שיר להורדה: אביחי פז גרינוולד

אביחי פז גרינוולד מכין את אלבומו החדש, ויש לו בשורה: סינגל חדש בשם "עד אנה", שכמו קודמו "בן אדם" – בא בטוב בחודש אלול. בשיחה עם הידברות מספר גרינוולד על מהות השירים, וגם: קבלו לינק להורדה

אא

אלול בפתח ואם אתם לא מרגישים אותו, כדאי להאזין לסינגל החדש של אביחי פז גרינוולד – "עד אנה", מתוך האלבום הממשמש ובא – "לעולם לא נדע", ורצוי גם לסינגל הקודם "בן אדם" מתוך הפיוט "בן אדם מה לך נרדם" שאנו אומרים בסליחות.  

´עד אנה´. "התחברתי לדמות של הפייטן"

"לשיר ´עד אנה´ התוודעתי במוצאי שבת אחת", משתף גרינוולד. "התיישבתי ליד הפסנתר, פתחתי ספר פיוטים והופיעו לי המילים של אשר מזרחי. אפשר להגיד שזו היתה אהבה ממבט ראשון. מזרחי היה פייטן מהמאה הקודמת, בעיניי מחלוצי הזמר הישראלי, והתחברתי לאישיות שלו מאוד. אולי עוד אעשה פרויקט שלם מהשירים שלו. הוא הלחין פיוטים רבים ומוכרים".

גרינוולד מציין את ההקשר המיוחד של הסינגלים שלו לחודש אלול. "אנחנו בחודש אלול, והשיר ´עד אנה´ מדבר על המרחק שאנחנו מרגישים בגלות השכינה ועל הגעגוע", הוא מספר, ומשתף: "ידוע שבמוצאי שבת הנשמה יוצאת, וזה רק הוסיף לי התרגשות מהמילים של השיר שכל כך דיבר אלי. לאשר מזרחי. היתה לו כתיבה מיוחדת מאוד, והשיר כל כך מתאים לימים אלו של חודש אלול. ´עד אנה דודי תעזבני´".

´בן אדם´. "פרפרזה לפיוט מהסליחות"

גם השיר ´בן אדם´ הולם את החודש שבו אנו מצויים, חודש אלול. "השיר הוא פרפרזה לפיוט ´בן אדם מה לך נרדם´, שכולנו מכירים מהסליחות", מסביר גרינוולד. "כמו רבים, הרגשתי הרהורים מהפיוט הזה, ´בן אדם תתעורר, הזמן עובר´, ובפרט עכשיו באלול שיש לנו הזדמנות להתחלה חדשה, להתחזקות, זה מאוד מחזק".

שני השירים, ´בן אדם´ ו´עד אנה´, הם מתוך הדיסק שאמור לצאת לקראת החגים ונקרא ´לעולם לא תדע´. "הדיסק יכלול הרבה מאוד סיפורים וקטעים של מוזיקה, חוויות מיוחדות שעברו עליי בחיי, שמראות שלעולם לא נבין את כל התמונה שבה אנחנו נמצאים", אומר גרינוולד ומוסיף, "השירים ´עד אנה´ ו´בן אדם´ הם רק חלקים מתוך פאזל שלם הכולל נגיעות של מוזיקה מזרחית, מוזיקה קלייזמרית מאירופה, ועוד צבעים רבים שנכנסו לי לחיים בשנים האחרונות".

הורידו עכשיו את השירים "עד אנה" ו"בן אדם".

לצפייה במאות קליפים, היכנסו למדור המוזיקה היהודית של הידברות.

תגיות:אביחי פז גרינוולדשיר להורדהמוזיקה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה