חינוך ילדים

סבתות: תפקידינו כאמהות מתרבים

איך מתמרנים בין ילדים נשואים ונכדים, לבין הילדים הקטנים שעדיין בבית?

  • ב' חשון התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סבתא יקרה! אליך דברי מכוונים הפעם. לסבתא שעדיין מגדלת ילדים בבית.

זיכה אותך השם, וכבר חיתנת אחד או יותר מילדיך. אולי גם זכית כבר לנכדים שמגיעים לבקר. בתוך השמחה הגדולה של הרחבת המשפחה, תפקידך מסתעף ומתרחב.

כמו פעלולן, עליך לתמרן לפעמים בין תפקידיך הרבים. בין ילדיך הנשואים ונכדיך, וגם בין אלו שעדיין נשארו בבית. כל אחד עם צרכיו המיוחדים, דורש ממך את שלו.

איך מתמרנים בין כל המטלות, איך מספקים את רצון כולם?

בואו נלמד מהמקרה הבא, שעלה באחת הקבוצות  שאני מנחה. השם, ריקי, בדוי כמובן.

1. לפני כמה חודשים נולדה לך, בשעה טובה ומוצלחת, נכדה. השמחה הייתה גדולה. גם בתך, ריקי בת ה-6, רקדה משמחה. למחרת אותו יום מאושר היא חילקה, גאה כאווזה, ממתק לחברותיה לבית הספר. הנכדה ב"ה גדלה ומתפתחת. כולם רוקדים סביבה. רק ריקי עומדת קצת ממרחק. משהו מכביד עליה. היא גם מתעצבנתמאוד כשהנשואים מגיעים. כנראה קצת מקנאה, את מחליטה. כולך כוונות טובות, את ממהרת להסביר לה עד כמה זה נחמד להיות דודה ולשחק עם אחיינים. "הם יהוו בשבילך אחים ואחיות צעירים", את מסבירה לה.

2. אכן. היא תוכל להיות בשבילם האחות הגדולה, שמראה להם את הדרך, שעיניהם של הנכדים נשואות אליה. אבל כרגע קשה לה, לילדה, ואת רואה את זה עליה. לא נמהר להגיע למסקנות לבד.נדבר אתה. נשאל אותה מה קשה לה. אולי היא יכולה להיות עם הקטנים שעה או שעתיים. אחרי פסק זמן זה היא מתעייפת ומאבדת את הסבלנות. אולי משהו אחר מציק לה. אם נאזין לילדה, נקשיב לה – נדע להדריך אותה. נוכל לכוון אותה איך לתת לאחיינים תשומת לב וזמן איכות גם בגיל הצעיר שלה.  

3. עוד מאמרים על התמודדויות וקשיים בנושא סבתות-אימהות, בעז"ה במאמרים הבאים.

שרה לנגזם היא מנחת קבוצות הורים בשיטת "תקשורת ומודעות עצמית ככלי לחינוך ילדים", מנחת קבוצות הנחייה לסבתא שהיא גם אימא וגם חמות ויועצת מוסמכת בשיטת מח אחד saralangzam@gmail.com

תגיות:סבתותילדיםנכדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה