סלבס בהתחזקות

מסתכל ליהדות בעיניים: השף אייל שני בנה סוכה לראשונה, וגילה אמת 'אחרת' על הדרך

חצי שנה לאחר שפתח לראשונה את המסעדה הכשרה שלו 'מלכה' - השף אייל שני באקט נוסף לכיוון היהדות, הפעם בסוכה שהקים בסמוך למסעדה לכבוד אורחיה - דרכה גילה עולם ומלואו על המנהגים היהודיים

אא

חצי שנה לאחר שפתח לראשונה את המסעדה הכשרה שלו 'מלכה' - השף אייל שני באקט נוסף לכיוון היהדות, הפעם בסוכה שהקים בסמוך למסעדה לכבוד אורחיה - דרכה גילה עולם ומלואו על המנהגים היהודיים.  

בראיון לתיקי גולן מווינט, הסביר השף כי "זוהי הפעם הראשונה שאני מביט אל היהודים". באומרו כך התכוון שני לכך שזוהי הפעם הראשונה שבה מתגלה לו עולם שלם של מנהגים סביב האכילה בסוכה, מנהגים שעד עכשיו היו זרים לו - אך מעכשיו, הם כבר לא. "אנחנו חיים באזור עם כמה מאות אנשים סביבנו, שמעניקים לך את האשלייה שהם כל העולם כולו. אבל אני ראיתי בין הכמה מאות האלה או הכמה אלפים - אנשים אחרים".

באותם אנשים גילה שני עולם שלם שקשור לדת ומסורת, עולם שלם שמקיים מנהגים יהודיים. "זה קהל אחר לגמרי. ברגע שהוא מקיים מנהגים אחרים מאשר אנחנו, הוא הופך להיות לאנשים שאין לך יכולת לראות אותם בעיר, אלא אם את בונה איזה מבנה שהם יזרמו לתוכו וכך את תתאחדי איתם".

את האיחוד הזה ביקש שני לעשות בסוכתו, סוכת שלום שעוברת בחיבורים שרק אוכל יכול ליצור. "מה אני מייסד במטבח הישראלי אם אני מייצר אותו לאיזו כת מאוד מסוימת שהיא מרכז תל אביב?", שואל שני ומשיב באחת: "אם אני יודע לחבר עם האוכל, אז אני לא יכול לחבר חילונים לדתיים? זה היה הרעיון", הוא מסכם. 

תגיות:סוכהכשריהדותאייל שני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה