חדשות בארץ

קופות החולים: מחסור חמור בחיסונים לחצבת

בדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת על התפשטות החצבת, טען המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כי "המצב בשליטה". בתגובה לטענת נציגי קופות החולים על מחסור בחיסונים, אמר להם גרוטו: "אתם נותנים חיסונים מיותרים, תעשו עבודה מקצועית"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

בצל התפשטותה של מחלת החצבת בישראל, התריעו הבוקר (שני) נציגי קופות החולים כי קיים מחסור חמור בחיסונים עבור אזרחים שזקוקים להתחסן בדחיפות בשל החשש כי נחשפו למחלה.

בדיון חירום שנערך בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת טען ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בשירותי בריאות כללית, כי "נכון לנתונים מהבוקר אנחנו בלי חיסונים" וכי "המלאי יאזל עד יום שישי". המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הגיב באומרו כי אכן קיים מחסור, אבל הוא נובע מהעובדה שקופות החולים מפריזות במתן החיסונים גם למי שאינם נזקקים להם: "המוצר הזה מיועד לאוכלוסייה ספציפית מאוד", אמר, "מתוך 20 נחשפים אולי אחד צריך לקבל אותו. אתם נותנים חיסונים מיותרים, תעשו עבודה מקצועית".

במרכז הדיון עמדה סוגיית התפשטותה של החצבת בארץ והגורמים לתופעה המדאיגה. פרופ' גרוטו אמר כי "מדובר במחלה שקיימת רק בבני אדם, ולכן אם כולם יתחסנו – היא תיעלם. הסיבה שהחצבת לא נעלמה מהעולם היא אנשים שלא מתחסנים". הוא ציין כי 95% מאזרחי ישראל מתחסנים, וכי בעיקרון מדובר באחוז משביע רצון: "אחוז כזה בכל מקום היה יכול לתת לנו שקט. הבעיה היא שיש ריכוזי אוכלוסייה שבהם האחוז עומד על פחות מ- 90%, שם יכולה לקרות התפרצות. אנחנו עושים הרבה מאוד השלמות של חיסונים מונעים, מתגברים כוח אדם איפה שצריך ומפעילים ניידות שיגיעו אפילו לאנשים הביתה, כדי לסייע לאנשים שרוצים להתחסן". למרות הנתונים המטרידים ביחס להתפרצות החצבת, טען גרוטו כי "המצב בשליטה".

במהלך הדיון הסוער שהתפתח בישיבה בנוגע לעמדה שהמדינה צריכה לאמץ כלפי הורים הבוחרים שלא לחסן כלל את ילדיהם, האשימה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) כי החברה החרדית היא זו שגורמת להפצת מחלת החצבת בארץ: "יש להם (לחרדים) בורות ותפיסות עולם פרימיטיביות, ובשם התורה והדת הם מסרבים להתחסן ומאמינים בכל מיני דברים טפלים", אמרה. חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) הגיבה על הדברים באומרה כי התנהגותה של מלינובסקי משדרת "פופוליזם זול והכפשה של ציבור שלם": "רבנים קוראים לציבור להתחסן, ובעיית הלא מתחסנים קיימת בכל החברה הישראלית", אמרה מועלם, "אז מדוע את לוקחת דיון ענייני מקצועי שעוסק בבריאות הציבור, כדי לגרוף הון פוליטי? איפה הבושה שלך, ואיך את מעזה להכפיש פה ציבור שלם?".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותחצבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה