חדשות בארץ

הרב שלמה עמאר: אין מחליף למרן

בראיון מיוחד וגלוי לב הצהיר הרב שלמה עמאר כי אינו רואה את עצמו כמחליף למרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בשום אופן. "העולם פספס וטעה לגבי הרב", הוסיף בנוגע לתדמית מרן בכלי התקשורת עד לפטירתו

אא
לאחר מסכם שמועות מרושעות, התנער היום הרב הראשי לשעבר, הרב שלמה עמאר, מאותן כותרות שציירו אותו ככזה שמייעד את עצמו לרשת את מקום מרן, הרב עובדיה יוסף זצוק"ל.
"כל הדיבורים על ממלא מקום לרב, גם כן זה שטויות והבלים", הצהיר הרב הראשי לשעבר בראיון טלפוני ב-ynet. "זה לא רב רגיל, זה רב שדורות רבים לא היה גדול כמוהו. אין בדור הזה מי שיכול למלא את מקומו , זה הכל הבל. אין מי שיכול לעמוד בגדלות שלו, בממדים שלו בכל מקצועת התורה... ממרן רבי יוסף קארו ועד מרן הרב עובדיה יוסף, לא קם כיוסף... הקירבה שהייתה לי עם הרב היא קירבה תורנית גרידא, קירבה של פסיקה. הוא נתן לי תמיכה, ויש פסקים שלא העזתי לפסוק בהם מרוב חומרתם, שהוא היה דוחף אותי ומעודד אותי. כך עשה במאות פסקים".
בנוגע לפרסומים השונים, שב והבהיר הרב עמאר "מעולם לא תכננתי להיות רב ראשי. מעולם לא תכננתי להיות הראשון לציון , ומרגע שהפסקתי אין לי שום תכניות. יש לי תכנית אחת - ללמוד ולהמשיך לכתוב תשובות בהלכה, וללמד תורה לעם בדרשות ושיעורים. זו מטרת חיי, ואין לי שום שאיפות מיותרות. הימים והשנים הבאים יראו לנו אם אכן יש אדם שמוכר כמורם מעם, ואני בטוח שבע"ה יימצא האדם, כי הקב"ה רחמן, הוא לא ישאיר את הצאן שלו בלי רועה. הדור רואה, הדור שומע, הדור שואל הלכות. באות שאלות מרבנים, באות מדיינים, באות מהעם, והדור בוחר לו (מנהיג) . אני בטוח שיש גדולים וטובים ממני בעשר מידות ויותר. לא אלמן ישראל", אמר הרב.
נושא הזהות הפוליטית שהתקשורת הדביקה ברבות השנים לרב עובדיה, קומם את הרב עמאר, והוא הסביר שמרן הקים את ש"ס רק כדי להרחיב את הפעילות התורנית ולהשריש בקרב העם את יסודות התורה. "הרב היה מקדיש, עיניי ראו, כשבאו הפוליטיקאים מעולם לא לקח יותר מעשר דקות, רבע שעה, על פי רוב פחות, והוא כבר חזר ללימוד והמשיך להשיב. הוא לא רק למד אלא גם לימד כל חייו, הוא יצא לציבור כל ימיו, והרחיב את גבולות הקודש על ידי דרשותיו, הוא ידע לדבר לגאונים הכי גדולים בדור וללמד אותם ולכוון אותם וידע לדבר לאנשים הכי פשוטים בשפתם".
לסיכום אמר הרב עמאר שלדעתו, הציבור הישראל פספס את מרן, ולא הכיר אותו באמת מאחורי התדמית התקשורתית. "הפספוס הגדול היה כך, שגדלותו היתה מיוחדת. רבים לא היכרו את זה. ראו שהקים את ש"ס וחשב שהיה מנהיג פוליטי. אבל הוא הקים את ש"ס אך ורק כדי להרחיב את הפעילות התורנית ולהשריש בעם את יסודות התורה, שילדי ישראל יקראו קריאת שמע, יתפללו, יידעו מה זה שבת ומה זו מועד. העולם טעה. כשרואים אדם פוליטי, יש גם התנגדות פוליטית. עיניי ראו, כשבאו הפוליטיקאים זה מעולם לא לקח יותר מ-10 דקות, ומיד חזר ללימוד. אלה היו החיים שלו".
תגיות:הרב שלמה עמארהרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה