חדשות בארץ

הרב שמואל אליהו קורא לרבנים לא להכשיר לולבים שמיובאים מעזה

בהודעה שפורסמה על ידי רבה של העיר צפת נאמר כי "אסור לתת פרנסה לרשעים של עזה על חשבון החקלאים תושבי הדרום שסובלים מהרדיפה שלהם"

הרב אליהו (צילום: David Cohen/Flash90)הרב אליהו (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, קורא לרבנים שלא להעניק כשרות ללולבים שמגיעים מרצועת עזה. הרב אומר כי לנוכח הטרור המופנה מהרצועה לעבר שטח ישראל, מדובר ב"מצווה הבאה בעבירה".

בהודעה שפורסמה על ידי הרב אליהו באמצעות לשכתו, נאמר: "יש מספיק לולבים שמקורם בישראל, וחובה עלינו לסייע לחקלאים הישראלים ולא לחקלאים העזתיים, שהם או אחיהם או בניהם שורפים את שדות החקלאים היהודים בדרום".

הרב אליהו מבהיר כי "מי שמשלם על לולב מעזה – משלם כסף לרשעי עזה. כל שקל שאתה שוקל לידי המוכר היהודי – מגיע בחלקו לרשעים הללו. אסור לקנות מהם מחוט ועד שרוך נעל. אסור לקנות מאנשים שיורים טילים ורקטות על שדרות, אשקלון או באר שבע. אסור לקנות מאלה שחופרים מנהרות שמטרתם לחטוף חיילים או לפגוע בגני ילדים".

"כל העניין של ארבעת המינים הוא אחווה ושותפות בין כל היהודים לסוגיהם השונים", מוסיף הרב. "לכן אנחנו אוגדים את ארבעת המינים ומצמידים את האתרוג ללולב להדס ולערבה. אנחנו לא יכולים לקיים את מצוות הלולב בהתעלמות מאחינו שבדרום. אסור לתת פרנסה לרשעים של עזה על חשבון החקלאים תושבי הדרום שסובלים מהרדיפה שלהם".

הרב אליהו חותם את דבריו באמירה: "זה מאמץ קטן - תעשו אותו במיוחד לקראת חג הסוכות".

תגיות:ארבעת המיניםהרב שמואל אליהולולב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה