חדשות בארץ

מתאחדים לזכרו: עצרת לזכר מרן בשומרון

המועצה האזורית שומרון קיימה עצרת לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בו השתתף הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. "אצל מרן כל החוגים היו שווים"

אא

המועצה האזורית שומרון ערכה אמש עצרת לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ביישוב "שערי תקווה". בעצרת השתתפו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, בנו של מרן זצ"ל, הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר, רב המועצה האזורית שומרון הרב אליקים לבנון ועוד.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף נשא דברים לזכרו של אביו ואמר כי "מותו של אבא הוא קשה כמו חורבן בית המקדש. הוא היה מגיע לכולם. אין מקום שאני מגיע אליו ולא מראים לי שהוא היה כאן. הוא לא הסתכל ´החוג הזה, החוג הזה´ כל החוגים היו שווים אצלו. היתה לו אהבה לכל עם ישראל. בשנים האחרונות הוא היה מלמד בישיבת מרכז הרב. זה אדם שיש לו הנאה בלימוד. אני זוכר כשהייתי בן חמש, היו לו שבעה שיעורים בשבת".

הראשון לציון הוסיף כי "צריך להרבות שיהיו הרבה בני תורה. יש המון פועלים צריך שיהיו הרבה בני תורה, פעם לא היו בני תורה ספרדים. מעטים מאוד. והיום צאו וראו כמה בני תורה יש". הוא סיפר כי "לאבא היו בבית 40,000 ספרים. זה לא מעט" והוסיף כי "אבא היה הולך ברגל בקור לדבר עם יהודי שהילדים שלו היו דתיים, שישים את ילדיו בבי"ס דתי. זו אהבת ישראל האמתית".

הרב יונה מצגר, הרב הראשי לשעבר אמר כי "הרב עובדיה יוסף היה אבי הרוחני, התייעצתי עם הרב עובדיה יוסף כמעט בכל נושא שעסקתי בו. ובכל פעם שפניתי אליו נהג כאילו הוא עוסק בכך כבר שנים". עוד הוסיף הרב מצגר כי "על הרב עובדיה יוסף נאמר: היזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה".  

הרב מצגר התייחס לעניין יונתן פולרד, היושב ונמק בכלא האמריקאי, וסיפר כי "הרב עובדיה יוסף כאב לו מאוד נושא יונתן פולארד. היום אנחנו שומעים שארה"ב רגלה אחרי ידידים והיא אומרת שלא נורא לרגל בין ידידים. אם לא נורא, למה לא ישחררו את פולארד? פתאום לא נורא לרגל בין ידידים?".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, מיוזמי העצרת, הצהיר כי "הציונות הדתית ובוודאי ההתיישבות ביו"ש זוכרים בהערכה ובאהבה את מרן הרב עובדיה יוסף. אנחנו מעל המחלוקות ואנחנו מבקשים היום להעביר מסר של אחדות לכל חלקי הציבור בארץ. ולהביע את כאבנטו על לכתו של מרן".

הרב אליקים לבנון, רב המועצה האזורית שומרון ורב היישוב אלון מורה אמר כי "מטרת הכינוס להרבות אהבה בין איש לרעהו ובע"ה ירבה השלום בעם ישראל ותתבטל הפלגנות והמפלגות ונהיה לגוי אחד בארץ".

תגיות:הרב עובדיה יוסףזכרעצרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה