חדשות בארץ

נחשף: מי עומד מאחורי מודעת גן הילדים "מהיום לא תיערך קבלת שבת"?

נחשפה הזהות מאוחרי מודעת גן הילדים שגרמה לסערה ברשתות החברתיות. אז האם מדובר במודעה אמיתית?

אא

ימים ספורים לאחר שמודעת 'גן הילדים' שפורסמה ברשתות החברתיות - הפכה לויראלית, נחשפת זהותם של כותביה. 

המודעה נתלתה על לוח מודעות ונשאה עליה את חתימתה של 'יהודית, גננת גן 'העדן'' - ואם לרגע חשבתם שמדובר במודעה פיקטיבית, אז... צדקתם. 

מבדיקה שערך עיתון 'ישראל היום' עולה כי מי שאחראי על פרסום המודעה הם לא אחרים מאשר 'אנשי תנועת תור הזהב', לקראת קמפיין מיוחד שהם עושים בימים אלו על טענות ההדתה.

אז מי הם אנשי תור הזהב? בעמוד פייסבוק מיוחד שהקימו, דואגים אנשים אלו להעלות תכנים שמהווים 'תשובה מסורתית לקמפיין ההדתה', או במילים אחרות שוללים את טענות ההדתה אחת לאחת, גם בצורה סאטירית.

 

"אם אנשים מאמינים שזה יכול להיות אמיתי - זה מראה עד כמה המצב חמור"

 

אחת מחברות התנועה, ללי דרעי שמה, הסבירה בראיון לכתב משה ניסנבוים כי מטרת התנועה היא "לשוב אל מה שהכרנו בעבר - המסורת". לדבריה, התנועה בעצם מבקשת ליישר קו עם "הארגונים הליברליים שמקבלים במה כל הזמן, מטיפים נגד הדת והמסורת, ואומרים שיש הדתה".

ממשיכה דרעי ואומרת כי "אנחנו רוצים להשמיע את הקול של אלו שאין להם בעיה עם שמיעת שופר, סיורי סליחות, חגים ושבתות. אנשים רואים בכך דבר חיובי שהם גדלו עליו, ורוצים שגם הילדים שלהם יכירו". 

על הפוסט הספציפי הזה התקבלו ברשתות החברתיות אלפי תגובות, חלקן משעשעות לדברי דרעי. "למרות שהבהרנו שמדובר בפרודיה, הבנו שאם אנשים מאמינים שזה יכול להיות אמיתי - זה מראה עד כמה המצב חמור, ולאיפה השיח הידרדר.

"סיפרה לי חברה בעומתה, חילונית לגמרי, ששאלו את הילדים בגן של הילד שלה אם הם יודעים למה צמים ביום כיפור, והם ענו שזה בגלל מלחמת יום כיפור והחיילים שנהרגו. היא הבינה, כמו רבים מאיתנו, שצריך לעשות שינוי בבתי הספר הממלכתיים מבחינת הזהות היהודית והכרת המקורות", סיכמה. 

תגיות:גןשלטהדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה