חדשות בארץ

נתניהו דחה את פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי ח’אן אל-אחמר

בג"ץ התיר בחודש שעבר לפנות את המאחז, הנמצא בשטח E1, ליד היישוב כפר אדומים. מלשכת שר הביטחון נמסר כי אביגדור ליברמן מתנגד להחלטתו של ראש הממשלה לדחות את הפינוי עד להודעה חדשה

ח’אן אל-אחמר, ההכנות לפינוי בשבוע שעבר (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)ח’אן אל-אחמר, ההכנות לפינוי בשבוע שעבר (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לדחות, עד להודעה חדשה, את פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר, הנמצא בסמיכות ליישוב כפר אדומים. כך דווח אמש (מוצאי שבת) באתר "הארץ".

בתחילת החודש שעבר החליט בג"ץ – לאחר סחבת משפטית של כעשור – לדחות את עתירותיהם של תושבי ח'אן אל-אחמר, והתיר למדינה לפנות את הכפר כולו ולהורסו. כוחות הביטחון נערכו כבר לקראת הפינוי, אך קיבלו אמש הודעה על הקפאתו בשלב זה.

גורמים בלשכת ראש הממשלה אישרו את הדיווח ואמרו כי הדחייה בפינוי נועדה "לנסות למצות את המשא ומתן [עם תושבי המאחז] ואת ההצעות שהתקבלו מגורמים שונים, כולל בימים האחרונים".

מלשכת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נמסר כי "ההחלטה לדחות את הפינוי התקבלה למרות התנגדותו הנחרצת של שר הביטחון".

בכפר ח'אן אל-אחמר מתגוררות כ- 30 משפחות מהשבט הבדואי ג'אהלין. הוא נבנה בשטח C (המוגדר כשטח בשליטה ישראלית מלאה), על אדמות השייכות ליישוב כפר אדומים, בצמוד לכביש ירושלים-ים המלח (כביש מספר 1). המאחז הבלתי חוקי ממוקם בשטח האסטרטגי הקרוי E1, בין ירושלים למעלה אדומים – שטח בו קיימת תוכנית בנייה ישראלית, שנועדה ליצור רצף טריטוריאלי בין מעלה אדומים לירושלים. האיחוד האירופי מימן את הבנייה הבלתי חוקית במקום, כחלק מתוכנית של הרשות הפלסטינית להשתלט על שלטי C. באירופה וברשות טענו כי ישראל רוצה להרוס את הכפר כדי למנוע רצף טריטוריאלי במדינה פלסטינית עתידית. מדינות בכירות באיחוד האירופי - בראשן גרמניה - הזהירו את ישראל כי פינוי הכפר והריסתו יובילו לצעדי תגובה נגדה.

בימין, כצפוי, יצאו נגד החלטתו של נתניהו. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר בהחלטה "מכעיסה, מקוממת ומדאיגה". במכתב ששלח לחברי הקואליציה הוא קרא להם להצטרף לסיור בח'אן אל-אחמר, שייערך מחר בהובלת תנועת "רגבים", שהובילה בשנים האחרונות את המאבק המשפטי נגד המאחז הבדואי: "זו הקואליציה שלנו", נאמר במכתב, "וכחברים בה אנחנו נושאים באחריות לנעשה בה. האחריות הזו מחייבת אותנו לפעול במעשים ולא רק בדיבורים".

ובתוך כך, בגלי צה"ל פורסם הבוקר כי החלטתו של נתניהו לדחות את פינוי ח'אן אל-אחמר באה בעקבות הסכמה שהביעו תושבי המאחז להתפנות ממנו ברצון. על פי הידיעה, עורך הדין של התושבים הודיע לפני כעשרה ימים ללשכת ראש הממשלה, כי הם מוכנים לעזוב את המאחז ולעבור 500 מטרים צפונית אליו, לאדמות פרטיות של תושבי ענתא. דחיית הפינוי נועדה לבדוק את ההצעה החדשה.

ראש הממשלה, מצידו, הבהיר הבוקר כי הדחייה בפינוי המאחז היא לזמן קצר בלבד. "ח'אן אל אחמר יפונה, זאת החלטה של בית המשפט, זאת המדיניות שלנו והיא גם תתבצע", אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת כשלצידו שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין, שהגיע לביקור בארץ. "אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצר. משך הזמן שניתן לנסות לפנות את זה בהסכמה ייקבע על ידי הקבינט. אני אכנס אותו היום, נקבע, זה יהיה קצר, ואני מאמין שזה גם יהיה בהסכמה".

(צילום: לע"מ)

(עודכן: 10:18)

תגיות:בצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה