הרב בניזרי בקונטרס חדש: בני הישיבות פטורים מצבא

בהמשך לקונטרס "תורתו אומנותו", השבוע הוציא הרב שלמה בניזרי קונטרס חדש המוכיח כי בני ישיבות פטורים מגיוס, גם ממה שמכונה בהלכה "מלחמת מצווה"

אא

לפני כחצי שנה הוציא הרב שלמה בניזרי את הקונטרס "תורתו אומנותו", ובו הוא גולל את סוגיית גיוסם של בני הישיבות מאז קום המדינה ועד ימינו.

בקונטרס מביא בניזרי את כל מקורות חז"ל המראים את חשיבותה של התורה הקדושה ולומדיה, אשר "הם המגנים הגדולים ביותר על עם ישראל, ולולא התורה ולומדיה אין קיום לעם ישראל ולעולם, והמבזים את בני הישיבות בכינויי גנאי, כגון: ´פרזיטים´ ´משתמטים´ וכדו´ הם מוגדרים בהלכה כאפיקורסים אשר אין להם חלק לעולם הבא".

מציטוטים שהובאו בקונטרס מפיהם של המנהיגים, פוליטיקאים, קצינים בכירים בצה"ל ואישי ציבור, הראה  בניזרי שצה"ל אינו מעוניין בבני הישיבות כלל, וכי הצבא יכול להסתדר גם בלעדיהם ובלעדי הדרישות הדתיות המחמירות שלהם, ואלו שרוצים כבר לגייסם מטרה אחת להם והיא, להעביר את בני הישיבות על דתם על ידי "כור ההיתוך של החברה הישראלית, והוא צה"ל".

באחד מהפרקים מתייחס הרב בניזרי לדעתם של רבני הציונות הדתית, בו הוא מראה שכל גדולי רבני הציונות הדתית לדורותיהם, סברו שמעלת לימוד בישיבות הגבוהות היא הנעלה ביותר וחשובה יותר מלימוד בישיבות הסדר, ובדיעבד מי שלא יכול ללמוד בישיבות הגבוהות אז בעדיפות שנייה ילמד בישיבת הסדר עם שילוב שירות בצה"ל.

השבוע פרסם הרב בניזרי קונטרס נוסף ושמו "מלחמת מצוה", ובו הוא מאריך בהוכחות רבות, שבני הישיבות פטורים מן הדין מלשרת בצה"ל. בין נימוקיו הרבים כותב הרב בניזרי בקונטרס: "בימינו אין דין מלחמת מצוה משום שאין לנו אורים ותומים, אין בית המקדש, אין מלך וסנהדרין וכל אלו מונעים את הגדרת המלחמות בימינו כמלחמות מצוה.

"כמו כן גם אם נאמר שתנאים אלו אינם מעכבים, עדיין בני הישיבות פטורים, משום שמה שנאמר: ´חתן מחדרו וכלה מחופתה´ הני מילי כשכל ישראל יוצאים למלחמה, אבל כשרק אחוז קטן יוצא למלחמה אז ודאי שבני הישיבות פטורים. וכן בני הישיבות הושוו על ידי הרמב"ם לבני לוי שהתורה פטרתם גם ממלחמת מצוה".

 

תגיות:הרב בניזריגיוס בני ישיבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה