תשובה בהידברות

תשובה חלומית

הרצון של הודיה אדרי להביא לעולם ילד נוסף נתקל בקשיים רפואיים. בהמלצת הרבנים היא קיבלה על עצמה טהרת המשפחה – ונפקדה תוך זמן קצר. בינתיים משפחתה התחזקה, והיא מאושרת במיוחד משמירת השבת: "חיפשתי שקט ושלווה, והשבת עזרה לי למצוא את השלווה שכל כך רציתי וחיפשתי"

אא

גדלתי בבית מסורתי. בחגים פקדנו את בית הכנסת, הדלקנו נרות לכבוד שבת קודש, שמרנו כשרות, הפרדנו בשר וחלב ולא הדלקנו אש בשבת. למדתי בבית ספר חילוני והתגייסתי לצבא. תמיד אנשים אמרו שמתאים לי להינשא לאדם דתי כי ראו את הרוחניות שבי, אבל התחתנתי עם בחור חילוני שרחוק מהדת.

במשך החיים המשותפים שלנו, שמרתי על הערכים, השורשים והמסורת שקיבלתי מהבית ובעלי הלך בעקבותיי. בנוסף, קיבלתי חיזוקים מרבנים, ראיתי השגחה פרטית, הבנתי שכל מה שקורה זה אך ורק מרצון הבורא והכל לטובה. הייתי צמאה לעולם הדתי, והתחברתי לאנשים דתיים בעלי מידות טובות. 

עבדתי שנים רבות בהיי-טק, עשיתי שעות נוספות אפילו במוצאי-שבת. אמי עזרה לי בגידול שני ילדיי.

מאוד רציתי את הילד השלישי. באותה תקופה פיטרו את בעלי מהעבודה והוא לא היה מוכן לשמוע על ילד נוסף, אך אני התעקשתי. פניתי לשני רבנים, סיפרתי להם שאני מאוד רוצה עוד ילד והתחלתי לבכות. אחד הרבנים שאל בקול רם: "ממי את מבקשת ילד?". עניתי בהתרגשות: "מאבא שבשמיים!". סיפרתי להם שהייתי אצל רופא נשים, והבדיקות הראו שיש בעיה ואצטרך טיפולי פוריות. שאלתי: "הרי הבאתי שני ילדים לעולם, ומדוע אני צריכה לעבור הפריות?"

הרבנים ביקשו שאקפיד על דיני טהרת המשפחה. ביקשתי הסבר לכך והייתי מוכנה לקחת על עצמי לקיים טהרת המשפחה, בהסכמתו של בעלי, כמובן. רבנים עודדו אותנו שכל ילד מביא את הפרנסה והמזל שלו.

ואכן, תוך זמן קצר מאוד נפקדתי. התרגשתי והדבר חיזק אותי מאוד. הבנתי שהרבנים הם השליחים שלנו והבנתי מהי חשיבות טהרת המשפחה. במהלך ההריון הופיעו רבנים בחלומי, וביניהם הרב יצחק כדורי זכותו תגן עלינו.

בחלום אחר ראיתי את עצמי במקום מאוד גבוה, עם מטפחת לבנה על ראשי ודמות לבנה משמיים יורדת ואומרת לי שלוש פעמים: "את עוד תחזרי בתשובה! נתתי לך ספר תורה ובקרוב אתן לך עוד אחד". 

הבנתי שהספר תורה מרמז על בן זכר. יש לי בן ובהריון הזה נפקדתי בעוד בן. ברוך ה' יש לי כעת שלושה ילדים - שני בנים ובת.

הילד שנולד גדל בגנים דתיים וכיום לומד בבית ספר חרדי. הוא זה שהביא לנו את החזרה בתשובה. כל משפחתנו, ברוך ה', חזרה בתשובה. הוצאנו את המסך והכבלים מהבית, כולנו שומרים שבת כהלכתה, שומרים תורה ומצוות, ומקפידים על לבוש צנוע. לקחתי על עצמי כיסוי ראש מלא לפני שנתיים. חיזקנו את כל המשפחה המורחבת.

בשש השנים האחרונות, אני ובני הקטן הולכים בקביעות לחוג תהילים בשבתות וגם באמצע השבוע.

בעלי הולך לשיעורי תורה קבועים במשך ימות השבוע וזה גורם לי לאושר.

כיום אני עובדת מספר שעות בהמלצת רבנים. כאישה דתייה, נוכחתי לדעת שאישה היא עיקר הבית ולכן עברתי למשרה חלקית. חיפשתי שקט ושלווה, הרגשתי שהנפש שלי זקוקה למנוחה, והשבת עזרה לי למצוא את השלווה שכל כך רציתי וחיפשתי. 

אני עוזרת בסעודה שלישית בבית הכנסת שצמוד לביתי, מחזקת את הנשים גם בבית הכנסת וגם בחוג התהלים, נותנת להן עלונים לזיכוי הרבים ומספרת על ההתחזקות שלי.

אני מאזינה לדיסקים של הרב זמיר כהן, הרב עמנואל מזרחי, הרב יצחק פנגר, הרב משה בן-משה ורבנים נוספים. אנחנו צופים דרך המחשב ברבנים מהידברות וגם העלון "עונג שבת" נכנס לביתנו דרך קבע.

יש משפט שכל הזמן מלווה אותי: "אין אדם נוקף אצבעו מלמטה, אלא אם מכריזים עליו מלמעלה". הכל מבורא עולם מלך מלכי המלכים, ובכל בעיה – קודם כל יש לפנות אליו.

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה