ונשמרתם

הסיבה תפתיע אתכם: למה אוסר משרד החלקאות על הבאת פירות מחו"ל לישראל?

ביקרתם לאחרונה במדינה אחרת שיש בה פירות שאין בישראל, והתפתיתם לשים אותם בתיקכם? תתפלאו לשמוע, אבל גם אם מדובר בנטילה לשם הנאה אישית ולא לשם שיווק כאן, משרד החקלאות אוסר זאת וה'עבריינים' מואשמים בהברחה לכל דבר. הסיבה תפתיע גם אתכם

אא

ביקרתם לאחרונה במדינה אחרת שיש בה פירות שאין בישראל, והתפתיתם לשים אותם בתיקכם? תתפלאו לשמוע, אבל גם אם מדובר בנטילה לשם הנאה אישית ולא לשם שיווק כאן, משרד החקלאות אוסר זאת וה'עבריינים' מואשמים בהברחה לכל דבר. 

על פי הדיווחים באתר 'ווינט' עולה כי עשרות ישראלים מדי שנה מנסים להבריח מחו"ל פירות כמו אננס, אתרוג, פירות יער ועוד, ומשנת 2016 יותר ויותר ישראלים נתפסים כשבאמתחתם כמות כזו או אחרת של פירות, ירקות ואפילו פרחים וזרעים. "סך הכל מדובר בשבע טון של תוצרת חקלאית זרה", מסכמים במשרד החקלאות ומוסיפים כי המדינות העיקריות שמהן לוקחים הישראלים את התוצרת הן רוסיה, תאילנד, ארצות הברית ואזרבייג'ן. 

כך למשל, תושב חיפה נעצר לאחרונה לאחר שבמזוודתו אותרו שני אננסים גדולים שהביא עמו מחו"ל. מפקחים של משרד החקלאות החרימו את הפירות, אך הפעם מדובר בכמות מבוטלת לעומת כמות האתרוגים (40 במספר) שניסתה נוסעת להבריח בחודש שעבר, מברצלונה. מהי הסיבה לכך? "האיסור נועד להגן על החקלאות המקומית מפני חרקים ומזיקים שעלולים לפגוע בגידולים החקלאיים במדינת ישראל", מסביר פרופ' עבד גרה, מנהל השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות. 

תודו שעל הסיבה הזו לא חשבתם.  

תגיות:חקלאותישראלפירותהברחהתוצרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה