תשובה בהידברות

מהשלג הרומני לחיק החם של היהדות

שרון מועלם הצליח במכירת מכוניות, ופיתח קריירה מצליחה ברומניה. אך בימים שהשלג הכבד מנע ממנו לצאת מהמלון – הוא התחיל לצפות בהידברות, ומאז ביצע את המהפך של חייו: "אין נושא שהערוץ לא נוגע בו – זוגיות, חינוך ילדים ומה לא"

אא

נולדתי לפני ארבעים ואחת שנים בנס ציונה, בתקופה בה הייתה העיר מלאה פרדסים. בית הוריי היה מסורתי ומלא אמונה. כנער למדתי ב"אורט רחובות" ואת שירותי הצבאי עשיתי בגדוד 890 של חיל צנחנים. לאחר השירות נשלחתי מטעם הסוכנות היהודית למדינת טקסס בארצות הברית במטרה לפעול בקרב היהודים ולחזק את הקשר שלהם לארץ ישראל ולביקור בה.

לאחר מכן עסקתי במשך שנים בתחום מכירת מכוניות. הרווחתי הרבה מאוד כסף, אבל תמיד חשתי שאין לזה תכלית. ביליתי הרבה בדייג, חיפשתי שקט. בשלב מסוים הייתה לי נפילה כלכלית, אבל לא התפעלתי ממנה. המשכתי לחפש את האושר ולא את העושר.

מאוחר יותר מצאתי עבודה בתחום השיווק במדינת רומניה. תפקידי היה לערוך מחקרי שוק שונים וכך מצאתי את עצמי מסתובב הרבה ברומניה, ומכיר קהילות יהודיות רבות שמאוד התלהבו לפגוש ביהודי מתוצרת הארץ. תמיד היו מבקשים ממני להיות חזן, לקרוא להם בתורה וכמובן לברך אותם...

לא הייתי שומר תורה ומצוות כנדרש, עד לאותו יום בו התחיל לרדת שלג במקום שהותי ברומניה. השלג ירד ואני הייתי סגור מבלי יכולת לצאת מבית המלון בו שהיתי. השלג המשיך להיערם במשך כמה ימים ולא היה לי מה לעשות. ישבתי בחדרי במלון וחיפשתי משהו להעביר בו את הזמן. לפתע צפיתי בהרצאה של הרב זמיר כהן ומאוד נהניתי ממנה. הזמן היה לרשותי, וכך ישבתי והאזנתי לשיעורי תורה בנושאים רבים ומגוונים. התחלתי לשמור שבתות, ומכאן הדרך להתחזקות הייתה ברורה עבורי.

אחרי שחזרתי לארץ התחברתי כל הזמן לערוץ 97. הפסקתי לראות ערוצים אחרים, ובכל מקום שבו הייתי - בבית, אצל הוריי ובמקומות נוספים - התחברתי לערוץ הידברות, לכל ההרצאות. התחברתי לשיעוריו המרתקים של הרב יוסף בן פורת, ובמיוחד זכורה לי הרצאתו "איפה אלוקים היה בשואה?". התחברתי לשיעורי הרב פנגר על מיסטיקה, גלגולי נשמות, ולשיעורי הקבלה של הרב בצרי. פעם בעשר בלילה צפיתי בשיעור שלו שנושאו היה: כמה חמור לפגוע בעני. אם פוגעים בו הוא פונה לריבונו של עולם ואומר: "פעם אחת פגעת בי על שאני עני וכעת בא האדם הזה ומצער אותי?!". זה מאוד נגע ללבי וחיזק אצלי את עניין הצדקה. אין נושא שהערוץ לא נוגע בו - זוגיות, חינוך ילדים ומה לא. זה כבש אותי לגמרי. הפסקתי לראות סרטים, תכניות בידור ואפילו חדשות. שני ילדיי ידעו שאבא שלהם רואה רק את הערוץ הזה.

הגעתי גם להרצאות של הידברות, באולמי ויטראז´ בנס ציונה, לבית קפה בפתח תקווה, שם הרב יצחק פנגר נתן שיעור שבועי. קפצתי למים. נכנסתי לבית כנסת ומכאן העניינים המשיכו להתגלגל.

יצרתי קשר עם בית חב"ד המקומי בנס ציונה ועם הרב שגיא הר שפר והמשכתי להתחזק, עד שהפכתי לשומר תורה ומצוות המשתדל להקפיד על קלה כחמורה.

כיום אני גר ברחובות ומתחזק בבית מדרשו החם והאוהב של הרב בנימין מזור. נערכים שם שיעורים מדי יום, התוועדויות ותפילות בשבת עם קידוש וסעודה שלישית. בית חם כזה עוד לא היה לי.

משהו ענק קורה בעם ישראל. יש פה מלחמת עולמות על אמיתות הדרך, בין הדרך הנהנתנית של העולם הזה לבין הדרך היהודית הטהורה. רק עכשיו, כשנכנסתי פנימה, אני מבין את כל זה. אבל לשקר אין רגליים. הוא לא יכול להחזיק הרבה זמן מעמד. תמיד האמת מנצחת בסוף. 

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה