רחוב שומשום

הכירו את אחד המזונות האיכותיים והזולים יחסית בשוק: השומשום

אא

לפני כמה שנים פנתה אליי אישה, וטענה שרמת הברזל בדמה נמוך יחסית. הצעתי לה כמה רעיונות לשיפור רמת הברזל, כשהרעיון המרכזי היה אכילת שומשום. היא קיבלה את עצתי ואכן לאחר זמן רמת הברזל בדמה עלתה. אני רוצה הפעם לערוך עבורכם היכרות עם אחד המזונות האיכותיים והזולים יחסית הקיימים בשוק המזון - שומשום.

השומשום מוכר לרבים מאתנו דרך המוצרים השונים המיוצרים ממנו, כגון: טחינה, חלבה, ממתקים, פיזור על לחמניות ועוד. ואולם השימוש במוצרים הנ"ל מבוסס על שומשום מקולף, אך ראוי לדעת שהמומלץ לשימוש הוא דווקא השומשום המלא שצבעו חום בהיר. שומשום מלא מכיל אחוז גבוה של חלבון, ריכוז גבוה של ברזל ומינרלים שונים נוספים כשהבולט הוא סידן, ועוד חלק גדול מהוויטמינים – כולל A ו-E.

הצירופים המומלצים לשומשום הם ירקות חיים ופירות מיובשים כגון תמרים יבשים. אציע מספר רעיונות לשימוש בשומשום: מנה המורכבת מ-3-4 כפות שומשום טחון עם סלט ירקות חי בתוספת מעט טחינה כדי להרטיב את הסלט – משמשת מנה משביעה ומזינה מאוד, ובדרך כלל אין צורך לאכול אחריה כלום.

שימוש נוסף לטחינת שומשום הוא ממתק בטעם חלבה. אפשר לתת כמה כפות טחינה גולמית בכוס, להוסיף מעט דבש, מולסה מתוקה או סילאן, לדלל במעט מים. לאחר מכן ניתן להוסיף לטעם מעט אבקת חרובים. את הכל מערבבים ואוכלים בהנאה. ממתק זה יכול לשמש ילדים כממתק אחר הצהריים, ויכול לשמש תחליף לממתקים הכל כך לא בריאים הממלאים את מדפי הסוּפר. בקיץ אפשר להכניס תערובת זו להקפאה ולאכלה כארטיק – טעים ובריא.

אפשרות נוספת היא "חלב שומשום", שהוא אחד המזונות הטעימים, המזינים ומהמומלצים ביותר. יש להשרות למשך לילה כמה תמרים יבשים במים. בבוקר מעבירים את התמרים במים לבלנדר. יש להוסיף לתמרים שבמים 3-4 כפות שומשום, ולהוסיף מים או תמרים לפי הצורך (יש האוהבים מתוק יותר או פחות, ויש האוהבים דליל או מרוכז). לאחר מכן יש לערבל, להגיש ולשתות בהנאה.

אליהו שכטר הוא איירידיולוג ומטפל טבעי

 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה