חדשות בארץ

כלי טיס של צה"ל תקף חוליית משגרי בלוני תבערה בצפון הרצועה

שר הביטחון אביגדור ליברמן פנה במסר לתושבי רצועת עזה: "תפעלו נגד ההנהגה הקיצונית, שלקחה אתכם כבני ערובה, בשירות האייתוללות של איראן"

העימותים על הגדר בין ישראל ועזה באזור רפיח, שלשום (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)העימותים על הגדר בין ישראל ועזה באזור רפיח, שלשום (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

כלי טיס של צה"ל תקף אחרי הצהריים (ראשון) חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה מצפון הרצועה לעבר שטח ישראל. כך אישר דובר צה"ל. מקורות פלסטיניים ברצועה מדווחים על שלושה פצועים.

הקבינט המדיני-בטחוני התכנס בשעות הצהריים לדיון במצב בגזרת הדרום, וזאת על רקע ההסלמה שחלה בסוף השבוע בגיזרת הדרום. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, כי "בחמאס כנראה לא הפנימו את המסר. אם הם לא יפסיקו את ההתקפות האלימות נגדנו - הן יופסקו בדרך אחרת, והיא תהיה כואבת, כואבת מאוד". הוא הוסיף: "אנחנו קרובים מאוד לפעילות מסוג אחר, שתכלול מכות עוצמתיות מאוד. אם יש לו שכל, החמאס יפסיק את האש ואת ההתפרעויות האלימות – עכשיו".

מוקדם יותר הבוקר אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כי מבצע צבאי בעזה הינו בלתי נמנע. בראיון ל- ynet הבהיר השר כי בחודשים האחרונים עשתה ישראל כל מאמץ כדי למנוע מלחמה: "בכניסתי למשרד הביטחון אמרתי - לישראל אין שום זכות, אין אופציה, אין את הלוקסוס לנהל מלחמות יש ברירה. אנחנו יכולים לנהל אך ורק מלחמות אין ברירה. בחודשים האחרונים עשינו כל מאמץ, הפכנו כל אבן, והשלב הזה של אין ברירה מאחורינו".

בהמשך היום פנה ליברמן במסר לתושבי הרצועה, באמצעות עמוד הפייסבוק של מתאם פעולות הממשלה בשטחים. הוא אמר כי "מדינת ישראל היתה מוכנה לשפר את המצב האזרחי ברצועת עזה. אבל החלטת הנהגת ארגון הטרור חמאס להשתמש באלימות, באותו יום שבו הוכנסו מכליות סולר לתוך הרצועה – הביאה להחלטה לעצור את אספקת הדלקים לרצועה. האחריות להידרדרות המצב ההומניטרי בעזה מוטלת אך ורק על ארגון הטרור חמאס". השר סיים בקריאה לתושבי הרצועה: "תפעלו נגד ההנהגה הקיצונית, שלקחה אתכם כבני ערובה, בשירות האייתוללות של איראן".

ובתוך כך, הרמטכ״ל רב-אלוף גדי איזנקוט יצא היום לביקור עבודה בארצות הברית. במהלך הביקור הוא ישתתף בכנס ראשי צבאות, אליו הוזמן על ידי יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל ג'וזף דנפורד. איזנקוט יקיים מפגשי עבודה עם גורמי ביטחון וצבא אמריקניים, וכן יערוך שורת פגישות עם ראשי צבאות זרים. מצה"ל נמסר כי במפגשים יידונו האתגרים המשותפים, האירועים האחרונים במרחב, ההתפתחויות האזוריות-ביטחוניות במזרח התיכון ושיתופי פעולה צבאיים. את מקומו של הרמטכ"ל בהיעדרו ימלא סגנו, אלוף אביב כוכבי.

תגיות:רצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה