ברכות ותפילות

תפילת השבוע: פרשת תולדות

עזור לי לפנות זמן על אף הקושי להתנתק מהעשייה הבלתי פוסקת ומהעולם החומרי, ולהתחבר אליך בתפילה אישית מעומק לבי מהנקודה השייכת לליבי כרגע, אני רוצה לפתוח לגמרי את לבי לפניך. תפילה לפרשת תולדות באדיבות חוה שמילוביץ

אא

"ויעתר יצחק להשם לנוכח אשתו כי עקרה היא ויעתר לו השם ותהר רבקה אשתו".

אנא, זכני ללמוד מיצחק אבינו על גודל עוצמת התפילה שהוא הפציר והִרְבָּה להתפלל לפניך בעקשנות גדולה ופעל לשינוי מערכות הבריאה והטבע, כי רבקה אימנו הייתה עקרה ולא היה בה כוח הולדה כלל.

למדיני כיצד להתפלל באופן שתעתר לתפילותי ותפקוד אותי בישועות מעל הטבע, למדני כיצד לעקוף את הטבע והדינים המתחדשים על האדם והבריאה.

למד אותי כיצד לעורר את רחמך, פתח את ליבי ובתוך תפילתי הֶיֵיה עמדי,

הרי אתה מקבל כל תפילה, כי אתה שומע תפילת כל פה,

ואפילו אנחה קטנה של יהודי אינה הולכת לאיבוד לפניך.

אך יש פגמים ומסכים אשר יצרנו במעשינו שמבדילים בנינו ומעכבים את התפילות,

אך אפילו אם מחיצה של ברזל מפסקת בנינו בכל זאת יש לנו את העצה –

ונתת לנו דרך לחתור מחתרת ברקיע בלא התחשבות במידת הדין.

אני מודה לך שנתת בתוכי ובתוך כל יהודי כוח גדול ותקיפות עילאית, שהרי אנו חלק אלוקָ ממעל ממש, ונתת לנו כוח להפציר להתעצם ולהתעקש בתפילה עד שתחוס עלינו ותרחמנו רחמים גלויים.

עזור לי לבוא לתפילה לא בכוח מעשיי כלל אלא מתוך כניעה, מאוצר מתנות חינם חונני!

עזור לי להתאמץ ולחתור עד שתפתח לי את כל השערים והפתחים עד "ויעתר לו השם".

עזור לי ללמוד מפרשה זו שכל חיסרון שאני רואה במציאות, כל חיסרון שאני חוֹוָה מעיד על חיסרון בתפילה- או שלא התפללתי על זה מספיק או שלא התפללתי כלל, כך שבכל פעם שאני נתקלת בחסרון- אפרש אותו כקריאה שלך אליי, הרי כל מטרת העקרות של האמהוֹת הייתה על מנת שיתפללו לפניך,כי התאוות לתפילותן.

כאשר אתה רוצה שנהיה איתך בקשר אתה שולח ניסיון או חיסרון וכל מטרת המצב היא על מנת להגיע לתכלית הבריאה – "ולדבקה בו" ...!

אני רוצה לא לחכות למסרים שיגיעו מלמעלה ויעוררו אותי לתפילה, אני רוצה להתעורר מעצמי-לדבוק בך בתפילתי אף מתוך היום יום הפשוט, מהניסיונות הקטנים, ואף מהדברים הטובים שמתרחשים עימי, אני רוצה לראות אותך בכל אני רוצה להתפלל אליך גם על החסרונות הקטנים והפשוטים, כדי שלא תצטרך לשלוח לי צער גדול יותר, כי כל צער שאני מצטערת הרי מצער אותך ובכל צרתם לו צר.

לכן אני רוצה לשמח אותך ולהתחייב לקשר בנינו, להתחייב להיות כל היום בתפילה ולא לגרום לך צער בכך שתצטרך לעורר אותי ע"י קשיים.

אני יכולה להיות כל היום בקשר איתך לבקש על כל דבר קטן, פנימי ולהודות כל פעם שאתה עוזר, פותח פתחים לישועות, שולח מתנות טובות,לראות כל אדם שמיטיב כשליח שלך להיטיב.

אני רוצה, אבא, להיות איתך בקשר של דיבור, של תפילה שכל מהותה להגיע לקשר הפנימי איתך בלב.

אני רוצה שליבי ירגיש את נוכחותך איתי תמיד,

אני רוצה שהלב שלי יהיה מחובר ודבוק בהשגחתך התמידית עַליי ועל כל הבריאה כולה.

אני רוצה להפנים את גודל אהבתך כלפיי, אני רוצה לחדש את אהבתי כלפיך ולהראות לך עד כמה הקשר בנינו חשוב לי ומהותי עבורי.

לכן, עזור לי לפנות זמן על אף הקושי להתנתק מהעשייה הבלתי פוסקת ומהעולם החומרי, ולהתחבר אליך בתפילה אישית מעומק לבי מהנקודה השייכת לליבי כרגע, אני רוצה לפתוח לגמרי את לבי לפניך מתוך האמונה הגדולה שאתה שומע,

מאזין ומקשיב לכל מילה שלי ברובד הפשוט והחיצוני וברובד הכי עמוק ופנימי שלי,

אתה מחכה לכל מילה ואין אף דיבור נאבד,

אלא כל דיבור ודיבור עולה לעולמות עליונים לפעול שם את פעולתו ולהרחיב את כְּלֵיי נשמתי להכיל את השפע האלוקי שלך.

עזור לי לבוא לתפילתי מתוך הביטחון שאתה רוצה לתת לי את הטוב, רק  שאינני תמיד כלי מספיק גדול כדי להכיל אותו. כל תפילה שלי מרחיבה לי עוד את הכלי, וככל שהישועה מתעכבת הרי שזה מעיד שאתה רוצה להשפיע עלי שפע גדול מאוד שאין הכלי שלי כרגע יכול להכיל.

לכן גם אם איני רואה את הישועה עזור לי להתחזק באמונה ולקיים את הציווי "קווה אל ה´ חזק ויאמץ ליבך וקווה אל השם" ו"חיזקו וייאמץ לבבכם כל המייחלים לה´" כי דווקא מי שמייחל הוא זקוק לחיזוק ואימוץ הלב בתקווה.

ואף אם קיוותי ולא ראיתי ישועה, עזרני לחזק ולאמץ ליבי ולשוב לקוות, ולשוב להתפלל מתוך תקווה ולא להתייאש, לא לתת לטבע שלי, של הייאוש, לנצח אותי אני לא רוצה להאמין לייאוש הנובע מחסרון אמונה ומדמיונות, אלא להתחזק בתקווה ובצפייה לישועה.

 כי בעצם התקווה והקִווֹי שאני מקווה אליך, אני מקיימת מצוות עשה לצפות לישועת השם ואמונת הגאולה הפרטית והכללית, ואמונת יציאת מיצריים.

"הנני עומדת ומשתוקקת ומצפה ומקווה, מתאווה ומייחלת תמיד, שתחוס ותחמול ותרחם בקרוב על שכינת כבודך ומשיח צדקך ועמך ישראל הקדושים, ותחזינה עיננו בשמחת קרן מלכותך והרמת קרן ירושלים עיר קודשך, וציון משכן כבודך ותפארתך כמו שהבטחתנו לגאלנו גאולה שלמה וגאולת עולם, ועשה למען שמך הגדול והקדוש המשתתף איתנו בכל צערנו ...

"כי אני מאמינה באמונה שלמה שאתה האב הרחמן האמיתי, ואתה מוציא את עמך ישראל ואותי בכל רגע מִמֵצַרִֵיי הגלות הקשיים, ואתה בנמצא אצלנו ועימנו בכל מיני חשכות וירידות והסתרות, אתה עומד ומשתוקק ומצפה לתשובתנו והתקרבותנו אליך, אפילו מהאדם הגרוע והמרוחק ביותר!!!

"והנני מתחזקת בזה באמונה ובביטחון והנני מקבלת עלי לחזק עצמי ואחרים בזה האמונהוהביטחון"

 (מתוך מאמר עבודה שבלב ר´ אהרון ראטה)

 

תרגול רוחני

- להתחזק ולהתפלל על חלום שלי ששכחתי או התייאשתי ממנו- לחדש את התקווה והאמונה שהשם רוצה לתת לי אותו אך כרגע אין לי את הכלי המתאים.

- לקחת מחוייבות בנושא התפילה (תפילת 18 אחת ביום לפחות) למי שכבר אומרת- להוסיף 5-15 דקות ביום תפילה אישית מתוך ליבה, לשיר לשבח להודות ולבקש...

- להתפלל על כל הרצונות שלי על כל החלומות והשאיפות שלי.

 - הכלל הוא שכל בקשה ברוחניות מותר וחובה עלייך להתעקש בתפילה למשך אינסוף של זמן, לעומת זאת תפילה על הרובד הגשמי נטו- אין להתעקש מידיי- יש עושר        השמור לבעליו לרעתו. ר´ בונים מפשיסחה לימדנו שיש חוק בשמים כל תפילה שלך על רוחניות – את תקבלי את בקשתך כל בקשה גשמית לא תמיד.

- אפשר לחבר כמעט כל בקשה גשמית למטרה רוחנית, דוגמא: אני רוצה ילד כדי שילמד תורה, לחנך אותו לתורה ומצוות.

- אני רוצה ספה נוחה כדי שאוכל לקרוא תהילים בישוב הדעת...או לנוח כדי שיהיה לי כוח לילדים...

- נסי לחשוב על דבר גשמי שאת רוצה לקבל וחשבי מה המטרה העמוקה יותר, לשם מה את רוצה זאת – תמיד יש איזה צורך עמוק הרבה יותר מהגשמי חפשי את הצורך הרוחני שבדבר הגשמי...

בהצלחה!!!!         

השם איתך ומחכה שתפני אליו תמיד!!!

תגיות:פרשת תולדותתפילת השבוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה