בריאות ותזונה

הטיפול הטבעי במיגרנה

כאבי ראש בכלל, ואלה בדרגות הגבוהות המכונים מיגרנה, הם אחת מבעיות הבריאות הנפוצות והמכאיבות ביותר בקרב אוכלוסיית המערב וישראל, בעיה זו כל כך נפוצה, עד שרבים מאמינים שהיא פשוט חלק מההוויה הטבעית של כולנו. לצערנו, אפילו הרופאים חושבים כך. האם יש פתרון? ד"ר ערן אשחר, מציג גישת טיפול טבעית וחדשנית, המבטיחה ריפוי תוך זמן קצר. תחזיקו את הראש

אא

כמה פעמים שמעתם בחייכם את המשפט – "אין מה לעשות, את/ה חייב/ת ללמוד לחיות עם זה"? זהו המשפט הנאמר על ידי רוב הרופאים לפציינטים המתלוננים על מיגרנה. מכל הבעיות הגורמות לכאבים, זו היא סיבת הכאב הנפוצה ביותר בחברה הישראלית ובארה"ב ובין הסיבות הנפוצות ביותר לביקור אצל רופאים. בארה"ב סובלים מבעיה זו כ- 45 מיליון אנשים, ובישראל סובלים מכאבי ראש כרוניים יותר מ- 2 מיליון נשים וגברים. יש הערכות שכ- 25% מאוכלוסיית הנשים וכ- 8.3% מאוכלוסיית הגברים סובלים מכאבי ראש כרוניים.

המיגרנה מתבטאת בהתקפים חוזרים ונשנים של כאבי ראש חזקים, חד צדיים או מפושטים. לרוב, התחושה היא שהם הולמים כמו פטישים באזור הרקה, המצח והעין. הכאבים נמשכים משעות אחדות עד כמה ימים, ובמצבים קשים הם מלווים בבחילה ואפילו בהקאה.

 בזמן ההתקפים יש רגישות גבוהה לרעש ולאור, והנטייה היא להסתגר בחדר שקט וחשוך ולישון. פעולות אלה מקלות על הכאב במידה מסוימת. התקפי מיגרנה מסויימים מתחילים בהפרעות בראייה כמו גלים, קווים או ניצוצות בטווח הראייה, ואחרי כ- 20 דקות מופיע הכאב עצמו. כאשר הכאבים מופיעים במצח יש נטייה להאשים את הסינוסים ולתת אנטיביוטיקה שלא לצורך. גם כאב סביב העין מאובחן לעיתים כסינוסיטיס ומטופל באנטיביוטיקה. לעיתים נדירות יש מצב של הפרעות בראייה ללא כאב הראש.  

כאבי ראש מיגרנים יכולים להתחיל בכל גיל, אך הם מתחילים בעיקר בקבוצת הגיל 10-30 והן שכיחות יותר אצל נשים מאשר אצל גברים.

הסיבות למיגרנה, על פי הרפואה, והטיפול בה:

הרופאים טוענים שכיוון שליותר מ- 50% מהסובלים ממיגרנה יש קרובים הסובלים גם כן מאותה ההפרעה, ישנה נטייה גנטית העוברת בתורשה. מומחי הנוירולוגיה טוענים ש"המיגרנה נחשבת למחלה תורשתית משפחתית, כיוון שהסיכון ללקות בה גדול פי כמה אם יש חולי מיגרנה במשפחה".

הטיפול המוצע על ידי הרפואה הוא הימנעות ממתח, עיסוי של שרירי הצוואר, מנוחה או הסתגלות לכאבים. לאמצעים אלה אין כמובן שום יכולת למנוע או לרפא את המיגרנה מיסודה, לכן, כאקט של כביכול "אין ברירה", מציעים הרופאים שלל תרופות משככות כאב, היכולות להביא להקלה מהירה וזמנית של רוב כאבי הראש.

יחד עם זאת, הם טוענים שהתרופה לכאבי ראש שנגרמו על ידי מתח, אינו יכול להימצא במשככי כאבים בלבד. הם מציעים למנוע את המיגרנה על ידי סילוק של מספר מאכלים ספציפיים שמוכרים לחולה כמעודדים את הופעת המיגרנה, לשמור על קביעות הארוחות, שינה סדירה וטיפול בהרפיה והרגעה ואולי אף להשתמש בשיטות הרפואה המשלימה. כמו כן, הם מציעים טיפול תרופתי למנוע את הכאב או להרגיע אותו בשעת הופעתו. שלל תרופות כמו: אקמול, אופטלגין, אספירין, נקסין, נורופן, אדקס, וולטרן, אביארן, ויוקס (כן גם אותה) הן הפתרון מבחינתם. להגברת היעילות של התרופות הם מציעים תרופות הכוללות קודאין (המוכרת יותר כתרופה לשיעול), או קפאין בתוספת רוקאל פלוס, רוקסט, קודאקמול ומיגרלב.

"הדעה הרווחת שעם מיגרנה אין מה לעשות איננה נכונה", הם טוענים. אחרי ההפצצה הכימית שהם מציע לחולים הם מדגישים – "אין להגזים בנטילת התרופות למיניהן שכן אז המיגרנה משנה את פניה ונעשית למחלת כאבי ראש יום יומיים כרוניים", ואז הם טוענים – "יצטרך המטופל לעבור תהליך גמילה קשה כמו מסמים...".

חיפשתי בכל דבריהם של מומחי הנוירולוגיה מילה אחת על מניעה באמצעות תזונה וניקוי גוף ולא מצאתי!! חיפשתי גם ב"מרק", ספר רפואי קונבנציונאלי, בפרק על מיגרנה, ושוב לא מצאתי מילה אחת על כך שתזונה יכולה להוביל לריפוי מוחלט של מיגרנה.

התפיסה הרפואית הבסיסית הינה שמיגרנה אינה ניתנת לריפוי, אלא רק לדיכוי באמצעות תרופות. רופאים אינם מהססים לרשום תרופות לחולי מיגרנה לשימוש למשך כל החיים. הפרוטוקול הקבוע של מתן תרופות רעילות כדי לטפל בתוצאה של הצטברות הרעלים בתאים, בלי לנסות לזהות ולהסיר את גורמי המחלה הינה גישה מוטעית ומטעה שמצביעה על אוזלת היד הכללית של הרפואה המערבית.

הגישה ההיגייניסטית לתופעת המיגרנה

על פי ההיגיינה הטבעית, כאבי ראש ומיגרנה הם בסך הכל סימן שמשהו אינו כשורה בביוכימיה של הגוף.

רופאי ההיגיינה הטבעית טוענים, ואף מוכיחים, שהמיגרנה הטיפוסית נגרמת כתוצאה מעליה ניכרת ברמת מוצרי הפסולת המטאבוליים והרעלים האגורים בגוף, ובעיקר בדם. יתר על כן, לתופעות שונות של כאב שסיבתם אינה מוגדרת, יש מכניזמים ביוכימיים דומים שמובלים לתחושה קשה של אי נוחות. לכן יש להבין שעל ידי הבנת התפיסה המוצגת כאן ויישומה בחייכם, כאב בלתי מוסבר בכל מקום בגוף יכול להיעלם לתמיד. הנסיון מוכיח שכאשר פסולת רעילה זו מורחקת מהגוף באמצעות תזונה המתאימה לגוף האדם, ומקלה על הגוף להפריש את הפסולת, המיגרנה נעלמת תוך זמן קצר ללא שימוש בשום תרופה או תכשיר כל שהוא!!

לעיתים נדירות ימצא רופא שיגיד לסובל ממיגרנה שסיבת המחלה היא תזונה ואורח חיים לקויים. שיטת העבודה של הרופאים והדיאטניות אינה בנויה על הדגשת השגיאות התזונתיות שהובילו למחלה, ואינה מתחייבת להסרת הגורמים הבסיסיים ותיקון השגיאות על מנת להוביל להחלמה. לצוות הרפואי "אין זמן לדברים כאלה". הרופא חייב לראות כמה שיותר חולים ולרשום המון מרשמים לתרופות בכל שעה.

גישת ההיגיינה הטבעית לעולם אינה מציעה לטפל בסימפטומים. לא על ידי תרופה כימית ולא על ידי תרופה "טבעית", כביכול, הומיאופתית או אחרת. התעלמות מגורם הבעיה היא חסרת טעם והיגיון, ותוביל לסבל רב יותר. יש להבין שכל כאב בגוף, שסיבתו איננה ידועה, נגרם, בבסיסו, מעודף רעלים. במקרה זה הוספת רעלים חדשים היא ההיפך ממה שדרוש לגוף. לא ניתן להפחית את גורם המחלה – הזוהמה, על ידי זיהום נוסף של הגוף, אלא אך ורק על ידי ניקויו מהזיהום.

תרופות וטיפולים אינם מובילים לריפוי אמיתי וסופי

בבתי הספר לרפואה מלמדים בשיעור הראשון בפרמקולוגיה שלעולם אין לשכוח שכל התרופות הינן רעלים. אכן, מרבית השפעותיהן על הגוף נובעות מאותם רכיבים רעליים המצויים בהן, ומשפיעים על הפעילות הביוכימית והפיסיולוגית הטבעית של הגוף. מלבד העלאת רמת הטוקסמיה (הרעל) בגוף והתדרדרות הבריאות, התרופות המיועדות לטפל במיגרנה הינן גורם מכריע להנצחת המחלה! תרופות אלה גורמות למיגרנה בשעה שהן נשטפות החוצה ממערכת העצבים המרכזית. לכן, על מנת לדכא שוב את הכאב באותה הדרך, נוטלים הסובלים ממיגרנה שוב ושוב את אותה התרופה ובמינון גבוה יותר, וכך הם נכנסים למעגל קסמים שאין לו סוף. צריכה של תרופות, אפילו במינון של 10 כדורי אקמול או אסיפירין לשבוע, יכולה דווקא היא להיות הגורם המרכזי לכאבי ראש כרוניים. הדבר הטוב ביותר שרופא יכול לעשות עבור מטופליו הוא להוציא את התרופות המדכאות מהתפריט היומי שלהם. מחקר רפואי הראה שרק הפסקת השימוש בתרופות מדכאות כאב הפחיתה את התכיפות והעוצמה של הכאבים ביותר מ- 50%!

תרופות רבות שאינן קשורות ספציפית למיגרנה, גם הן גורמות להיווצרות מיגרנה, למשל, תרופות לדלקות גרון וליתר לחץ דם. כמו כן, מוצרי מזון ומשקה מזוקקים ורעילים – גם הם גורמים לכאבי ראש חמורים. גם שתיית חלב יכולה גם כן לגרום למיגרנה, בגלל תכולה של אנטיביוטיקה הניתנת לפרות.

מרביתנו צורכים מזונות מזוהמים בחומרי רעל על בסיס יומיומי, ואוכלים מזון חסר ערך תזונתי עשיר בחלבון. לכן אנו מצויים בתהליך מתמיד של ניקוי שלעיתים גורם לכאב. להכנסת רעלים לגוף יש את היכולת לעצור את תהליך הפרשת הרעלים והניקוי של הגוף ולהקל בכך על הכאב (וזה מה שעושות התרופות), אך פעולה זו מנציחה את המחלה ומובילה למחלות קשות יותר, כיוון שהרעלים נשארים בתאי הגוף והורסים אותם מבפנים. התוצאה הישירה היא תכיפות גבוהה יותר של כאבי הראש. לכן אנו יכולים להקל על הכאב על ידי הרעלה נוספת באמצעות קפאין, אקמול או אספירין, אך אסור לטעות כאן, אין מדובר פה על ריפוי, אלא על ההיפך מזה. לצערנו גישה זו מקובלת על ידי הציבור ללא עוררין, בעיקר בגלל אי מסירת המידע המתאים לחולה.

עקרונות הטיפול היגייניסטי:

עיקרון מנחה בהיגיינה הטבעית קובע – מה שגורם לך להקלה מיידית או המרצה, סופו שיתגלה כחומר/ מוצר מזיק לגוף ולבריאות. כדאי לדעת שבכל המקרים, על מנת להרגיש טוב, "חייב" המטופל לסבול באופן זמני כחלק מפעולת הניקוי של הגוף, הכוללת הפרשת רעלים והפחתת כמותם בגוף לרמה נמוכה ביותר. ההגעה לריפוי יסודי על ידי ניקוי הגוף תארך אולי קצת יותר זמן מהקלה זמנית על ידי אקמול, אך ריפוי זה יהיה סופי ואמיתי.

ישנן מספר פעולות המגבירות את פעולת הניקוי. בשלב ראשון יש להמנע מכל החומרים או מוצרי מזון או משקה מעודדי או יוצרי מיגרנה. המדובר באופן כללי על מוצרים המכילים קמח לבן, סוכר לבן, מלח, אורז לבן, חומרים משמרים וחומרי טעם וריח. בנוסף, מוצרי מזון המכילים הדברה, חומרים כימיים, אנטיביוטיקה וכל המזון המעובד והמתועש.

יש להבין שברגע שאנו מפסיקים להרעיל את הגוף, מיד מתחיל הגוף בתהליך ניקוי עצמי הכולל הפרשת הרעלים מתוך התאים לדם, ומשם לשתן והחוצה. עצם הימצאות הרעלים בזרם הדם, גורמת להתקף נוסף של כאב ראש, אך אין דרך אחרת לעשות זאת. הסבל הזה הוא זמני, קצר מאוד יחסית ואחד האחרונים בדרך להשגת המטרה הנכספת – הריפוי המוחלט. מאותה סיבה, כאב ראש מתעורר גם בעקבות אי אכילה. יש להבין שבשעה שהגוף מועסק בעבודה קשה של עיכול וספיגה של מזון, הוא אינו פנוי לעבודת הניקוי ברמה עמוקה, אך לאחר הימנעות של כמה שעות של אכילה, מתגברת פעילות מערכת הניקוי ומתחילה הפרשה משמעותית יותר של רעלים מהגוף. יש הוכחות פיסיולוגיות, מעבדתיות וקליניות לקיומה של תופעה זו והיא אינה מוטלת בספק.

כאשר הסובלים מכאבי ראש עוברים לתזונה טבעית, דלת חלבון ושומן, ומוציאים מתזונתם בשלב ראשון, את כל המזונות המגרים, הם מחלימים כמעט ללא יוצא מהכלל תוך חודש, ללא צורך בשימוש בתרופות לעולם.

ההוכחה הקלינית מראה שאחרי תהליך אינטנסיבי כזה של מספר ימים עד שבוע, חלה הטבה מרשימה במצב האדם הסובל עד להיעלמותה הסופית של המיגרנה.

מובן שיש לקחת בחשבון שכאבי ראש יכולים לנבוע מסיבות רבות שיש לשלול אותן. סיבות נוספות למיגרנה וכאבי ראש הינם: סינוסיטיס כרונית, בעיות עיניים, פגיעות ראש, יתר לחץ דם, גידולים, דלקת קרום המוח, מחלות אף אוזן, שיניים ואלרגיות. גם אם סיבות אלה נדירות, הרי שיש לערוך בדיקה מקיפה לשלילת מקורות אלו.הטיפול בסובלים ממיגרנה הוא אולי המתגמל ביותר, כיוון שההחלמה היא מהירה מאד והאושר של המטופל, שסבל במשך שנים, הוא גדול ומשמח.

שתהיה לכולנו רפואה שלמה.

תגיות:כאבי ראשבריאותמיגרנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה