תשובה בהידברות

"פתאום החיים שלי קיבלו משמעות"

מרים גורש (38) מעכו, נשואה ואם לשניים, התחזקה בזכות ההבנה שהאושר נמצא רק בדברים הרוחניים ולא בהנאות רגעיות. היא החלה להתחזק עד שלבסוף החליטה לשמור מצוות ולעבור לכיסוי ראש מלא. "אני מרגישה שהעולם הזה בלי התורה הוא הבל הבלים", היא אומרת

אא

גדלתי בבית חילוני ולא היה לי קשר לדת במהלך ילדותי ונערותי. בגיל 24 התחתנתי עם בחור שבא מבית דתי, שנהג לשמור שבת והלך לבית כנסת. כיבדתי אותו, אבל המשכתי בדרכי ולא שמרתי שבת. למדתי סוציולוגיה ומשאבי אנוש, והצטיינתי בלימודים. בכל פעם שהוצאתי ציון גבוה הייתה לי שמחה רגעית ומיד לאחר מכן היא נגמרה. מבחינה חומרית לא היה חסר לי כלום, אבל תמיד השמחה על בגד או דבר אחר חדש נמשכה רגע אחד ולאחר מכן נעלמה.

באחד הימים התחלתי לראות את ערוץ 97. מאוד חיזקו אותי הרצאותיו של הרב זמיר כהן והרצאות נוספות. אני אישה יסודית שאוהבת לחקור דברים מהשורש. בעקבות ההרצאות התחלתי להתעניין, ללמוד הלכות ולנסות להבין יותר את המשמעות של התורה. ואז, כאשר למדתי תורה, התחלתי להרגיש שאני מקבלת שמחת חיים נמשכת ולא חולפת.

לפני שנה וחצי התקיים בבית מתחתינו ערב של הפרשת חלהלעילוי נשמת אישה שנפטרה, והזמינו אותי. לא היה לי כל כך חשק להגיע ובעלי דחף אותי לכך. בערב דיברה אישה אחת על החיים וסיפרה את סיפור חייה. היא אמרה שהכל בחיים - פרנסה, זוגיות, אושר - בא מאת הקב"ה. ההסברים והסיפורים שלה מאוד דיברו אלי והתחברו לי לשיעורים של הרב זמיר. הרגשתי ממש התעלות, אור, חשתי שאני הכי מאושרת בעולם, ממש גן עדן, ואז החלטתי מעצמי ללכת עם חצי כיסוי ראש. המשכתי לקרוא דברי תורה ולצפות בהידברות והתחזקתי יותר.

באותה עת בני הבכור היה בבית ספר ממלכתי-דתי והבן השני בבית ספר חילוני. החלטתי לשנות את מהלך חיינו, העברתי את הבן השני לבית ספר חרדי, ממש מהפך. הייתה אמנם התנגדות חזקה מצד הוריי, אבל התגברתי עליה ולמדתי לכבד את הורי מרחוק. הבאתי לו אברך שילמד אותו גמרא כדי שישלים את הפער, והיום הוא בין המצטיינים בכיתה בגמרא ובשאר הנושאים. מהרגע שנכנס האברך לביתנו שערי שמיים נפתחו בפנינו וגם בעלי החל להתחזק. אני משתדלת גם להעביר את בני הבכור לישיבה.

כל השינוי נבע מכך שראיתי המון הרצאות בהידברות בנושאים רבים - מדע, זוגיות וכו´ והכל באופן רציונלי.

החלפתי את כל המלתחה שלי, זרקתי את כל הבגדים שאינם צנועים ועברתי לכיסוי ראש מלא. אני מרגישה שנולדתי ככה ואיני זוכרת את עצמי כחילונית...

כל בוקר, מיד כשאני מתעוררת, הדבר הראשון הוא קריאת תהלים, תפילת שמונה עשרה, הדלקת נר לצדיק ובקשת בקשות מבורא העולם, ורק לאחר מכן אני הולכת לעבודה. בלי זה אין לי אוויר לנשימה. אני מרגישה שהעולם הזה בלי התורה הוא הבל הבלים. אני חשה שהייתי עלולה ללכת לאיבוד עם כל הרוע שיש בחיים האלה. התורה והמצוות נותנים לי כוח ודרך, ואני יודעת שרק בורא העולם יכול לעזור. 

לפעמים אני חשה שבזבזתי את חיי לשווא לפני שקיימתי מצוות, והיום, כאשר אני יושבת ולומדת בשבתות, אני מרגישה שאני יכולה ללמד נשים. שבת היא שבת כמו שצריך. מרגישים ממש גן עדן בבית. פשוט לא ייאמן. אני מרגישה שמשאלות לבי מתגשמות, ממש חשה שיש מלאכים טובים בבית שמשגיחים עלי.

משלושת המסכים הקטנים שהיו בבית נותר רק אחד וגם בו אנחנו צופים רק בהידברות. אני מתכננת להוריד גם אותו, אבל איני רוצה לעשות זאת בכפייה ובלחץ, אלא לחכות לרגע המתאים. האינטרנט שלנו עם סינון כשר ומשמש ללימודים בלבד.

כל הסימנים מראים שהמשיח נמצא בפתח. רואים ממש בחוש איך היצר הרע מנסה להכשיל זאת. הוא מרגיש שיש התעוררות ונלחם כמהשיותר נגד תורת ה´, כאילו ה´ אומר לעולם: "תתעוררו, תתעוררו. אני מנהל את העולם וקובע מה יהיה בו!". שנזכה לגאולה שלמה ברחמים.

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה