נטורופתיה ורפואה טבעית

אצות ים לבריאות הגוף: הכל על הספירולינה

אם עדיין לא שמעתם על הספירולינה, כדאי שתקראו את הכתבה הזו. היא תעזור לכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הספירולינה היא אצה כחולה ירוקה שנבחרה על ידי נאס"א על מנת להעשיר את התזונה של אסטרונאוטים במשימות חלל. היא נחשבת לאחד המזונות המושלמים ביותר של הטבע, ומקדמת את בריאותו של האדם.

הספירולינה היא מקור-על לחלבון, המתעכל בקלות. היא מכילה 60% חלבונים, כולל כל חומצות האמינו, מה שהופך את הספירולינה לצורת חלבון מושלמת.

הספירולינה נמצאת במקום השני מבחינת תכולת החומצה הגמא-לינולאית (GLA), כאשר במקום הראשון נמצא חלב אם.

10 גרם ספירולינה מעניקים לגוף יותר מ-90 מ"ג של GLA. החומצה הגמא-לינולאית עוזרת בייצור של פרוסגלנדינים (PGF), וידועה כמפחיתה דלקות והצטברות של טסיות בוויסות מערכת החיסון. מכאן שהספירולינה יעילה במצבים של מחלות לב, בעיות בקרישת דם, אסתמה, שיגרון, דלקות עור, אלרגיות, סוכרת, בעיות עצבים ועוד. הספירולינה מכילה את חומצות השומן החיוניות, אומגה 3 ואומגה 6, המומלצות לבריאות.

פיגמנט מיוחד שנקרא פיקוציאנין הוא הפיגמנט הכחול-ירוק המשמש את הספירולינה לפעולת הפוטו-סינתזה. זהו נוגד חמצון עוצמתי, המסוגל לטהר רדיקלים חופשיים. הוכח גם כי הוא מעכב התפתחות של סרטן המעי הגס.

כמות הברזל בספירולינה גדולה פי 5 מזו הקיימת בתרד.

כמות הבטא קרוטן – נוגד חמצון חזק מאד – בספירולינה גדולה פי 25 מהכמות הקיימת בגזר, למשל. הספירולינה גם מציעה כמות של סידן הגדולה ב-30% מזו הקיימת בחלב.

שורה של חומרי תזונה חיוניים נמצאים בספירולינה, לרבות רמות גבוהות של ויטמינים כמו A, B12, B6 ברזל, יוד ומגנזיום.

ויטמינים מקבוצת B ובמיוחד B12 ממלאים תפקידים מכריעים בגופנו, לרבות הזנה של מערכת העצבים, ייצור תאי דם אדומים וחומצות שומן ועיבוד ה-DNA. למי שניזון ממזון צמחי, הספירולינה עשויה להיות מקור יעיל לוויטמיןB12  כאשר די ב-3 גר' של ספירולינה כדי לצרוך 400% מהקצובה היומית המומלצת של הוויטמין.

הספירולינה יעילה למי שזקוק לתזונה נוספת בגין עיסוק יתר בפעילות גופנית, או למי שמתמודד עם מתח ממושך. כמו כן היא יעילה לאנשים שתזונתם מצומצמת או מוגבלת עקב אלרגיה למזונות שונים.

הספירולינה מומלצת במקרים של מחלות ניווניות כגון סוכרת, השמנת יתר, טרשת עורקים, סרטן, שיגרון וכדומה, כמו גם במקרים של דלקות, אלרגיות והפרעות בתפקודי הכבד והכליות.

המינון המתאים הוא כפית אחת ליום, עם הארוחה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית רחל בצרי חייגי 073-2221240 או 052-9551588

תגיות:הרבנית רחל בצריאצותבריאות הגוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה