נטורופתיה ורפואה טבעית

זה מה שאתם צריכים לאכול כדי לשפר את הזיכרון שלכם

שוכחים בקלות, ומתקשים להיזכר? לפניכם 4 מאכלים שיסייעו לכם לשמור על חדות הזיכרון והפעילות המוחית בעז"ה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1.שמן זית

צוות חוקרים מהמרכז הרפואי באוני' ראש, פיתחו תפריט תזונתי שיפחית את הסיכון לחלות באלצהיימר עד 53%. שמן זית כתית טהור היה חלק מהתפריט. הוא עשיר בנוגדי חמצון עוצמתיים (פוליפנולים). על פי מחקרים שנערכו בעכברים, נמצא כי לפוליפנולים יש אפשרות לשפר יכולות למידה וזיכרון, ויתר על כן לתקן תאי מוח שנפגעו.

2. פירות יער

בפירות היער לסוגיהם: פטל, חמוציות, תותים ואוכמניות, ישנו ריכוז גבוה של נוגדי חמצון, שעל פי המחקרים נמצאו כיעילים לפעילות המוח ופועלים נגד נזקים שנגרמו לתאים ע"י רדיקלים חופשיים. יש לדעת כי גוף האדם אינו מייצר בעצמו נוגדי חמצון, ועל כן חיוני ביותר לספק כמות טובה מהם על ידי תזונה. על פי מחקר שנערך במסצ'וסטס ארה"ב נמצא כי אוכמניות מועילות באופן מיוחד לשיפור הפעילות הנוירולוגית. מסתבר, על פי המחקר, כי בנוסף ליתרונות של נוגדי חמצון באוכמניות, יש לפרי זה יכולת להשפיע על המוח באופן חיובי שאף תוכל למנוע איבוד זיכרון.

3. סלק

בתוך הצבע העז שבסלק מצויים ניטריטים שמסייעים זרימת הדם למוח בצורה טובה יותר. כאשר יש אספקה יציבה של דם מחומצן אל המוח הפעילות המוחית משתפרת. עם הגיל אזורים מסוימים במוח מתחילים להידלדל. תפקיד הניטריטרים הוא להרחיב את כלי הדם שמעבירים דם לאונה הקדמית של המוח, אזור שבו, על פי סקירות MRI, ניתן להבחין בצורה מוחלטת בסימניה הפיזיים של דמנציה.

4. סירופ מייפל

על פי מחקר שנערך בשנת 2016 נמצא כי סירופ מייפל עשוי להשפיע לטובה על המוח, בשל היותו תורם להגנה על תאי המוח מנזקים. כמו כן לשרף של עץ המייפל ישנן סגולות רפואיות ואנטי-דלקתיות שמצליחות למנוע היצמדות והידבקות של תאי המוח זה לזה (תופעה שמעלה סיכון לאלצהיימר).

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית רחל בצרי חייגי 073-2221240 או 052-9551588

תגיות:זיכרוןהרבנית רחל בצרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה