חדשות יהדות

הרב לאו לקייסים: נקל על בני העדה

הרב דוד לאו שליט"א, הרב הראשי לישראל, נפגש השבוע עם רבנים וקייסים בני העדה האתיופית. בסוף הפגישה הצהיר כי יעשה כל שביכולתו כדי להקל על בני העדה בנושא הרישום לנישואין

אא

לאחר שנכנס הרב דוד לאו שליט"א לתפקידו כרב הראשי לישראל, החל בפעילויות קירוב וגיבוש לאחדות עם ישראל. כך למשל, נפגש הרב לאחרונה לפגישת היכרות, עם רבנים וקייסים בני העדה האתיופית, וכן עם הרב יוסף האדנה, הרב הראשי ליהודי אתיופיה.

במהלך הפגישה, נועד הרב לאו עם הרב האדנה, כאשר זה האחרון ציין באוזניו של הרב לאו את פעולותיו של אביו, הרב ישראל מאיר לאו שליט"א, עבור בני העדה האתיופית, ושיבח אותו על כך שחולל מהפכה ברישום בני העדה האתיופית לנישואין. עוד הוסיף הרב האדנה, כי הרב לאו יכול לראות בו שותף אשר יעמוד לימינו ולימין הרבנות הראשית בכל נושא שיבקש.

הרב לאו לחץ את ידו של הרב האדנה בחמימות וציין באוזניו כי "העובדה שאנחנו כאן בירושלים עיר הקודש, יהודים מפולין ומליטא, מרוסיה ומאתיופיה, מעידה על העם שלנו, על אחדותו ועל העובדה שיהודים מכל העולם בוחרים להגיע לישראל. הם חשים חלק בלתי נפרד מהעם היהודי, ורוצים להיות קרובים האחד אל השני גם אם יש מרחק כזה או אחר בין העדות השונות". בהמשך אף הוסיף שהוא מרגיש קרוב וידיד של בני העדה בכלל ושל הרב האדנה בפרט.עוד העלו שני הצדדים במהלך הפגישה הצעות להקלה על רישום הנישואין של בני העדה האתיופית והרב לאו אף הוסיף שבמידה ויבחר לעשות שינויים כלשהם לטובת עולי אתיופיה, יעשה זאת בכפוף ובשיתוף הרב האדנה. לסיום ציין כי "חשוב שתדעו כי יש לכם ידיד בבית הרבנות הראשית, ואני אעמוד לימינכם בכל נושא ועניין". בפגישה נרשמה אווירה כללית של אחדות והערכה בין הצדדים.

תגיות:הרב דוד לאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה