא בקונספט של גאולה?
"לעובדיה היה קל לקרוא לזה גאולה, כי כל פרויקט הוקדש לו לנושא מסוים, אבל אצלי הכל זה שירי גאולה. אני רואה את הכל כגאולה. כל התכלית של היהדות היא גאולה אחת שלמה".
 
איך התגובות עד כה לסינגל החדש, "עלה"?
"תגובות טובות, אנחנו ממש בהתחלה. אני מתרגש, לא כל יום יוצא תקליט. ההתרגשות היא חיובית. אני מקווה שזה יתפוס איזושהי תאוצה. זה תקליט שיוכל לעשות הרבה טוב באוויר. כל כולו מאוד חיובי ואופטימי. מבחינה מוזיקלית האלבום מאוד מגוון, לכל שיר יש צבע משלו".

 

תגיות:גיל עקיביובעובדיה חממהבעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה