נטורופתיה ורפואה טבעית

ניקוי רעלים והתחדשות – תהליך הניקוי

איך מנקים את הגוף מרעלים, אלו מאכלים כדאי לצרוך בתקופת ההתנקות ומה עוד חשוב לעשות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשבוע שעבר דנו בחשיבות של ניקוי הרעלים מן הגוף. כעת נראה כיצד לעשות זאת בפועל.

ניקוי רעלים הוא תהליך בעל שני חלקים. רעלים משתחררים מאיברים, רקמות ותאים, עוברים עיבוד ע"י הגוף ומסולקים דרך אברי הפינוי אל מחוץ לגוף. בתוכנית אנו עוברים בהדרגה לדיאטת הניקוי, ומשלבים תוספי תזונה שמסייעים לנו לבצע את שני חלקי הניקוי במקביל. בדרך זו אנו נמנעים מתגובות לא נוחות, ומשפרים את הבריאות שלנו לטווח ארוך בצורה הטובה ביותר.

למי לא מומלץ הניקוי? אישה בהריון או מיניקה, אנשים הסובלים מעייפות וחולשה קיצונית, חולי סרטן, סוכרתיים שמזריקים אינסולין ואנשים שצורכים תרופות מרשם.

התוכנית מבוססת על הורדה של מזונות קשים לעיכול, אלרגניים שגורמים להתמכרויות וקפיצות אינסולין חזקות בגוף – כלומר הורדה של קפה, פחמימות ריקות, גלוטן, מוצרי חלב, אלכוהול, מוצרים מהחי וכדומה.

יש לצרוך מזונות אמיתיים יותר, טריים, עונתיים ומבוססי צמחים. כדאי לאכול ירקות ופירות מגידול אורגני, מכל צבעי הקשת, בצורתם הגולמית או לאחר אידוי או בישול. הירק המנצח הוא הברוקולי – ירק בעל תכונות מנקות, בגלל הכלורופיל שיש בו, ההופך אותו לאנטי אוקסידנט חזק. גם מרקים טובים מאד לניקוי רעלים.

עלים ירוקים חשובים ביותר לשילוב במזון. הם מכילים מגוון עצום של מינרלים וויטמינים המלאים בכלורופיל ואנזימים צמחיים. הם מעולים בשילוב בשייקים, בסלטים ועם ירקות מאודים, ובעלי חשיבות בניקוי רעלים. עלים לדוגמא: קייל, חסה, פטרוזיליה, עלי סלרי, תרד, כוסברה, מנגולד ועוד.

פירות – רוב הפירות בריאים למאכל בגלל תכולת הניטריטים. עדיף להוסיף לדיאטה פירות בעלי אינדקס גליקמי נמוך – המתוקים פחות. פירות כאלה יכולים להיות אבוקדו, תפוחים, לימונים, ענבים, אוכמניות, פירות יער, קיווי, בננות, תותים, אגסים, תמרים, פפאיה, אבטיח, מלון, אננס, מנגו, דובדבנים מאד. פירות יער אדומים הם בעלי אינדקס גליקמי נמוך וגם עמוסים בנוגדי חמצון, כך שהם מסייעים בהגנה על התאים מפני נזקי חמצון.

יש לצרוך דגנים מלאים שאינם מכילים גלוטן, כמו קינואה, כוסמת, אורז חום, אמרנט, דוחן, שיבולת שועל, קטניות ושעועית. האחרונים הם מקור מעולה לחלבון צמחי. לשעועית יש תכונה מיוחדת – היא סופחת אליה את העופרת ומוציאה אותה החוצה. לכן חשוב להוסיף שעועית לארוחה המרכזית ביום, מפני שאנו נמנעים מחלבון מן החי, ומשלבים חלבון מן הצומח. רצוי להשרות קטניות ושעועית כ-10-12 שעות לפני הבישול, ומומלץ להנביט אותן.

תבלינים ועשבי תיבול – כדאי להשתמש בג'ינג'ר (זנגוויל), כורכום, כוסברה, נענע, בזיליקום, שמיר, פלפל שחור, פטרוזיליה, קורנית, קינמון ושום.

משקאות בריאים יהיו תה ירוק, תה צמחים, מי קוקוס, פירות וירקות סחוטים ומים מסוננים.

לפניכם מתכון מיוחד של תה לניקוי הגוף: יוצרים קוקטייל עלים – 20 גרם מכל סוג, מן העלים הבאים: שורש שן ארי, סרפד, שומר, תלתן אדום, שוש קרח, זרעי גדילן וזנגוויל. מרתיחים במשך 10 דקות ליטר אחד של מים יחד עם 5 כפיות של קוקטייל העלים. שותים במשך היום כחצי כוס, עד 3 פעמים ביום.

השומנים הטובים המומלצים הם שמן זית, שמן פשתן, טחינה ואגוזים למיניהם. כדאי לקחת כתוסף גם אצות אגם ספיר ולינה כחולה ירוקה, אשר מטהרים את הגוף מרעלים ועוזרים בהוצאת מתכות רעילות מהגוף.

חלב וגבינה טבעוניים על בסיס אגוזים ושקדים מושרים ביחד עם מים וטחונים בבלנדר הופכים לחלב הכי טעים, עשיר ומרווה שיש.

חשוב לצרוך שומנים טובים, להימנע משומנים מוקשים, מחומצנים ומטוגנים.

מלבד התזונה, יש ללכת בכל יום 45 דקות, לעשות תרגילי הרפיה ונשימות איטיות.

בהצלחה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית רחל בצרי חייגי 073-2221240 או 052-9551588

תגיות:ניקוי רעליםהרבנית רחל בצרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה