סלבס בהתחזקות

הסלבס ששמחים במצוות כל השנה: מי בהדלקת נרות, ומי בהנחת תפילין?

מגמת ההתחזקות הרוחנית בקרב הסלבס, ממשיכה גם הרחק מאור הזרקורים: ידוענים רבים שהכריזו על רמה כזו או אחרת של התקרבות לדת, נעלמו אולי מהכותרות, אך לא הפסיקו את ההתחזקות שלהם, גם כשזו נעשית מאחורי הקלעים

לי בירן עם התפילין (צילום: מתוך אינסטגרם)לי בירן עם התפילין (צילום: מתוך אינסטגרם)
אא

מגמת ההתחזקות הרוחנית בקרב הסלבס, ממשיכה גם הרחק מאור הזרקורים: ידוענים רבים שהכריזו על רמה כזו או אחרת של התקרבות לדת נעלמו אולי מהכותרות, אך לא הפסיקו את מגמת ההתחזקות שלהם, גם כשזו נעשית מאחורי הקלעים. 

לפניכם רשימה חלקית של כמה מהם, שתמונות שהעלו באחרונה לרשתות החברתיות, מעידות עליהם כי אש האמונה שלצדה קיום מצוות רבות - עדיין בוערת בהם:

 

אביב אלוש ואביו בקבר יוסף הצדיק 

זה לא סוד שהשחקן אביב אלוש מתחזק בשנים האחרונות, ובין היתר שומר שבת, מניח תפילין, לומד תורה ואף מקפיד על טהרת המשפחה יחד עם אשתו. בתמונה זו נראה אלוש ביחד עם אביו בביקור בקבר יוסף, כשלצדה הכיתוב הבא: "אמש זכיתי יחד עם אבא שלי ועוד חברים יקרים ללבי, לבקר במקום הכל כך מרגש הזה וכמה התפללתי - שבעיקר נאהב אחד את השני. 

 

לי בירן בברכת 'צום קל' מרגשת

הזמר והשחקן לי בירן סיפר במספר במות כי הוא אדם מאמין שמקפיד להניח תפילין מדי בוקר, לאכול אוכל כשר ולשמור על המסורת. ברשתות החברתיות מקפיד בירן 'לעדכן' את עוקביו בהנחת התפילין היומיומית שלו, וימים אחדים לפני יום כיפור אף פרסם תמונה שלו עם התפילין, ולצדה ברכת גמר חתימה טובה וצום מועיל. 

 

השחקנית וכוכבת הילדים מיקי מוכתר

לפני תשעה חודשים פרסמה כוכבת הילדים מיקי פוסט מרגש בעמוד הפייסבוק שלה, ביום ההילולה של האדמו"ר מזווהיל. "נשענת חזק עליך בורא עולם שלי. אתה העוגן שלי בים הסוער שמסביב", פתחה מיקי וכתבה בפוסט שלה, כשלצדו מופיעים שני עוגנים. את הפוסט קישרה ככל הנראה לניסיון קשה שהתנסתה בו, ואת הדרך שבה התמודדה עמו - דרך השמחה והצחוק. 

"נושמת עמוק את השגרה בחזרה, הצחוק והשמחה עוזר מאוד לשחרר מקומות כואבים. לפעמים מגיעה סיטואציה כואבת שמזכירה רגעים לא טובים, והתרופה היא לצחוק עליה ותראו איך הפחד והמתח שהיו שם, משתחררים לחלוטין. לנשום אמונה, להודות כמה אתה איתנו, כמה אתה שומר, מרפא, מרים ומחייה. בלעדיך אנחנו כלום, כמו טיפה בים הגדול".

בנקודה זו פונה מוכתר על קוראיה ומבקשת: "אל תזכרו את אבא שבשמיים רק כשקשה לכם. תזכרו אותו גם בישועה, תודו...תסתכלו לשמיים ותגידו 'אבא, אני יודעת ורואה ששמעת את תפילותיי. והישועה באה רק ממך. תודה שבחנת אותנו בפחדי קיום ממש, תודה שהראית לנו מראות שלא רצינו לראות, תודה שמקומות כואבים מחברים ומלכדים משפחה יחד, תודה, תודה, תודה - על כל ניסיון שאתה מעביר אותנו. החיים האלו לא צפויים, אף אחד לא יודע איפה הוא יהיה עוד דקה, ולכן חייבים להחזיק את הרגע, ולהישען חזק על אבא".

 

נרות השבת של 'המעושרת' לאה שנירר

מי שעוקב אחרי הפוסטים של מאמנת הכושר לאה שנירר ברשתות החברתיות, יודע שלא משנה כמה היא עסוקה בטרדות היום יום - את פוסט ה'שבת שלום' שלה אין סיכוי שהיא תפספס: מדי שבוע מעלה ה'מעושרת' פוסט ובו תמונה שממחישה כיצד היא מתכוננת לשבת שלה, כשבין היתר תוכלו למצוא תמונותש של שולחן שבת עמוס כל טוב עם סידורי פרחים ופירות, בקבוק יין, וחלות שאת הבצק שלהן הפרישה בטקס המיוחד. 

 

איתי תורג'מן: "אני בנאדם שיש לו הרבה אמונה"

גם השחקן איתי תורג'מן, חברו הטוב של אביב אלוש, מתחזק ומתקרב לדת ביתר שאת. את ההכנה לשנה החדשה עשה תורג'מן בתפילות מעומקא דליבא בכותל המערבי, ובחודש שעבר אף נצפה בביקור בקבר יוסף הצדיק, יחד עם אביב אלוש. אשתקד, בראיון ל'ידיעות אחרונות' כשנשאל השחקן מדוע החליט לעזוב את תל אביב לטובת מגורים קרוב להוריו ביבנה, השיב: "הרגשתי שכדאי לי לקחת איזשהו זמן שבו אני מתבונן בעצמי ובבחירות שלי, ושואל כל מיני שאלות גדולות על כמה אני מאושר ונינוח. אני לא מפחד. אני בנאדם שיש לו הרבה אמונה, ואני מאמין שכשאני עושה מהלכים לטובת התיקון שלי - אז אפילו משמיים מתגייסים כדי לשמור עליי".

איתי תורג'מן בכותלאיתי תורג'מן בכותל

תגיות:התחזקותסלבסמצוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה