מחפשים תשובה

כרטיס כניסה ל"ישיבת האהבה"

כיצד הצליח אהרן הכהן לקרב את כולם? ואיך נהיה מתלמידיו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נכנסנו לחודש אב, החודש בו נפטר אהרן הכהן, היארצייט היחיד שכתוב בתורה (א' באב). בספר הזוהר הקדוש כתוב שלאהרן הכהן יש ישיבה בשמים, וניתן עדיין להיכנס לישיבה שלו, ניתן עדיין להיות מתלמידיו.

הדבר רמוז במשנה, במסכת אבות (פרק א'), שם אומר לנו הלל הזקן: "הווי מתלמידיו של אהרן: אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". יש כאן דיוק נוקב. לא כתוב ללכת עם מורשתו של אהרן, או להמשיך את דרכו. כתוב כאן יותר מזה. כתוב כאן שעלינו להיות מתלמידיו, וכיוון שאהרן הכהן כבר נפטר, הקושי זועק. ואכן, ספר החרדים (פרק ח') מצטט מספר הזוהר הקדוש, שאומר חידוש גדול: יש בשמים ישיבות שונות, ולכל ישיבה יש שם, ותנאי כניסה שונים, וכך כתוב שם: ישיבתו של אהרן שהיה "אוהב שלום ואוהב את הבריות" נקראת: "מתיבתא דרחימותא", רוצה לומר ["ישיבה] של אהבה", ותרגום "ואהבת" – "ותרחם". ובהיות אדם עושה כאהרן, לימדנו הלל, שיהיה מישיבתו של אהרן".

במילים שלנו, הלל הזקן מלמדנו שכדי להצליח להיכנס בשמים לישיבתו של אהרן הכהן, עלינו ללכת בדרכו, לאהוב את הבריות ובכך גם לקרבן לתורה. זו הדרך לעבור את "ועדת הקבלה" בכניסה לישיבה של אהרן הכהן. לאהוב את הבריות ולקרבן לתורה.

כדי להגיע למעלה הזו, לקרב לתורה את הבריות, יש תנאי קודם – שצריך לאהוב אותם. זה תנאי בסיסי שילדינו ותלמידנו מרגישים. לא רק את אלה שמצטיינים ורוצים, אלא את כל הבריות, גם את אלה שבדרגה נמוכה יותר, כמו שבאמת הלל הזקן עצמו קירב וגייר, למרות נתוני הפתיחה הקשים שלהם בתחילת דרכם. אפשר לעסוק בכך, ואשרי מי שעוסק בכך, כי כידוע, קירוב רחוקים הוא דבר גדול ועצום, שכולנו מחויבים בו (ואגב, גם הפצת עלון הידברות ודאי נכללת בכך), וכל רבבות בעלי התשובה שבדור זכו למה שזכו בזכות תשומת הלב ומסירות הנפש של מזכי הרבים שקירבו אותם.

אבל אסור להזניח גם מצווה חשובה ומצויה נוספת שמצויה בימים אלו: קירוב קרובים, נערים ונערות מבתים תורניים שהתרחקו מהדרך. בימינו זו מכת מדינה, וכולנו מכירים נערים כאלה – בביתנו, במשפחתנו, בשכונתנו. גם הם נכללים בכלל ה"בריות" אותם מלמד אותנו אהרן הכהן שראוי לאהוב. גם בהם ראוי להשקיע מאמץ, לחשוב כיצד ניתן לאהוב אותם, שזה התנאי לפני השלב הבא, לפני שמאהיבים עליהם את התורה.

"נאה דורש ונאה מקיים". במסכת אבות דרבי נתן (פרק י"ב משנה ג') מסופר שכאשר אהרן הכהן שמע שמישהו עשה עבירה, הוא הִרבה בחום ובהערכה לאותו אדם, וזה מה שגרם לאותו חוטא לפרוש מחטאו. לא גבולות וסמכות, אלא אהבה. זה המסר. עבותות של אהבה. אם נצליח בכך גם אנו, להיפרד מהביקורתיות והעין הרעה, ממקל החובלים, ובמקומו לאחוז במקל הנועם, נוכל להצליח דרך חיוך, דרך מילה טובה, לייצר זמני איכות וחיזוק, עם הרבה עבותות של אהבה, ובכך גם נציל נשמות בישראל, של רחוקים או של קרובים, ועל הדרך, נזכה גם בכרטיס כניסה לישיבת האהבה, ישיבתו של אהרן הכהן בעולם הבא, כפי שמלמד אותנו הזוהר.

לרכישת ספרי הרב דן טיומקין להדרכת בעלי תשובה בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:אהרון הכהןבעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה