זוגיות ושלום בית

סוד הנישואין: חשיבות יום החופה

מדוע מבקשים ברכות מהחתן ומהכלה ביום חופתם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

טרם הנישואין, מן הראוי שבני הזוג ילמדו ויידעו לפני שמגיעים לאולם השמחות, מהי המשמעות של יום חשוב זה בחייהם, מהו סדר החופה והקידושין, ומה ביאור הברכות שמברכים במעמד הגדול. על כך בפרקים הבאים.

 

מעלת יום הנישואין

מבחינה מסוימת, יום הנישואין גדול מיום הלידה. ביום הלידה נולד רק חצי אדם, כמו שהזוהר הקדוש (לך לך, דף צ"א ע"ב) אומר שכל זמן שהאדם לא נשוי הוא רק חצי נשמה, ורק כאשר הוא מתחתן הוא חוזר להיות נשמה שלמה. שכן לפני שהנשמה יורדת לעולם היא מורכבת משני חצאים, חצי זכרי וחצי נקבי. וכשיורדת לעולם היא מתפצלת, החצי הזכרי נכנס בעובר זכר, והחצי הנקבי – בנקבה. כל חצי בזמן שנקבע לו. וביום הנישואין, בשעה שהחתן מקדש את הכלה בטבעת ואומר לה: "הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל", במעמד החופה ושבע הברכות, חוזרת הנשמה להיות שלמה ושניהם הופכים להיות זוג אחד שלם.

משום כך, רק מעתה הם מותרים לחיות יחד ולגור יחד. שהרי לפני כן יש איסור יחוד: בני זוג שעדיין לא נשואים, גם אם החליטו להתחתן, אסורים להתייחד בחדר כשהם לבדם. אבל לאחר שבשעת החופה, שני חלקי הנשמה הפכו להיות נשמה אחת שלמה, מותרים שניהם לחיות ולגור יחד. ומאחר שהיא טהורה, הרי הקשר האישי שביניהם מעתה, ולאורך כל ימי חייהם, הוא קשר קדוש ונשגב, שיש בו השפעות רוחניות גבוהות. ולא רק בשפע ההדדי שבינם לבין עצמם, אלא גם בכל העולמות הרוחניים העליונים, וכפי שהזוהר הקדוש וחכמי תורת הקבלה מרחיבים בעניין זה.

לכן, הגישה ליום הנישואין צריכה להיות גישה רצינית מאד, ויש לנצל את שעות היום לתפילות רבות על העתיד ולתשובה אמיתית.

עבור בני הזוג, יום הנישואין הוא כמו יום הכיפורים. בחתונות רבות נוהגים לגשת לחתן ולכלה ולבקש מהם ברכות. העומד מן הצד אינו מבין, וכי החתן והכלה האלה נהיו גדולי הדור שפונים אליהם לברכות? אבל התשובה היא שכן. בלילה הזה הם מתנקים מכל עוונותיהם. כשבני זוג מתחתנים והופכים להיות נשמה אחת שלמה, וכששבים בתשובה מתכפרים להם עוונותיהם כמו ביום הכיפורים. שכן גם יום הכיפורים עצמו לא מכפר בלי תשובה. רק יש עברות שתשובה לבד מכפרת אותן, ויש עברות יותר חמורות שצריכים גם את יום הכיפורים שינקה ויטהר את האדם לחלוטין, אצל בני זוג יום הנישואין הוא כמו יום הכיפורים.

ומשום כך, יש נוהגים שהחתן והכלה צמים באותו היום. וגם מי שאינם נוהגים כך, לכל הפחות ינצלו את היום הזה ליום של תפילה, קריאת תהלים, ועשיית חשבון נפש עם עצמם מהן התוכניות הרוחניות שלהם לעתיד.

את הספר 'המדריך המלא לנישואין מאושרים' של הרב זמיר כהן אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס.

תגיות:זוגיותסוד הנישואין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה