נפלאות הבריאה

מה עושות מיליוני קונכיות על הר האוורסט?

מיליוני מאובנים מעידים על מבול גלובלי שפקד את העולם

  • ה' חשון התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יונתן שואל:

"שלום. רציתי לדעת מהן העדויות למבול? אני מבין שהמים כיסו את ראשי ההרים כולל הר האוורסט, שגובהו 9 קילומטר מפני הים הנוכחיים. זו כמות בלתי נתפסת של מים...".

* * *

שלום יונתן, ותודה על שאלתך.

בתורה נאמר כך: "וימח את כל היקום אשר על פני האדמה, מאדם עד בהמה עד רמש ועד עוף השמים, וימחו מן הארץ, וישאר אך נח ואשר אתו בתיבה" (בראשית ז, כג).

הפסוק מתאר מבול כלל עולמי, והאבן עזרא מדגיש זאת בפירושו על דרך הפשט: "...ונשאר רק נח לבדו ואשר אתו. והנה זאת תשובה גמורה על חסירי הדעת מאחינו, שאומרים שלא היה המבול בכל הארץ".

מדענים אשר חוקרים את פני כדור הארץ, גיאולוגים ופליאונתולוגים, מסכימים כולם על העובדה שכדור הארץ עבר קטסטרופות בקנה מידה גלובלי - בכל היבשות. לרוב ינסו לחלק זאת לעידנים שונים כמו "קרטיקון", "עידן הקרח" וכדו' - את התיאוריות וההשערות נניח בצד, רק על העדויות הפיזיות אין לחלוק: שפע מרשים של מאובנים נוצר באסונות טבע פתאומיים, אלו מראים על היכחדות המונית של בעלי-חיים בכל הארצות בעולם. בראשה ההיכחדות הגדולה ביותר של הדינוזאורים:

"הכחדת קרטיקון-שלישון במעבר מהקרטיקון לשלישון - נכחדו כ-50% המינים... הכחדה זו השפיעה באופן לא אחיד על קבוצות בעלי חיים שונות - חלק נכחדו, חלק קיבלו מכה קשה וחלק הושפעו באופן קל בלבד. ההערכה המקובלת היא כי הכחדה זו נבעה מאירוע פגיעה של אסטרואיד או שביט" (ויקיפדיה, הכחדה המונית).

מדענים אינם יודעים מה גרם להיכחדותם של הדינוזאורים, וכן של אינספור מיני בעלי חיים אחרים אשר שרידיהם נצפים בכל הארצות, אך קברותיהם שבכל אתר ואתר מוכיחים על קטסטרופה בקנה מידה עולמי. מאובנים נוצרים לרוב בעקבות אסון, בו יצור חי נקבר בפתאומיות בתוך סחף מימי ומפולת של בוץ, אירוע שקורה לרוב בשטפונות. עצם העובדה שנמצאים מאובנים של בעלי חיים בכל רחבי העולם, מעידה על אסון מימי שפקד את כל היבשות.

הראיה הגדולה ביותר לכך נמצאת בסוג המאובנים: 97% מהמאובנים בעולם הינם מאובנים-ימיים - קונכיות, צדפות, אלמוגים, סרטנים ושלדי דגים – כל אלו נמצאו על גבי היבשות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

נסה לזכור עובדה זו, בבואך לדבר עם מישהו על המבול: מיליוני מאובנים ימיים כמו קונכיות ואלמוגים, נמצאים במדבריות צחיחים כמו מדבר סהרה והנגב, ואפילו על ראשי ההרים הגבוהים ביותר בעולם כמו הרי הרוקי והר האוורסט המושלגים!

הרי הרוקי הם רכס הרים בקנדה וארה"ב אשר מתנשאים לגובה 4,301 מטרים. מאובנים ימיים שנמצאו בהם מוצגים במוזיאון של הרי הרוקי (Ammonite fossils, Denver Museum of Nature and Science). הר האוורסט הנו ההר הגבוה ביותר בעולם, נמצא ברכס הרי ההימלאיה ורוב שטחו בטיבט, גובהו מתנשא ל-8,848 מטרים מעל פני הים.

כיצד הגיעו מיליוני קונכיות ושלדי דגים להרי הרוקי, לראש הר האוורסט וההימלאיה? כיצד הגיעו צדפות למדבר סהרה?

התשובה הפשוטה ביותר: מבול כיסה את כל היבשות, אפילו את ראשי ההרים הגבוהים ביותר. קטסטרופה כלל-עולמית מסבירה הן היכחדותם ההמונית של אינספור מיני בעלי חיים, זוחלים ציפורים ויונקים, הן את היכחדותם הפתאומית של הדינוזאורים, והן את שפע המאובנים הימיים שנמצאים במדבריות ובהרים גבוהים.

 [אגב: צדפות אשר מתות מוות טבעי נפתחות, כיוון שהשרירים שמחזיקים אותן מתפוררים לאיטם. ראיתי מי שטען כי מאובני הצדפות על הר האוורסט נמצאו סגורות, עובדה שמעידה על כך שהן נסחפו אל הר האוורסט ומתו באסון פתאומי, ולא יכלו להיפתח מעוצמת המים והסחף הכבד שכיסה אותן עד שהתאבנו].

המלבי"ם בפרשת נח (בראשית פרק ז, כג) מבאר כי החיות הבראשיתיות נכחדו במבול ונשקעו באדמה בה מוצאים את שרידיהם:

"אחר שמתו כולם כמו שכתוב 'ויגוע'. נמחו גם גופותיהם שלא ימצא למו שארית על פני האדמה... ומבאר 'וימחו מן הארץ', שהגם שהרבה נשארו עצמותיהם החזקים כמטילי ברזל ולא נמוחו, בכל זאת נמחו מן הארץ, כי על ידי שטף המים הובלו הפגרים לתוך העמקים ורובם נבלעו בעמקי תהום, אשר האדמה פצתה את פיה מעומק תהום רבה, וירדו כמה אלפים אמה לעמקי שאול, עד שבצאת נח מן התיבה לא מצא שום רושם מפגרי בעלי-חיים ועצמות הענקים ובעלי-חיים הגדולים שהיו קודם המבול. ועדות ה' נאמנה מחכימת פתי להשיב דבר לחכמי הגיאולוגיה, שחופרים בעמקי האדמה ומוצאים עצמות גדולות מענקים ובעלי חיים גדולים שנאבדו מן הארץ ואינם עוד מימי המבול ואילך... כי בעת המבול פתחה האדמה את לועה על ידי הרעשים שבאו מעומק שאול ותהום רבה, והפכה תחתונים למעלה ועליונים למטה, והורידה פגרי הבעלי-חיים עמוק עמוק, ונבקה חכמת הדורשים והחופרים לדעת איכות המהפכה הזאת אשר עשתה נפלאות במשך ק"ן יום של עמידת המים, עד שכל הסדרים שסדרו למו החוקרים מאיכות האדמה בכל שטח, וכל חשבונותיהם בזה נתבלבלו אז, וכל השערותיהם ודמיונותיהם ישא רוח יקח הבל, ולו חכמו ישכילו זאת ויראו מעשי ה' ונפלאותיו במצולת שאול, איך מחה את כל היקום מעל פני האדמה ויטביעם בשאול תחתית עדי אובד".

על אלה צריך להוסיף את העובדה הגיאולוגית, שפני כדור הארץ "סדוקים". כלומר, ברחבי היבשות נמצא עדויות לקטסטרופה גלובלית שהותירה בהן צלקות בדמות קניונים אדירי מימדים, בקעות ומערות. כך לדוגמה, אורכו של הגרנד קניון המפורסם שבקולורדו, ארה"ב, משתרע על פני 446 קילומטרים, ועומקו מגיע ל-1,857 מטרים! רק אסון אדיר-מימדים יכול ליצור חריצים ובקעים כאלו בארצות העולם.

בעז"ה נעסוק בנושא זה בהרחבה בכתבה הבאה, בה נתייחס לשאלתך מנין הגיעו המים במבול ולאן הם הלכו.

תגיות:מאובניםהר האוורסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה