חדשות בארץ

חשש להדבקה בחצבת בפגיית בית החולים שערי צדק

אב לפג שביקר בפגיית בית החולים בירושלים אובחן כחולה בחצבת. משרד הבריאות הורה לחסן את כל הפגים ששהו באותה עת בפגייה

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

החצבת ממשיכה להתפשט בישראל ולעורר חששות כבדים.

בחברת החדשות נחשף אמש (רביעי) כי הורה לפג שנולד בבית החולים "שערי צדק" בירושלים אובחן כחולה בחצבת, ובשל שהייתו בפגייה קיים חשש כי הפגים נחשפו למחלה המדבקת. משרד הבריאות קיבל דיווח על כך מבית החולים, והורה לחסן את כל הפגים שהיו בפגייה בעת שהאב החולה ביקר בה. צעד זה ננקט כאמצעי מניעה, למרות שמבדיקות שנערכו לפגים עלה כי אף אחד מהם לא נדבק במחלה.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי רוב הציבור בישראל – מעל 95% ממנו – מחוסנים, ולכן "לא צריך יותר מדי להילחץ". הוא הוסיף, עם זאת, כי "מצד שני, אנחנו צריכים לעקוב ולהמשיך להשלים את החיסונים שאנחנו עושים". גרוטו ציין כי מעל 40 אלף איש קיבלו חיסונים נגד חצבת: "אנחנו מקווים שבזה נוכל להתגבר על ההתפרצות".

בתשובה לשאלה מתי ניתן יהיה לדעת האם האנשים שנחשפו לחצבת בעת האחרונה אכן לקו בה, הרגיע גרוטו: "זמן הדגירה של החצבת יכול להיות מספר ימים. יחד עם זאת, הטיפול המניעתי בדרך כלל מאוד אפקטיבי, כך שאני מצפה שלא יהיו מקרי חצבת בקרב הנחשפים".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הדגיש כי בדומה לתחלואת החצבת הגבוהה השוררת באירופה בשלוש השנים האחרונות, גם בישראל הגורם להתפרצות המחלה היא העובדה שיש אנשים שאינם מתחסנים. על פי הנתונים העדכניים שדווחו מוקדם יותר השבוע על ידי משרד הבריאות, מתחילת השנה אותרו 882 מקרים של הידבקות בחצבת – זאת לעומת 34 מקרים בכל שנת 2017. "לא ראינו אירוע חריג כזה מאז 2008, אז הייתה התפרצות של למעלה מ- 1,000 מקרים", אמר גרוטו. "יש להדגיש את חשיבות החיסון. זו מחלה שניתנת למניעה, וחבל שעדיין נראה מקרים שלה בתקופות המודרניות".

תגיות:משרד הבריאותירושליםחצבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה