כללים לאכילה נכונה (ב')

השתדלו שלא לשתות בזמן האוכל, אכלו ארוחות קטנות ובתדירות גבוהה יותר, ואל תוותרו על ירקות חיים

אא

דיברנו במדור הקודם על קיומם של כללים לאכילה. כמו שלכל מכשיר חשמלי יש הוראות, גם לצורת האכילה של האדם יש כללים שעליהם יש לשמור. הפעם אני מבקש להוסיף עוד כמה כללים שיסייעו לנו להפיק מהמזון שלנו את המרב:

א.  ארוחות קטנות ובתדירות גבוהה יותר: בשבוע שעבר כתבנו שיש לקום מעט רעבים מהסעודה, ואין ´להתמלא´ עד הסוף. יש שישאלו: אם נקום מעט רעבים נרצה לאכול עוד שעתיים ואולי זה לא רצוי? התשובה היא שאין זה נכון, שכן ישנם מצבים בהם לכתחילה יש לאכול כל כשעתיים וחצי כגון במצבים של סכרת וכן אנשים שיש להם לעיתים נפילות סוכר, ופתאום מרגישים חלשים ומסוחררים. אנשים אלו חייבים לאכול בתדירות יותר גבוהה כדי לשמור על מתח סוכר קבוע ויציב. ואולם, גם לאנשים שרוצים לרזות חשוב לאכול בתדירות גבוהה ארוחות קטנות, שאם לא כן הם עלולים להיכנס להתקפי רעב ואז מתחילים לאכול מזון גרוע כמו ג´אנק-פוד, ממתקים וכדומה, וההפסד כולו שלהם.

ב. שתיה בזמן האוכל: יש להימנע משתייה בזמן האוכל. הנוזלים מדללים את מיצי העיכול ובכך פעולת העיכול משתבשת. לכל היותר אפשר לשתות מעט מים כדי להרטיב את השפתיים והפה. כשיש צורך גדול בשתייה, נובע הדבר בדרך כלל מכך שהמזון הנאכל מתובל יתר על המידה במלח או בסוכר. מכאן שיש להימנע מתיבול יתר של המזון. עלינו להתרגל לטעם הטבעי של המזון, ובכך נרוויח אף את הצורך לשתות.

ג. ירקות חיים: בדרך כלל, כשאני שואל אנשים המגיעים אלי האם הם אוכלים ירקות, אני מקבל תשובות שונות, כגון: בטח, אני אוכלת הרבה סלטים... וכשאני בודק, מסתבר שהם אוכלים סלטים מבושלים עם כמות גדולה של תיבול כמו מלח, מיונז וכדומה. זאת ועוד, יש שאומרים לי שהם מוסיפים את הסלט בצד המנה העיקרית. הדבר הנכון הוא לפתוח את הארוחה במנה של ירקות חיים. כשפותחים את הארוחה במנה שכזאת, מרוויחים כמה דברים: ראשית, מקבלים הרבה סיבים תזונתיים התורמים לתהליך העיכול של המזון. שנית, מקבלים מלאי של רכיבים תזונתיים, כגון ויטמינים ומינרלים שונים. שלישית, כסעודה נפתחת בסלט ירקות, בדרך כלל המנה הנקראת ´עיקרית´ תהיה קטנה ומאוזנת יותר, וכך נאכל פחות דברים מכבידים ומשמינים.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה