הורים וילדים

מה הילד מחפש בחוץ? אהבה!

ילד לא יכול לחיות בוואקום, וכשחסר לו דבר מה בבית, הוא יחפש אותו במקומות אחרים

אא

צריך לזכור כי כאשר אין הילד חש אהוב בביתו, הוא יחפש למלא חסרונו מחוץ לכותלי הבית. מעשה בבחור ישיבה קטנה (כבן חמש עשרה שנה) שהיה חוזר מלימודיו בשעות הערב בתחבורה ציבורית. באחד הערבים, באקראי הוא שוחח עם הנהג שאינו שומר תורה ומצוות, והשיחה שנעמה לו נמשכה ונתארכה על מילי דעלמא שונים.

מאותו מפגש ואילך, בכל ערב כשעלה לאוטובוס, התיישב בסמוך לנהג ושוחח עמו על ענייני היום, ואף בדברים זרים שאין רוח חכמים נוחה מהם. משנודע הדבר והעירו לו על-כך, הוא התבטא שנהג כך מאחר ובביתו לא העניקו לו חום ואהבה, ובכל פעם שרצה לשוחח עם הוריו על מצבו והרגשתו, הם דחו אותו מחוסר זמן, או שלא מצאו עניין בדבריו, למרות שזה היה חשוב לו מאוד.

בכדי למלא את החסר, הוא חיפש ומצא זאת בחוץ – אצל הנהג.

מעשה בנערה שעזרה לאימה בעבודות הבית, והנה לפתע שמע האב את האֵם צועקת: "אף אחד לא עוזר לי בבית – אני צריכה לעשות את הכל לבד!". האב ניגש לאֵם בשקט ובעדינות ואמר לה: "את פוגעת בבת, שהרי היא עוזרת בבית במרץ רב כבר מספר שעות". יתכן שהאֵם היתה נתונה באותה שעה בלחץ של עבודה, אך אצל הבת הדברים מתפרשים שאין מעריכים אותה ואת כל עמלה ומסירותה לבית. גישה זו משפיעה לרעה על נפש הבת. לא יהיה לה יותר חשק ורצון להיות בבית. כדי שיהיה לילד חשק ורצון להיות בבית ולסייע בעבודות הבית, יש להחמיא לו על כל פעולה שעושה.

עם מחמאות ברקע, נעים להיות בבית.

חשוב לדעת, שכאשר טוב לילד בבית, והוא מקבל יחס חם ואוהב, שפע מחמאות, הוא יחוש אהבה גדולה להורים, ואז אין לחשוש שירעה בשדות זרים ויתחבר לחברה רעה.

הוא תמיד ירצה וישמח להגיע הביתה – לפינה החמה והאוהבת.

מתי יש לחשוש שירעה בשדות זרים? כשאין אוהבים אותו, ואין מבטאים את אהבתם אליו בפועל – אין מעריכים אותו ואת מעשיו. ואז בכדי למלא את החֶסֶר, הוא יחפש זאת בחוץ – בחברה קלוקלת.

בית חם לא עוזבים. ואם קרה שעזבו, בדרך כלל חוזרים, ומהר.

עלינו להתפלל להקב"ה, שיתן לנו כוח וסבלנות לשאת את הילדים באהבה וחיבה כאשר ישא האומן את היונק, ויתן בליבנו אהבה גדולה אליהם, כדי לקרבם ולחנכם כראוי לעבודתו יתברך.

ניתן להשיג את ספרו של הרב אהרוני, בנתיבי החינוך, בטלפון: 054-8477862

תגיות:חינוך ילדיםאהבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה