חדשות בארץ

נתניהו: מחויבים למנוע מאיראן להרחיב את האימפריה שלה

במהלך סיור במשחתת אמריקנית שעגנה בנמל אשדוד, אמר ראש הממשלה: "אנחנו נחושים לפעול נגד הטרור בכל מקום. אנחנו פועלים בכל המרחב – סוריה, עזה ובמקומות רבים אחרים שלא אפרט, כדי לשמור על ביטחון ישראל"

נתניהו על המשחתת, אמש (Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו על המשחתת, אמש (Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (חמישי) כי ישראל נחושה לפעול כדי להגן על עצמה מול ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה ונגד פעילות גרורותיה של איראן. נתניהו אמר את הדברים במהלך סיור במשחתת האמריקנית USS ROSS שעגנה בנמל אשדוד.

נתניהו התייחס בדבריו לחשיפתה של מנהרת הטרור ההתקפית של החמאס, שחדרה כ- 200 מטר לשטח ישראל: "אנחנו בשיטתיות מפרקים את היכולת המנהרתית של חמאס, הם צריכים להבין שלא כדאי לנסות אותנו". בהתייחסו לשני הפיגועים שהיו במהלך השבוע בשומרון, באחד מהם נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד, הבהיר ראש הממשלה: "ובאשר ליהודה ושומרון – אנחנו נחושים לפעול נגד הטרור בכל מקום, למצוא את המרצחים, למצוא את המפגעים. אנחנו פועלים בכל המרחב – סוריה, עזה ובמקומות רבים אחרים שלא אפרט, בכל הנחישות הדרושה, כדי לשמור על ביטחון ישראל".

מאוחר יותר, בטקס שהתקיים על סיפונה של המשחתת לציון 243 שנים לחיל האמריקני, הצהיר נתניהו: "אנו מחויבים למנוע מאיראן להרחיב את האימפריה שלה. עליהם לשוב לאיראן – לצאת מסוריה, לצאת מתימן, לצאת מעיראק ולחדול מחרחור מלחמה והפצת אומללות. הם מפיצים סבל בכל מקום אליו הם הולכים".

נתניהו ציין בנאומו כי לראשונה מזה 19 שנים מגיעה לאשדוד ספינת מלחמת אמריקנית: "זה קורה בתקופה שבה הערכים והאינטרסים שלנו נתונים במבחן, אך אין כמו הברית בין אמריקה לישראל שמוצאת ביטוי בדרכים רבות, אך בעיקר בשיתוף במודיעין צבאי ובשיתוף פעולה צבאי נגד טרור ונגד התוקפנות של איראן באזור. זאת מחויבות שהנשיא טראמפ הביע פעמים רבות. הוא הביע את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה כנגד תוקפנותה של איראן נגד ישראל בסוריה. הוא אמר: אנחנו מגבים אתכם במאה אחוז. אני מאמין שהביקור הזה מביע את המחויבות הזאת בבהירות כה רבה, ואת השותפות הזאת בצורה כה טובה".

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, שהשתתף בטקס, אמר בנאומו כי נוכחותה של המשחתת באשדוד והסיורים שהיא עורכת בים התיכון "מייצגים את מחויבותה של ארצות הברית לספק סיוע הגנה אמין לישראל מפני כל האיומים החיצוניים. כלי שיט זה הוא עדות לנחישות האמריקנית להתעמת ולהביס אומות וארגונים אלימים וקיצוניים בכל מקום שבו הם פועלים".

תגיות:דיוויד פרידמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה