אבולוציה

מהו המרחק בין קוף לאדם?

הקרבה הגנטית בין אדם לשימפנזה גדולה מזו שבין האדם לגיבון. ההנחה היא שהמעברים נתרחשו על ידי מוטאציות אקראיות. האומנם?

אא

כדי להתקרב לתשובה נכונה עלינו להבהיר לעצמנו מספר דברים; באיזה ''מרחק'' מדובר? באיזה קוף ובאיזה אדם ? למותר לציין כי הפער הביולוגי הנו קטן ביותר ביחס לפער התפקודי-מוחי ואין כל קרבה בכישורים הרוחניים. את דיוננו נייחד לפער הביולוגי כפי שהוא בא לביטוי בקוד הגנטי.

 הקרבה הגנטית בין אדם לשימפנזה גדולה מזו שבין אדם לגיבון. ההנחה היא שהמעברים נתרחשו ע''י מוטאציות אקראיות. אם נדע מהו הפער הגנטי בין אדם לשימפנזה, נוכל להעריך את ההסתברות להתרחשות המעבר מן הקוף אל האדם ולעמוד על מידת ההגיון שבהנחה זו. לצורך ביצוע ההערכה עלינו לדעת מספר נתונים ונביא אותם בקיצור נמרץ:

1. מוטאציות - משמען שינויים בקטעים מסויימים ב- D.N.A.. 2. מוטאציות יכולות להגרם עקב גורמים סביבתיים שונים ובכללם; קרינה, חמצון, חימום, הפעלת לחצים, כוחות חשמליים ואנרגיות למיניהן. 3. כיוון שמדובר בגורמים סביבתיים, מובן שהמוטאציות הנן אקראיות, כלומר בלתי מתוכננות או ''עוורות''.

4. ידוע כי מוטאציות עוורות גורמות להרס פי מאה אלף לערך, מאשר לבנייה. 5. כל דור של קופים בעלי מוטאציה חייב היה להתקיים במספרים גדולים ולהיות מסוגל להעמיד צאצאים בריאים. 6. כל דור של קופים שנכחד אמור להותיר בקרקע כדור הארץ שרידים המזוהים כ''מאובנים''. 7. הפער הגנטי בין אדם לקוף מסתכם ב1%- ''בלבד''! 8. הרצף הגנטי בסליל ה- D.N.A.

מוערך בכחמישה מיליארד ''זוגות אותיות'' או ''שלבים בסולם''. מאחר ומדובר ב1%- מתוך חמשה מיליארד (חמשת אלפי מיליונים !) הרי שהפער מוערך בכחמישים מיליון ''שלבים בסולם''. משמעות הדבר היא שדרושות כחמישים מיליון (50,000,000) מוטאציות על פני ה- D.N.A..

המוטאציות צריכות להיות בונות ולא הורסות ולהתרחש במיקום המדוייק כדי לגרום לקוף להפוך לאדם … נעבור עתה להערכת ההסתברות: אם נבוא ''בנדיבות'' לקראת מאמיני התיאוריה ונניח כי בכל דור התרחשו חמישים אלף מוטאציות אקראיות ש''למזלן'' פגעו בדיוק במקום ובזמן הנכון כדי לגרום ''התפחות רצויה''. חשבון פשוט יראה כי נדרשים לפחות חמישים אלף דורות וצריכים היו להמצא 50 אלף צורות מעבר. ממילא אמורים היו להימצא כמאובנים כ50- אלף סוגי קופים בינינו לבין השימפנזה !!! ומה מצאו בפועל ? כמה ''צורות מעבר'' ?

השערות ניחושים ושיחזורים של חלקי שלדים בודדים ! עובדה זו שמטה את הקרקע מתחת ל''ראיות'' שאמורות היו להתגלות בחפירות, עובדה שהכריחה את המאמינים להאמין ב''קפיצה פנטסטית'' ב''כמעט נס'' או אפילו ב''בלתי אפשרי'' !

עם הזמן השאלה רק החריפה: היכן הן צורות המעבר ?? בהעדר צורות מעבר (לאלפיהן …) נותרו אנשי המדע המאמינים עם שתי אפשרויות: • אמונה ב''דילוגים מפליאים בהתפתחות'', כלומר מיליוני מוטאציות מדוייקות ומתוזמנות היטב (''ניאודרויניזם'' - N.D.T.). • אמונה בבריאה מכוונת ע''י בורא. הבחירה (או ההעדפה) נתונה לכל אדם (כמעט)... גילויים ''מפתיעים'' ב''סנהדרין'' קט.

בסנהדרין דף ק''ט עמ' א' אנו קוראים: עיון בכתוב כאן מראה כי בעבר נתרחשו ''מעברים בכיוון הפוך''; בני אדם הפכו לקופים ! ''סביר להניח'' כי מעברים אלו לא נתרחשו ב''אקראי'' עקב ''מוטאציות עוורות'', כי אם בשינוי יזום בכוונת מכוון. אין לנו עסק בנסתרות אך קל להתפתות ולדמיין כי ייתכן שהבורא שינה 1% בלבד מן החומר הגנטי של האדם וכמובן גם הסיר מן האדם את הרוחניות המייחדת אותו. מובן שמדובר בענישה על התנהגות רוחנית בלתי רצוייה, עונש שמשמעותו העיקרית הינה שלילת זכות הבחירה.

מה שמתבאר כעונש ביהדות, הובן אחרת ע''י ''איש רוח'' ופובליציסט שהתבטא בנוסח כעין: ''מעדיף אני להיות קוף חפשי ומשוחרר, על פני חרדי סגור ומוגבל''. מי יודע אולי אותה ''אישיות'' - לו היתה חיה בימי דור הפלגה - היתה רואה בהפיכתה לקוף, פרס … (''פרס ישראל על מפעל חיים'' ? …) 

תגיות:אבולוציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה