חדשות בארץ

לא נגמר: הרשויות בהן יתקיים סיבוב בחירות שני

המועמדים לראשות עיריית בית שמש, משה אבוטבול ועליזה בלוך, מחכים לספירת המעטפות הכפולות של קולות החיילים והנכים כדי לדעת מי מביניהם ניצח את הבחירות. באשקלון וברמת השרון ייתכן שהמעטפות הכפולות לא יספיקו כדי להכריע ויידרש סיבוב שני

תמונת אילוסטרציה (צילום: דיוויד כהן, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: דיוויד כהן, פלאש 90)
אא

הבחירות המקומיות סיפקו דרמות ומהפכים רבים, ורמות גבוהות של אדרנלין למועמדים, לפעילים ולתומכים, לתושבי הרשויות וגם לתקשורת. בתום ספירת הקולות מתברר כי ברשויות רבות אף מועמד לא חצה את הרף הנדרש של 40 אחוזים. בכל רשות מקומית בה לא הוכרעו הבחירות, שני המועמדים שזכו במקומות הראשונים יתייצבו בעוד 13 ימים לעימות 'ראש בראש' על הזכות לשרת את הציבור מהכיסא הרם של ראש הרשות.

ירושלים תהיה אחד המוקדים מעוררי העניין בדרך להכרעה מי יישב על הכיסא שפינה ניר ברקת בבניין העיריה בכיכר ספרא. לסיבוב השני עלו משה ליאון ועופר ברקוביץ', והם לא בזבזו זמן רב בטרם החלו במגעים עם הכוחות הפוליטיים השונים בעיר, במטרה למושכם לצידם.

בראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל, ייאלץ ראש העיר דב צור להתייצב לסיבוב בחירות נוסף. צור, שסיים במקום הראשון עם כ- 32 אחוזים מקולות הבוחרים, יתמודד מול רז קינסטליך שקיבל 22 אחוזים בלבד.

כיסא ראש העיר ברעננה התפנה עם פרישתו של זאב בילסקי מהתפקיד בחודש מרץ. איתן גינזבורג, סגנו של בילסקי שמילא את מקומו, קיבל 28 אחוזים מהקולות. מולו יתמודד חיים ברוידא, שזכה לאמונם של 34 אחוזים מהמצביעים.

חבר הכנסת לשעבר כרמל שאמה הכהן, שכיהן במשך מספר שנים כשגריר ישראל ל- OECD ולאונסקו"פ, חזר לעיר מגוריו כדי להתמודד על ראשות העיריה מול ראש העיר הנוכחי, ישראל זינגר. בסיבוב הראשון הוא גבר עליו עם 29 אחוזים מקולות הבוחרים, לעומת 26 אחוזים שנתנו את קולם לזינגר. השניים יבקשו בעוד שבועיים את הכרעת תושבי העיר ביניהם.

בבת ים יתמודד ראש העיר המכהן, יוסי בכר, שקיבל 35 אחוזי תמיכה, מול צביקה ברוט שקיבל 30 אחוזים.

ראש העיר צפת, אילן שוחט, לא ימשיך קדנציה נוספת. לסיבוב השני עלו המועמדים שוקי אוחנה ונחמן גלבך.

סיבוב נוסף יתקיים גם במועצות ובערים הבאות: אילת, גוש עציון, גליל תחתון, הוד השרון, הר חברון, זבולון, זרזיר, חוף אשקלון, יהוד, כאבול, כעביה, כפר סבא, קרע, לקיה, מגאר, מיתר, משהד, עילוט, ערערה, פרדס חנה-כרכור, קריית טבעון, ראש העין וראש פינה.

בבית שמש התחוללה דרמה של ממש במהלך ספירת הקולות הלילית, כאשר ההובלה עברה פעמים רבות מצד לצד. עם תום ספירת קולות המצביעים בעיר, זוכה ראש העיר המכהן משה אבוטבול ליתרון של 251 קולות על יריבתו, עליזה בלוך. קולות החיילים והנכים הם שיכריעו, וייתכן מאוד שבדומה לבחירות הקודמות הפנייה של הצד המפסיד לבית המשפט היא רק עניין של זמן.

שני המועמדים המובילים באשקלון מצפים אף הם בכיליון עיניים לסיום ספירת המעטפות הכפולות. תומר גלאם זוכה כעת ליתרון של 287 קולות על יריבו איתמר שמעוני, עם 40.31 אחוזים מקולות המצביעים. סיכוייו של גלאם להכריע את המערכה מבלי להזדקק לסיבוב שני גבוהים יותר מאשר סיכוייו של שמעוני להפוך את הקערה על פיה, אם כי כל האפשרויות עדיין פתוחות. גם ברמת השרון המתח רב ביותר: בתום ספירת הקולות בעיר, ראש העיר הנוכחי אבי גרובר נמצא במקום הראשון עם 39.6 אחוזים מהקולות, כשמאחוריו רוני בלקין עם 32 אחוזים. במידה וגרובר יצליח לחצות את רף 40 האחוזים, הוא ימשיך לקדנציה שנייה ללא צורך בעמידה חוזרת למבחן הבוחר.

תגיות:בחירותרשויות מקומיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה