חדשות בארץ

המועצת החסידית: לומדי התורה – היסוד לקיום העם היהודי

המועצת הנחתה את חברי הכנסת של "אגודת ישראל" לשאת ולתת על שינויים מינוריים בחוק הגיוס, שלא ימנעו ממי שרוצה ללמוד תורה לעשות זאת

חבר הכנסת יעקב ליצמן בכניסה לישיבה, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חבר הכנסת יעקב ליצמן בכניסה לישיבה, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל" התכנסה אתמול (ראשון) לישיבה בירושלים, לדיון בחוק הגיוס.

בהחלטת המועצת, שנוסחה התפרסם הבוקר, נאמר: "מועצת גדולי התורה מדגישה כי לומדי התורה הקדושה הם המגינים של כלל ישראל מפגעי הזמן בכל הדורות וזה היה היסוד לקיום העם היהודי בכל הזמנים ובכל התקופות. גם במחיר של מסירות נפש נעמוד איתנים על כך שיושבי בית המדרש יוכלו להגות בתורה, כל זמן שנפשם גם חשקה בכך, כפי שהיה עד היום".

בהמשך ההחלטה הובהר כי "מועצת גדולי התורה הנחתה את חברי הכנסת לגרום לכך שהחלטה זו תיושם כמדיניות ברורה ולפעול בהתאם לכך".

עוד לפני פרסומה הרשמי של ההחלטה, ולאחר שישיבת המועצת הסתיימה, הסבירו חברי הכנסת של "אגודת ישראל" כי משמעותה היא שגדולי התורה הנחו אותם לשאת ולתת על הכנסת שינויים מינוריים בחוק הגיוס, וזאת כדי שניתן יהיה להגיע לפשרה בין מפלגות הקואליציה שתאפשר את חקיקתו, ובכך יימנע פירוקה של הקואליציה.

בראיון אמש לרדיו "קול חי" הבהיר חבר הכנסת ישראל אייכלר כי "מועצת גדולי התורה קיבלה החלטה שאם החוק יצהיר שכל מי שרוצה ללמוד תורה יוכל לעשות זאת בלי הפרעה, נתמוך בחוק". הוא הדגיש, עם זאת, כי "אם יהיה איזה סייג שלא יאפשר למישהו מתי שהוא ללמוד תורה - נתנגד לחוק".

ואילו חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס הגדיר את הדברים באופן הבא: "אם יהיה חוק שישמור על המצב הקיים מקום המדינה – נחזור למועצת ונקבל את אישורם".

 

תגיות:חוק הגיוסאגודת ישראלמועצת גדולי התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה