אמונה

הרב יגאל כהן – מיהו אוהב ה’ באמת

אם ראינו יהודי שמזכה את הרבים ומפורסם יותר מאיתנו, ואף אהוב מאוד על הציבור ולא נוח לנו בזה, ואפילו מנסים להכפיש אותו חלילה, אזי חסרות לנו כל שלושת האהבות

אא

אומרים בשם הבעל שם טוב הקדוש, ששלוש אהבות צריך היהודי לאהוב, האחת אהבת השם יתברך, השנייה אהבת ישראל, והשלישית אהבת התורה הקדושה.

ולא ניתן לאהוב האחד ללא השני, ואם ראינו יהודי שמזכה את הרבים ומפורסם יותר מאיתנו, ואף אהוב מאוד על הציבור ולא נוח לנו בזה, ואפילו מנסים להכפיש אותו חלילה, אזי חסרות לנו כל שלושת האהבות, בוודאי שאין אנחנו אוהבים את הקב"ה, שהרי השמחה שלו כל כך גדולה כשיהודי מזכה את עמו ישראל בתורה ויראת שמים טהורה, ואם אנחנו מייחלים למעט את הצלחת החבר, בוודאי שאין אהבת הבורא בליבנו.

אף אהבת ישראל אין בלב הקנאי, שהרי אוהב אמיתי שמח מאוד בהצלחת חברו, ואף מתפלל עליו שימשיך וישגשג, כשם שהיינו רוצים לראות את ילדינו מצליחים, ואילו זה ההיפך הגמור מאוהב.

ובוודאי שאינו אוהב את התורה הקדושה אם הוא מקנא בהצלחת חברו בתורה, שאם הייתה אהבה אמתית בליבו, היה רץ ומסייע לחברו ואוסף לו תלמידים נוספים, והיה מחזק אותו במילים טובות כדי לעודד אותו להמשיך ולהפיץ את התורה הקדושה בעם ישראל.

תארו בנפשכם שהייתם יכולים לקרוא מחשבות בני אדם, וחלילה כשקיבלתם מכה כואבת הייתם שומעים את החברותא שלכם חושב בליבו "מגיע לו, תמיד ידעתי שהוא לא מושלם כמו שנראה לכולם, וראיה לזה שהשם יתברך מכה אותו, סוף סוף האמת תצא לאור, וידעו כולם שאני יותר טוב ממנו", בוודאי שתרגישו פגיעה אישית עצומה, מעצם זה שהחבר מייחל לנפילתכם, ופעם הבאה שהוא יבקש מכם טובה, יהיה קשה מאוד לרצות לעזור לו.

כך בדיוק הבורא יתברך שיודע מחשבות כולנו, מרגיש כלפי אדם שרוצה בנפילת חברו, שזה בעצם כאב ישיר לבורא יתברך, וכשאנחנו מתפללים אליו ומבקשים בקשות שונות ומשונות, באים לפניו המקטרגים שנוצרו מהמחשבות הרעות, ואומרים "ריבונו של עולם, לזה שרוצה שתמיד חברו יהיה למטה ממנו אתה רוצה לתת ברכה, הרי הוא כל הזמן מייחל לנפילת חברו".

זיכני השם יתברך ואני מוסר בכל יום שלישי בלילה שיעור בבית המדרש יביע אומר, שלשיעור מגיעים בערך בין חמישים לשמונים משתתפים. והנה פנו אלי הגבאים בבקשה לבוא ולראות, איך שבית המדרש מלא מפה אל פה בשיעור של רב חדש שמרתק את הקהל. וכך עשיתי.

כשהגעתי ראיתי אנשים שעומדים בחוץ מחוסר מקום, כשבית המדרש מלא בכמאתיים וחמישים יהודים ששומעים בצמא את דבריו המתוקים.

אתם ודאי מבינים איך שיצר הרע קפץ בתוכי באותו רגע, ואמר לי: תראה לשיעור שלך מגיעים פחות מחצי מהמשתתפים פה וכו'.

עצרתי לרגע והתבוננתי כמה נחת יש לבורא ברגע זה, כמה יהודים מחייכים ומתחזקים, כמה נחת יש לשכינה הקדושה בהתוועדות כזו של קדושה, עד שרציתי לנשק את הרב שמשמח כך את השם יתברך.

ומאז כשמגיע זמן השיעור של אותו הרב אני מתרגש מהמחשבה, כמה טוב לה' יתברך ברגעים אלו.

פעמים שהבעל חוזר לביתו עייף, והנה הוא מוצא, לא פחות ולא יותר, את אשתו ישנה, שנה עמוקה, ואומר בליבו "אני עובד כל כך קשה, והגברת נחה לה בשלוה".

וכן להיפך –

בימי שישי כשהאישה עסוקה בהכנות לשבת, ופתאום מודיע הבעל אני הולך לנוח לכבוד שבת,

"מה לנוח?" - עונה האישה. "אני עובדת כל כך קשה, ואתה נח לך?"

אולי את רוצה עזרה? - שואל הבעל.

כן! אני צריכה שתעשה כך וכך...

וכמובן, רק כשסיים הבעל מטלה ראשונה, מחפשת הגברת מטלות נוספות, כדי שהבעל לא ישן והיא תעבוד.

בואו נתבונן!

גם כשאנחנו עייפים ועובדים קשה, אם הבן זוג שלנו ישן שנת ישרים הרי שה' יתברך שמח באותו רגע כשטוב לבן זוג שלנו, והלוואי וכל עם ישראל יהיו בנחת ושמחה, כי מגיע לבורא יתברך נחת רוח מאיתנו, ויותר מכן אם בן הזוג נח ושמח, כשיקום יהיה רענן ושמח, ואנחנו נרוויח מזה אפילו יותר ממנו.

וכן פעמים שנוסעים ברכב, והמחשבות טרודות בדברים שונים ומשונים, והנה ברכב שלידינו יושב לו אדם ומחייך לעצמו ללא הפסקה, וישנם אנשים שמיד חושבים על מה הוא שמח? (כאילו שזה על חשבונם) הוא לא שמע חדשות איך שהמצב במדינה מתוח מבחינה ביטחונית? ושהמצב הכלכלי בכי רע? (אצל השם יתברך אין דבר כזה).

בואו ונסתכל על הדברים מבחוץ, לא די שהם מצערים את השם יתברך בזה שאינם שמחים במלכותו יתברך, גם כשהם רואים אחד שמשמח אותו על ידי שמחתו הם צרי עין עליו.

* * *

לסיכום - אם נולד לחבר שלנו בן, ה' יתברך עושה שמחה גדולה בשמים, שעל ידי זה מתקרבת הגאולה, ובנוסף בא יהודי נוסף לעולם שיקיים תורה ומצוות, וכדאי שגם אנחנו נצטרף לשמחה של הבורא יתברך, על עבד השם נוסף שבא לעולם.

אם חברינו קנה דירה נאה ומוארת, הרי שהשם יתברך שמח שמעתה יוכל חברינו ללמוד תורה ביישוב הדעת, ולגדל את משפחתו כראוי, גם אנחנו נצטרף לשמחה זו, ורק בגלל שמגיע לבורא יתברך הרבה יותר נחת רוח.

גם אם קנה השכן רכב יוקרתי וחדש, כאשר לנו יש רכב ישן יותר, אם יש שמחה בליבו של השכן כתוצאה מקניית הרכב החדש, כנראה שיש שמחה גם בשמים על כך, ואף אנחנו נשמח בשמחתו של הבורא.

את הספר 'יגל לבי בישועתך' אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס

תגיות:אהבההרב יגאל כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה