חדשות בארץ

צה"ל חיסל מחבלים שחדרו לשטח ישראל, בלוני תבערה אותרו בירושלים ובגבעת ברנר

ליברמן הורה לעצור את הכנסת הדלקים והגז לרצועה, מעבר קוניטרה ייפתח ביום שני, וטראמפ הודה לארדואן על שחרורו של איש הדת האמריקני ממעצר בטורקיה

אא

בטחוני/מדיני

כוחות צה"ל חיסלו עם כניסת השבת מספר מחבלים שחצו את גדר המערכת בין ישראל ורצועת עזה והתקרבו לעמדה צבאית מאוישת. התקרית החלה כאשר במהלך הפרת סדר בדרום הרצועה הניחו מחבלים מטען על גדר הביטחון. המטען שהתפוצץ פער חור בגדר, דרכו נכנסו לשטח ישראל כ- 20 מחבלים. כוח צה"ל זיהה אותם וירה לעברם. רובם חזרו לשטח הרצועה, אך מספר מחבלים התקרבו לעמדה צבאית, וכאמור חוסלו על ידי חיילי צה"ל.

גם היום התרחשו מספר אירועי חדירה לשטח ישראל. באחד מהם חתכו שני מחבלים את גדר המערכת באמצעות קאטרים, חדרו לישראל, הניחו חפץ חשוד וברחו חזרה לרצועה. מצה"ל נמסר כי בכל האירועים, החשודים היו במעקב מרגע חצייתם וחזרו מיד לשטח הרצועה. באירוע נוסף, חשוד שחצה את גדר המערכת בצפון רצועת עזה, נעצר סמוך לנקודת החצייה ללא נשק והועבר לתחקור כוחות הביטחון.

בהפרות הסדר האלימות שהתקיימו אתמול לאורך הגדר השתתפו כ- 15 אלף מתפרעים. בהפרות הסדר הושלכו מטענים ורימונים לעבר הגדר ולוחמי צה"ל, יודו אבנים והובערו צמיגים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. על פי הדיווחים מעזה, שבעה פלסטינים נהרגו ו- 192 נפצעו במהלך הפרות הסדר.

מטען חבלה מחובר לבלון אותר הבוקר במושב במועצה האזורית אשכול. המטען הוסתר בתוך דגם מקרטון. הוא אותר על ידי קצין הביטחון של היישוב ונוטרל על ידי חבלן שהגיע למקום.

בלון תבערה אותר אמש על כביש 38, סמוך לבית שמש. חבלני משטרה טיפלו בבלון ופינו אותו.

בלון תבערה אותר הבוקר בשכונת עין כרם בירושלים. הבלון נאסף על ידי אזרח ונמסר לניידת משטרה שעברה באזור בו נסע. חבלני המשטרה לקחו את הפריט ושוטרים ערכו סריקות במקום מציאתו.

בלון תבערה אותר הערב בחניון מרכול בגבעת ברנר. אזרח כיבה את הבלון. כוח משטרתי נמצא במקום.

משטרה שבים וקוראים לציבור לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים העלולים להכיל חומר נפץ ו/או חומרי בעירה ולסכן את שלום הציבור. אסור לגעת בחפץ החשוד, יש להזעיק את המשטרה באמצעות מוקד 100, להרחיק בני אדם מהמקום ולהמתין להגעת כוחות המשטרה והחבלה.

כ- 10 שריפות פרצו אתמול בעוטף עזה כתוצאה משיגור בלוני תבערה. היום טיפלו כוחות הכיבוי ב- 4 שריפות לפחות שפרצו בגיזרה.

בשעות הצהריים ערך החמאס ניסוי בשיגור רקטות לעבר הים מול רצועת עזה. באזור נשמעו פיצוצים.

הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במעבר אליהו (על כביש 55, בין אלפי מנשה לקרני שומרון) סיכלו אמש ניסיון פיגוע. פלסטיני בן 19, תושב קלקיליה, עורר את חשדם של המאבטחים. הוא הוכנס לעמדת הבידוק, וסכין אותרה על גופו. במהלך התשאול שנערך לו אמר הפלסטיני כי הגיע כדי לבצע פיגוע דקירה והוסיף: "באתי להרוג יהודים".

בתגובה להסלמה הנוספת בגיזרת הדרום, הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן להפסיק את הכנסת הדלקים והגז לרצועת עזה. בהודעה שנמסרה מלשכת השר נאמר: "בשעות הבוקר עברו ארבע מכליות סולר מישראל לרצועת עזה. לאחר מכן החלו התפרעויות קשות שכללו השלכת מטענים, הפרחת בלוני תבערה ואף ניסיון חמור לפרוץ את הגבול ולפגוע בחיילי צה"ל. ישראל לא תסבול מצב, שבו מצד אחד מתאפשרת כניסת מיכליות דלק לעזה ומנגד מופעלים טרור ואלימות כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. כמו כן, ארגון חמאס ממשיך לברך על כל פיגוע טרור ומעודד את הפלסטינים, תושבי יהודה ושומרון, לבצע פיגועים נגד אזרחי ישראל. לאור כל זאת, החליט שר הביטחון ליברמן על הפסקת הזרמת הדלקים לעזה לאלתר". ליברמן הוסיף וכתב הערב בחשבון הטוויטר שלו: "כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט, כולל שיגורי בלוני התבערה והצתות הצמיגים מול היישובים הישראלים, לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועת עזה".

בימים האחרונים אותרו בלוני תבערה בבת ים, במועצה האזורית מודיעיןובראשון לציון. בעקבות בדיקות שבוצעו על ידי חבלנים, מעריכים במשטרה כי הבלונים שוגרו מרצועת עזה. ההערכה מתבססת על העובדה שהמנגנונים שחוברו לבלונים זהים למנגנונים של בלוני התבערה המשוגרים מדי יום מהרצועה לעוטף עזה. בנוסף, המרחק האווירי מצפון הרצועה לערים אלו, וכן לערים נוספות במרכז, הוא קצר, ובלון תבערה יכול לחצות אותו ללא כל בעיה.

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, הודיעה אתמול כי הושגה הסכמה בין ישראל, סוריה והאו"ם על פתיחתו ביום שני של מעבר קוניטרה ברמת הגולן. לדברי היילי, "פתיחת המעבר תאפשר לכוחות השלום של האו"ם להגביר את מאמציהם למניעת מעשי איבה וטרור באזור רמת הגולן". היא הוסיפה: "אנחנו מצפים מישראל ומסוריה להיות ערבים לשלומם וביטחונם של פקחי האו"ם ולספק להם את הגישה לה הם זקוקים".

בעולם

בית משפט בטורקיה הורה אתמול לשחרר את הכומר האמריקני אנדרסון ברונסון ממעצר הבית בו היה נתון, ולאפשר לו לחזור לארצות הברית. ברונסון, שנעצר לפני כשנתיים, הואשם בקשר עם ארגונו של איש הדת הטורקי פתהוללה גולן, שהמשטר הטורקי מגדירו כארגון טרור ומחשיבו כאחראי לנסיון ההפיכה הכושל ביולי 2016. ברונסון, שהתגורר בטורקיה למעלה מעשרים שנה, הואשם גם בתמיכה במחתרת הכורדית PKK. הוא הכחיש את כל ההאשמות שיוחסו לו. מעצרו של ברונסון חולל בחודשים האחרונים משבר ביחסים בין טורקיה וארצות הברית, לאחר שנשיא טורקיה ארדואן סירב להיענות ללחציו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לאפשר לברונסון לחזור לארצות הברית. בתגובה, הטילה ארצות הברית סנקציות על טורקיה. בהחלטתו אתמול, הרשיע בית המשפט את ברונסון בטרור, אך לא נענה לדרישת התובע לגזור עליו עשר שנות מאסר. הוא הסתפק בהטלת עונש של שלוש שנות מאסר, וכאמור הורה לשחררו, לאור העובדה שברונסון כבר ריצה שנתיים בכלא. 

טראמפ וארדואן הכחישו היום פרסומים בתקשורת האמריקנית, לפיהם שחרורו של ברונסון הינו תוצאה של עסקה שנעשתה בין ארצות הברית וטורקיה. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לא נעשתה עסקה עם טורקיה. אני לא עושה עסקאות על בני ערובה". עם זאת, הוא הודה לנשיא ארדואן "על עזרתו" וציין: "הייתה הערכה גדולה מצד ארצות הברית, שתוביל ליחסים טובים, אולי אפילו נהדרים, בין ארצות הברית לטורקיה!". ארדואן מצידו אמר היום כי ההחלטה על שחרורו של ברונסון התקבלה על ידי מערכת המשפט הטורקית באופן עצמאי. הוא הביע את תקוותו להמשך שיתוף פעולה בין שתי המדינות במאבק נגד ארגוני הטרור.

ברונסון נחת הערב (שעון ישראל) בארצות הברית, והוא עושה את דרכו לבית הלבן, לפגישה עם הנשיא טראמפ.

מספר ההרוגים בהוריקן "מייקל", שהכה השבוע בחוף המזרחי של ארצות הברית, עלה ל- 18. ההוריקן גרם להצפות וחולל הרס רב לבתים ולתשתיות. יותר ממיליון בני אדם נותרו ללא חשמל.

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון) מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר, בטמפרטורות לא יחול שינוי ניכר והן יהיו רגילות לעונה.

מזג אוויר דומה צפוי גם ביום שני.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית. תורגש התקררות קלה, ייתכן גשם מקומי, בעיקר בצפון הארץ ולאורך מישור החוף.

תגיות:רצועת עזהאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה